Artikel 57 § 3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Fase | Bestuursorgaan | Datum | Jaarnummer |
GAC/2013/2189. Bestek en procedure. Goedkeuring | college | 20 december 2013 | 12957 |
Voor het aanleggen van een pool van freelance fotografen en videoreporters werd open offerteaanvraag GAC/2013/2189 uitgeschreven. Op 28 januari 2014 dienden de volgende firma’s een offerte in:
Kwalitatieve selectie
Inzake de kwalitatieve selectie werden de volgende inschrijvers uitgesloten:
Regelmatigheid
De offertes werden door de gemeenschappelijke aankoopcentrale administratief nagezien. De offertes van de volgende inschrijvers werden onregelmatig bevonden:
Gunningscriteria
Nr. |
Naam |
Motivering |
Score |
Perceel 1 (Foto (reportage)) |
|||
Gunningscriterium nr. 1: Kwaliteit van portfolio en de mate waarin het zich leent tot integratie in de stedelijke communicatiekanalen. |
|||
1 |
Ans Brys |
Voldoet aan alle criteria die we zoeken. |
60 |
2 |
Susan Banafti |
De beelden missen de look en feel van de stad. Technisch ok. Weinig creativiteit in de beelden. |
40 |
3 |
Benoit Vermeeren |
Technisch sterk. Gevarieerd portfolio. Look en feel van de stad is duidelijk aanwezig. |
50 |
4 |
Christophe Vander Eecken |
Voldoet aan alle criteria die we zoeken. |
60 |
6 |
Dirk Kerstens |
Technisch ok. Te weinig interactie met het publiek. Look en feel van de stad is wel aanwezig. |
40 |
7 |
Dries Luyten |
Voldoet aan alle criteria die we zoeken. |
60 |
8 |
Elisabeth Verwaest |
Voldoet aan alle criteria die we zoeken. |
60 |
9 |
Elvire Van Ooteghem |
Technisch sterk. Gevarieerd portfolio. Look en feel van de stad is duidelijk aanwezig. |
50 |
10 |
Evelien Jansen |
Het portfolio voldoet niet aan de criteria. Onvoldoende materiaal om te beoordelen. |
10 |
11 |
Filip Claessens |
De beelden zijn wisselend van technische kwaliteit en creativiteit. |
40 |
12 |
Fisheye bvba |
Technisch sterk. Gevarieerd portfolio. Look en feel van de stad is duidelijk aanwezig. |
50 |
13 |
Francois De Heel |
Technisch sterk. Gevarieerd portfolio. Look en feel van de stad is duidelijk aanwezig. Af en toe neigt het naar te artistieke beelden. |
50 |
14 |
Frederik Beyens |
Voldoet aan alle criteria die we zoeken. |
60 |
15 |
Gianni Camilleri |
Te veel B2B, niet te beoordelen als reportage fotograaf. |
20 |
16 |
Jan Crab |
Weinig zeggende beelden, technisch matig. Weinig creatief. |
20 |
17 |
Jan Van Bostraeten |
De beelden zijn wisselend van technische kwaliteit en creativiteit. Te afstandelijk. |
30 |
18 |
Jelle Muller |
De beelden missen de look en feel van de stad. Technisch sterk. Beelden vaak te afstandelijk. Te artistiek. |
40 |
19 |
Jeroen Broeckx |
De beelden zijn wisselend van technische kwaliteit en creativiteit. Meer B2B en te weinig te beoordelen als reportage fotografie. |
10 |
20 |
Joke Emmerechts |
De beelden missen de look en feel van de stad. Technisch sterk. Beelden te artistiek. |
40 |
21 |
Jonas Roosens |
Weinig materiaal om grondig te beoordelen. De enkele beelden zijn wisselend van technische kwaliteit en creativiteit. |
