De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Marsstraat in het district Berchem:
Naar aanleiding van een melding over hinderlijk parkeren ter hoogte van nummers 71 en 73, heeft de afdeling mobiliteit de situatie onderzocht.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
Tussen de garages van de nummers 71 en 73 is er een smalle tussenruimte van 4,00 meter. Uit onderzoek blijkt dat er onvoldoende manoeuvreerruimte overblijft om vlot in en uit de garages te rijden wanneer er wagens tot net tegen de garage parkeren. Mobiliteit en Parkeren Antwerpen stelt daarom voor om tussen de twee garagepoorten van nummer 71 en 73 een verdrijvingsvlak aan te brengen.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De districtsraad Berchem keurt eenparig het volgende besluit goed.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Marsstraat in het district Berchem, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college op 13 april 2018 (jaarnummer 3374).