Terug

2014_CBS_07098 - Bestek GAC/2014/2288. Kantoormeubilair voor bestuurszaken. - Gunning - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 04/07/2014 - 09:00 Collegezaal, stadhuis
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Philip Heylen, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Rob Van de Velde, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Roel Verhaert, stadssecretaris

Afwezig

Liesbeth Homans, schepen; Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Roel Verhaert, stadssecretaris

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2014_CBS_07098 - Bestek GAC/2014/2288. Kantoormeubilair voor bestuurszaken. - Gunning - Goedkeuring 2014_CBS_07098 - Bestek GAC/2014/2288. Kantoormeubilair voor bestuurszaken. - Gunning - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 57 § 3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Aanleiding en context

Fase Bestuursorgaan Datum Jaarnummer
GAC/2014/2288. Bestek en procedure. Goedkeuring college 28 februari 2014 2148


Voor de aankoop van kantoormeubilair werd een onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking GAC/2014/2288 uitgeschreven. Op 25 maart 2014 dienden de volgende firma’s een offerte in:

  • BibliDesign bvba, Kernenergiestraat 1, 2610, Wilrijk met ondernemingsnummer BE 0808.841.923;
  • Pami, Industrielaan 20 - Nolimpark 1408, 3900, Overpelt, met ondernemingsnummer BE 0434.820.019;
  • Bulvano, Blarenberglaan 5, 2800, Mechelen, met ondernemingsnummer BE 0427.236.005;
  • Ergoline, Maasstraat 30, 2060, Antwerpen, met ondernemingsnummer BE 0448.057.549.

Argumentatie

Inzake de kwalitatieve selectie werden alle inschrijvers geschikt bevonden.

De offertes werden door de gemeenschappelijke aankoopcentrale administratief nagezien. De offertes van alle inschrijvers werden regelmatig bevonden.

Alle offertes werden technisch nagekeken en getoetst aan de in het bestek voorziene gunningscriteria:

  • prijs: 50 punten
  • kwaliteit: 40 punten
  • Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen: 10 punten
  • leveringstermijn: 5 punten
  • waarborgtermijn: 5 punten

De stafdienst bestuurszaken beoordeelden respectievelijk het criterium kwaliteit en het criterium duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.  De gemeenschappelijke aankoopcentrale beoordeelde de criteria prijs, waarborgtermijn en leveringstermijn.  Er werd een gemotiveerd gunningsverslag opgemaakt dat als bijlage aan het collegebesluit wordt gevoegd.

De regelmatige inschrijvingen worden ten gevolge van de argumentatie in bijlage als volgt definitief gerangschikt:

Nr.

Naam

Prijs
50 punten

Kwaliteit
40 punten
Duurzaamheid & MVO
10 punten
Leveringstermijn
5 punten
Garantieperiode
5 punten

Totaalscore

1

Ergoline bvba

50,00

37,22 5,00 5,00 5,00

102,22

2

Pami nv - VARIANT

39,42

34,43 8,50 4,17 2,27

88,79

3

Pami nv - BASISOFFERTE

39,60

33,11 8,50 4,17 2,27

87,65

4

Bulvano nv

32,60

36,63 1,00 4,38 4,55

79,16

5

BibliDesign bvba

32,72

32,82 0,50 3,89 1,00

70,93


De opdracht voor het leveren van kantoormeubilair voor bestuurszaken kan toegewezen worden aan de firma Ergoline, Maasstraat 32 te 2060 Antwerpen, met ondernemingsnummer BE 0448 057 549.

Juridische grond

In toepassing van artikel 26, §1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten, geschiedt de overheidsopdracht bij onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking wanneer de aanbestedende overheid, indien mogelijk, meerdere leveranciers van haar keuze raadpleegt en over de voorwaarden van de opdracht onderhandelt met één of meer van hen.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de gunning goed voor het leveren, plaatsen en in gebruik stellen van kantoormeubilair voor bestuurszaken van de stad Antwerpen, op basis van bestek GAC/2014/2288, aan Ergoline, Maasstraat 32 te 2060 Antwerpen,  met ondernemingsnummer BE 0448 057 549.

Artikel 2

De financieel beheerder verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Leveren, plaatsen en in gebruik stellen van kantoormeubilair voor bestuurszaken van de stad Antwerpen
 
22.812,13 euro inclusief btw budgetplaats: 5160100000
budgetpositie: 240
functiegebied: 1TSB070204A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 1SA070119
budgetperiode: 1400
4005103849

Bijlagen

  • 2288_2014_04_01_Verslag van nazicht van de offertes - zonder totaalprijzen_1.pdf