30 |
22 |
Jonas Verhulst |
Voldoet aan alle criteria die we zoeken. |
60 |
23 |
Jonathan Debeer |
De beelden missen de look en feel van de stad. Technisch ok. Beelden vaak te afstandelijk. |
40 |
24 |
Jonathan Ramael |
Technisch sterk. Gevarieerd portfolio. Look en feel van de stad is wisselend aanwezig. |
50 |
25 |
Joris Casaer |
De beelden stralen te veel een campagnegevoel uit, onnatuurlijk. Technisch sterk maar niet geschikt als reportage materiaal. |
30 |
26 |
Man Kan-Yeung |
Technisch sterk. Mist de look en feel van de stad. Beelden blijven op de vlakte en beklijven niet. |
30 |
27 |
Kathleen Michiels |
Technisch sterk. Gevarieerd portfolio. Look en feel van de stad is wisselend aanwezig. |
50 |
28 |
lrd. Productions bvba |
Weinig materiaal om grondig te beoordelen. De enkele beelden zijn wisselend van technische kwaliteit en creativiteit. |
30 |
29 |
Michel Wiegandt |
De beelden stralen te veel een campagne gevoel uit, onnatuurlijk. Technisch sterk maar niet geschikt als reportage materiaal. |
30 |
30 |
Nathalie Van Riel |
De beelden zijn wisselend van technische kwaliteit en creativiteit. Weinig variatie in de soort beelden. |
30 |
31 |
Niko Caignie |
De look en feel van de stad is aanwezig maar de beelden blijven te vaak koud en afstandelijk. Technisch sterk. Te artistiek. |
40 |
32 |
Nisran Azouaghe |
Spontane beelden. Beantwoorden aan de look en feel van de stad. Technisch ok. |
40 |
33 |
Noortje Palmers |
Voldoet aan alle criteria die we zoeken. |
60 |
34 |
Outline Graphics |
Te veel B2B, niet te beoordelen als reportage fotograaf. |
10 |
35 |
Patrick De Roo |
Technisch niet voldoende. |
20 |
36 |
Philippe Smet |
Technisch niet voldoende. |
20 |
37 |
Picturesque |
De beelden zijn wisselend van technische kwaliteit. Soms te veel campagne stijl in zijn reportage beelden. |
40 |
38 |
Kris Jacobs |
Te veel B2B, te eenzijdig om te beoordelen als reportage fotograaf. |
10 |
40 |
Sepp van Dun |
Er is te weinig interactie met zijn publiek. Afstandelijke beelden. Technisch ok. |
30 |
41 |
Sigrid Spinnox |
Er is iets te weinig interactie met publiek, maar wel warme beelden die aansluiten bij de look en feel van de stad. |
50 |
42 |
Simon Van Ranst |
Weinig materiaal om hem echt als reportage fotograaf te beoordelen. Tekort aan interactie met het publiek. |
10 |
44 |
Tom Cornille |
Voldoet aan alle criteria die we zoeken. |
60 |
45 |
Jürgen Aerts |
Er is te weinig interactie met zijn publiek. Afstandelijke beelden die niet voldoen aan de look en feel van de stad. Technisch te matig. |
20 |
46 |
Zidis bvba |
Het portfolio voldoet niet aan de criteria. Onvoldoende materiaal om te beoordelen. |
10 |
Gunningscriterium nr. 2: Prijs per uur, inclusief nodige voorbereidingen (styling, assistentie,…) en retouches achteraf |
|||
1 |
Ans Brys |
|
14,00 |
2 |
Susan Banafti |
|
21,54 |
3 |
Benoit Vermeeren |
|
17,50 |
4 |
Christophe Vander Eecken |
|
11,20 |
6 |
Dirk Kerstens |
|
11,78 |
7 |
Dries Luyten |
|
9,33 |
8 |
Elisabeth Verwaest |
|
11,67 |
9 |
Elvire Van Ooteghem |
|
31,82 |
10 |
Evelien Jansen |
|
40,00 |
11 |
Filip Claessens |
|
18,67 |
12 |
Fisheye bvba |
|
18,67 |
13 |
Francois De Heel |
15% korting voor het samenvoegen van percelen inbegrepen. |
15,69 |
14 |
Frederik Beyens |
|
13,33 |
15 |
Gianni Camilleri |
|
31,11 |
16 |
Jan Crab |
|
23,33 |
17 |
Jan Van Bostraeten |
|
28,00 |
18 |
Jelle Muller |
|
11,20 |
19 |
Jeroen Broeckx |
|
36,94 |
20 |
Joke Emmerechts |
|
14,00 |
21 |
Jonas Roosens |
|
14,29 |
22 |
Jonas Verhulst |
5% korting voor het samenvoegen van percelen inbegrepen |
17,34 |
23 |
Jonathan Debeer |
|
21,54 |
24 |
Jonathan Ramael |
|
29,47 |
25 |
Joris Casaer |
|
9,33 |
26 |
Man Kan-Yeung |
|
20,01 |
27 |
Kathleen Michiels |
|
11,67 |
28 |
lrd. Productions bvba |
|
17,50 |
29 |
Michel Wiegandt |
|
21,54 |
30 |
Nathalie Van Riel |
|
9,33 |
31 |
Niko Caignie |
|
14,00 |
32 |
Niskan Azouaghe |
|
25,45 |
33 |
Noortje Palmers |
|
12,17 |
34 |
Outline Graphics |
|
20,00 |
35 |
Patrick De Roo |
|
14,74 |
36 |
Philippe Smet |
|
20,59 |
37 |
Picturesque |
|
17,50 |
38 |
Kris Jacobs |
|
14,29 |
40 |
Sepp van Dun |
|
24,14 |
41 |
Sigrid Spinnox |
|
18,67 |
42 |
Simon Van Ranst |
14,00 |
|
44 |
Tom Cornille |
5% korting voor het samenvoegen van percelen inbegrepen |
22,67 |
45 |
Jürgen Aerts |
|
34,15 |
46 |
Zidis bvba |
|
23,33 |
Perceel 2 (Foto (campagne)) |
|||
Gunningscriterium nr. 1: Kwaliteit van de portfolio en de mate waarin het zich leent tot integratie in de stedelijke communicatiekanalen. |
|||
1 |
Ans Brys |
Technisch sterk. Weinig variatie in het portfolio. |
50 |
2 |
Benoit Vermeeren |
We zien enkel reportage fotografie. Te eenzijdig, geeft ons geen campagne stijl. Technisch ok. |
30 |
3 |
Fotocloet bvba |
We vinden de look en feel van de stad niet echt terug in zijn portfolio. Technisch sterk. Potentieel is aanwezig. Te artistiek voor stedelijke communicatie. |
40 |
4 |
Christophe Vander Eecken |
Dit portfolio sluit niet aan bij de verwachtingen die we hebben van een campagne fotograaf. Het zijn reportage voorbeelden en dusdanig niet te beoordelen. |
20 |
6 |
Dirk Kerstens |
Dit portfolio sluit niet aan bij de verwachtingen die we hebben van een campagne fotograaf. Het zijn reportage voorbeelden en dusdanig niet te beoordelen. Technisch niet sterk genoeg. |
20 |
7 |
Dries Luyten |
Technisch sterk. Weinig variatie in het portfolio. |
50 |
8 |
Elisabeth Verwaest |
We zien enkel reportage fotografie. Te eenzijdig, geeft ons geen campagne stijl. Technisch ok. |
30 |
9 |
Elvire Van Ooteghem |
Technisch sterk. Teveel zwart wit fotografie, maakt het moeilijk te beoordelen. |
30 |
10 |
Fisheye bvba |
We zien enkel reportage fotografie. Te eenzijdig, geeft ons geen campagne stijl. Technisch ok. |
30 |
11 |
Francois De Heel |
De fotograaf bewijst dat hij de look en feel van de stad kent. Hoge technische kennis. Afwisselend portfolio, gevarieerd. Beeldmanipulatie perfect. Fotograaf kan kwaliteit leveren in verschillende lichtsituaties. |
60 |
12 |
Frederik Beyens |
Technisch sterk. We zien voornamelijk reportage fotografie. |
40 |
13 |
Gianni Camilleri |
We vinden de look en feel van de stad niet echt terug in zijn portfolio. Technisch sterk. Te veel productfotografie, geen campagnemateriaal. |
20 |
14 |
Jan Van Bostraeten |
Portfolio voldoet niet aan de eisen. Er zijn slechts 2 beelden en kan dus nagenoeg niet beoordeeld worden. |
10 |
15 |
Jelle Muller |
Artistiek. Technisch sterk. We vinden de look en feel van de stad niet echt terug in zijn portfolio. |
40 |
16 |
Joke Emmerechts |
Technisch sterk. Niet helemaal volgens de look en feel van de stad, maar potentieel is duidelijk aanwezig. Campagne stijl is sterk. Gevarieerd portfolio. |
50 |
17 |
Jonas Verhulst |
Technisch sterk. Weinig variatie in portfolio. We zien enkel reportage fotografie. Te eenzijdig, geeft ons geen campagne stijl. |
40 |
18 |
Joris Casaer |
De fotograaf bewijst dat hij de look en feel van de stad kent. Hoge technische kennis. Afwisselend portfolio, gevarieerd. Beeldmanipulatie perfect. Fotograaf kan kwaliteit leveren in verschillende lichtsituaties. |
60 |
19 |
Man Kan-Yeung |
Technisch sterk. Niet helemaal volgens de look en feel van de stad maar het potentieel is duidelijk aanwezig. |
50 |
20 |
Kathleen Michiels |
De fotograaf bewijst dat hij de look en feel van de stad kent. Hoge technische kennis. Afwisselend portfolio, gevarieerd. Beeldmanipulatie perfect. Fotograaf kan kwaliteit leveren in verschillende lichtsituaties. |
60 |
21 |
Michel Wiegandt |
Technisch ok. We vinden de look en feel van de stad niet echt terug in zijn portfolio. |
40 |
22 |
Niko Caignie |
De fotograaf bewijst dat hij de look en feel van de stad kent. Hoge technische kennis. Afwisselend portfolio, gevarieerd. Beeldmanipulatie perfect. Fotograaf kan kwaliteit leveren in verschillende lichtsituaties. |
60 |
23 |
Noortje Palmers |
Technisch ok. Campagne beelden blijven een reportage-gevoel oproepen. |
40 |
24 |
Outline Graphics |
Te weinig materiaal om te kunnen beoordelen. |
10 |
25 |
Patrick De Roo |
Technisch matig. Geen campagnemateriaal. |
20 |
26 |
Philippe Smet |
We vinden de look en feel van de stad niet echt terug in zijn portfolio. Technisch goed. Potentieel is duidelijk aanwezig. |
40 |
27 |
Picturesque |
Technisch sterk. Niet helemaal volgens de look en feel van de stad, maar potentieel is duidelijk aanwezig. |
50 |
28 |
Kris Jacobs |
We zien te weinig campagnemateriaal. Te weinig variatie in het portfolio. |
20 |
29 |
Sepp van Dun |
We zien enkel reportage fotografie. Geen campagnemateriaal. |
20 |
30 |
Sigrid Spinnox |
Technisch ok. We vinden de look en feel van de stad niet echt terug in zijn portfolio. Te weinig campagnemateriaal. Te veel reportage. |
30 |
31 |
Tom Cornille |
Technisch sterk. Volgens de look en feel van de stad. Potentieel is duidelijk aanwezig. Campagne stijl is sterk. Gevarieerd portfolio. |
50 |
32 |
VP gcv |
Technisch sterk. Niet helemaal volgens de look en feel van de stad, maar het potentieel is duidelijk aanwezig. Gevarieerd portfolio. |
50 |
33 |
Jürgen Aerts |
We zien enkel reportage fotografie. Geen campagnemateriaal. |
20 |
34 |
Zidis bvba |
Vinden de look en feel van de stad niet echt terug in zijn portfolio. Technisch goed. Te veel B2B. |
20 |
Gunningscriterium nr. 2: Prijs per uur, inclusief nodige voorbereidingen (styling, assistentie,…) en retouches achteraf |
|||
1 |
Ans Brys |
|
10,93 |
2 |
Benoit Vermeeren |
|
12,15 |
3 |
Fotocloet bvba |
|
26,03 |
4 |
Christophe Vander Eecken |
|
9,94 |
6 |
Dirk Kerstens |
|
13,80 |
7 |
Dries Luyten |
|
10,93 |
8 |
Elisabeth Verwaest |
|
11,31 |
9 |
Elvire Van Ooteghem |
|
21,87 |
10 |
Fisheye bvba |
|
19,29 |
11 |
Francois De Heel |
15% korting voor het samenvoegen van percelen inbegrepen |
10,15 |
12 |
Frederik Beyens |
|
8,20 |
13 |
Gianni Camilleri |
|
36,44 |
14 |
Jan Van Bostraeten |
|
32,80 |
15 |
Jelle Muller |
|
6,56 |
16 |
Joke Emmerechts |
|
8,20 |
17 |
Jonas Verhulst |
5% korting voor het samenvoegen van percelen inbegrepen |
15,01 |
18 |
Joris Casaer |
|
10,93 |
19 |
Man Kan-Yeung |
|
16,73 |
20 |
Kathleen Michiels |
|
9,37 |
21 |
Michel Wiegandt |
|
25,23 |
22 |
Niko Caignie |
|
16,40 |
23 |
Noortje Palmers |
|
11,71 |
24 |
Outline Graphics |
|
23,43 |
25 |
Patrick De Roo |
|
17,26 |
26 |
Philippe Smet |
|
16,73 |
27 |
Picturesque |
|
12,15 |
28 |
Kris Jacobs |
|
17,26 |
29 |
Sepp van Dun |
|
28,28 |
30 |
Sigrid Spinnox |
|
13,67 |
31 |
Tom Cornille |
5% korting voor het samenvoegen van percelen inbegrepen |
26,56 |
32 |
VP gcv |
|
17,26 |
33 |
Jürgen Aerts |
|
40,00 |
34 |
Zidis bvba |
|
27,33 |
Perceel 3 (Foto (B2B)) |
|||
Gunningscriterium nr. 1: Kwaliteit van de portfolio en de mate waarin het zich leent tot integratie in de stedelijke communicatiekanalen. |
|||
1 |
Ans Brys |
Technisch ok. Beter in productfotografie dan zakelijke portretten, die zijn te speels en kunnen zakelijker. |
30 |
2 |
Benoit Vermeeren |
Technisch sterk. Beelden zijn zakelijk en professioneel. Kan de diverse doelgroepen in B2B context weergeven. |
40 |
3 |
Fotocloet bvba |
Technisch zeer sterk. Perfecte kadrering en mooie belijning. Goed inzetbaar voor innovatieve actieve investeringspromotie in zakelijke context. |
50 |
4 |
Christophe Vander Eecken |
Dit portfolio bevat weinig B2B beelden, eerder reportage beelden. Vooral architecturaal ok. |
30 |
6 |
Dirk Kerstens |
Technisch ok. Zakelijke beelden ok, maar zouden iets dynamischer mogen zijn voor actieve investeringspromotie en internationale profilering. |
30 |
7 |
Dries Luyten |
Technisch ok. Vooral portretten. Te weinig zakelijk, te veel mensen. Portfolio toont beperkte waaier aan B2B beelden. |
30 |
8 |
Elisabeth Verwaest |
Technisch ok. Beperkt zakelijk portfolio. Aangeleverd materiaal te weinig om actieve investeringspromotie te beoordelen. |
30 |
9 |
Filip Claessens |
Technisch ok. Beelden zijn zakelijk en professioneel. Kan de diverse doelgroepen in B2B context weergeven. |
40 |
10 |
Francois De Heel |
Technisch OK. Beelden zijn origineel. Portfolio toont eerder portretten dan gebouwen. Grote dynamiek aanwezig in de doorgestuurde beelden. |
50 |
11 |
Frederik Beyens |
Technisch ok. Te zeer portretfotografie, portfolio toont weinig zakelijke beelden. |
30 |
12 |
Gianni Camilleri |
Technisch eenzijdig. Mag iets gevarieerder. Portfolio toont wel brede B2B context. |
30 |
13 |
Guy Vanderelst |
Technisch ok. Diverse B2B beelden architectuur, portret, imago, maar ze blijven iets op de vlakte. |
30 |
14 |
Jelle Muller |
Originele insteek. Technisch iets minder. Toont B2B ervaring aan. |
40 |
15 |
Joke Emmerechts |
Technisch ok. B2B luik met bepaalde dynamiek. |
40 |
16 |
Jonas Roosens |
Technisch ok. Mooie kadrering. Kan volledig B2B spectrum aan. Toont dynamiek. |
50 |
17 |
Jonas Verhulst |
Technisch sterk. Beelden zijn zakelijk en professioneel. Kan de diverse doelgroepen in B2B context weergeven. Mooie belijning. |
50 |
18 |
Joris Casaer |
Dit portfolio bevat enkel campagne en algemene beelden, geen B2B beelden. Voor het B2B-luik kan de fotograaf niet beoordeeld worden. |
10 |
19 |
Man Kan-Yeung |
Technisch sterk. Beelden zijn zakelijk en professioneel. Goed inzetbaar voor actieve investeringspromotie. Mooie belijning. |
50 |
20 |
Kathleen Michiels |
Technisch ok. Te weinig B2B, niet voldoende breed B2B spectrum. |
30 |
21 |
lrd. Productions bvba |
Technisch ok. Mooie dynamiek, maar iets minder zakelijke beelden. |
30 |
22 |
Michel Wiegandt |
Technisch sterk. Toont brede B2B context in zijn portfolio. |
40 |
23 |
Noortje Palmers |
Technisch minder. Zakelijke beelden ok, maar zouden iets dynamischer mogen zijn voor actieve investeringspromotie en internationale profilering. |
30 |
24 |
Outline Graphics |
Technisch OK. Mooie dynamiek, maar iets minder zakelijke beelden. |
30 |
25 |
Patrick De Roo |
Technisch ok. Mooie dynamiek, maar minder zakelijke context. |
30 |
26 |
Philippe Smet |
Technisch ok. Beelden blijven iets meer op de vlakte, maar toont wel B2B ervaring aan. |
30 |
27 |
Picturesque |
Beperkt B2B spectrum. Technisch ok. Wel mooie belijning. |
40 |
28 |
Kris Jacobs |
Technisch sterk. Toont brede B2B context in zijn portfolio. |
40 |
29 |
Sepp van Dun |
Technisch ok. Beelden tonen B2B ervaring aan, maar blijven iets meer op de vlakte. |
30 |
30 |
Tom Cornille |
Technisch ok. Beelden tonen B2B ervaring aan, maar eerder beperkte B2B doelgroep. |
30 |
31 |
VP gcv |
Technisch sterk. Beelden tonen B2B ervaring aan, maar eerder beperkte B2B doelgroep. |
30 |
32 |
Jürgen Aerts |
Technisch matig. Geen zakelijke beelden, kan dus voor B2B niet beoordeeld worden. |
10 |
33 |
Zidis bvba |
Technisch sterk. Beelden tonen veel B2B ervaring aan, iets minder architecturaal. |
30 |
Gunningscriterium nr. 2: Prijs per uur, inclusief nodige voorbereidingen (styling, assistentie,…) en retouches achteraf |
|||
1 |
Ans Brys |
|
16,40 |
2 |
Benoit Vermeeren |
|
18,22 |
3 |
Fotocloet bvba |
|
26,03 |
4 |
Christophe Vander Eecken |
|
10,93 |
6 |
Dirk Kerstens |
|
13,80 |
7 |
Dries Luyten |
|
10,93 |
8 |
Elisabeth Verwaest |
|
11,01 |
9 |
Filip Claessens |
|
13,12 |
10 |
Francois De Heel |
15% korting voor het samenvoegen van percelen inbegrepen |
18,38 |
11 |
Frederik Beyens |
|
10,93 |
12 |
Gianni Camilleri |
|
36,44 |
13 |
Guy Vanderelst |
|
20,50 |
14 |
Jelle Muller |
|
13,12 |
15 |
Joke Emmerechts |
|
13,12 |
16 |
Jonas Roosens |
|
11,31 |
17 |
Jonas Verhulst |
5% korting voor het samenvoegen van percelen inbegrepen |
20,31 |
18 |
Joris Casaer |
|
10,93 |
19 |
Man Kan-Yeung |
|
18,64 |
20 |
Kathleen Michiels |
|
9,37 |
21 |
lrd. Productions bvba |
|
17,26 |
22 |
Michel Wiegandt |
|
25,23 |
23 |
Noortje Palmers |
|
14,26 |
24 |
Outline Graphics |
|
23,43 |
25 |
Patrick De Roo |
|
17,26 |
26 |
Philippe Smet |
|
18,64 |
27 |
Picturesque |
|
18,22 |
28 |
Kris Jacobs |
|
16,73 |
29 |
Sepp van Dun |
|
28,28 |
30 |
Tom Cornille |
5% korting voor het samenvoegen van percelen inbegrepen |
26,56 |
31 |
VP gcv |
|
17,26 |
32 |
Jürgen Aerts |
|
40,00 |
33 |
Zidis bvba |
|
27,33 |
Perceel 4 (Video (reportage)) |
|||
Gunningscriterium nr. 1: Kwaliteit van de portfolio en de mate waarin het zich leent tot integratie in de stedelijke communicatiekanalen. |
|||
1 |
Cnocspot bvba |
Voldoet aan de criteria de we zoeken. Ingediende voorbeelden geven blijk van de nodige skills en technische kennis om op korte tijd een kwalitatief filmpje op te leveren. Verzorgde en afgewerkte reportages. |
60 |
2 |
Comsultator bvba |
Voldoet aan de criteria de we zoeken. Ingediende voorbeelden geven blijk van de nodige skills en technische kennis om op korte tijd een kwalitatief filmpje op te leveren. Verzorgde en afgewerkte reportages. |
60 |
4 |
Mario De Munck |
Voldoet aan de criteria de we zoeken. Ingediende voorbeelden geven blijk van de nodige skills en technische kennis om op korte tijd een kwalitatief filmpje op te leveren. Verzorgde en afgewerkte reportages. |
60 |
5 |
Jelle Janssens |
Technisch geen opmerkingen, maar de ingediende voorbeelden vinden we langdradig. De boodschap is niet gebald gebracht. |
40 |
6 |
Emilie Plouvier |
Technisch geen opmerkingen maar de ingediende voorbeelden vinden we langdradig. De boodschap is niet gebald gebracht. |
40 |
7 |
Studio Make Stuff bvba |
Technisch geen opmerkingen maar het beperkte portfolio geeft onvoldoende weer wat de mogelijkheden van deze deelnemer zijn. Toch zien we potentieel. |
50 |
8 |
Jeroen Broeckx |
Het portfolio bevat onvoldoende voorbeelden om goed te kunnen beoordelen. Technisch zit het goed en de getoonde voorbeelden getuigen van de nodige creativiteit. |
30 |
10 |
Kristof Lasure |
Gevarieerd portfolio, eerder promotionele realisaties. Technisch sterk uitgewerkt. |
40 |
12 |
Linking Generations bvba |
Technisch ok. De ingediende voorbeelden zijn soms wat slordig afgewerkt. De filmpjes zijn vaak deel van een uitgebreide reportage, hierdoor is het moeilijk in te schatten of ze een boodschap ook gebald kunnen brengen. |
40 |
13 |
Michel Wiegandt |
Kwaliteit is ondermaats en ingediende voorbeelden lijken gedateerd en sluit daarom niet aan bij de look en feel van de stedelijke communicatie. |
20 |
14 |
Movietrix TV bvba |
Kwaliteit is ondermaats en ingediende voorbeelden lijken gedateerd en sluit daarom niet aan bij de look en feel van de stedelijke communicatie. |
20 |
16 |
Arnoud Wynants |
Voldoet aan de criteria de we zoeken. Ingediende voorbeelden geven blijk van de nodige skills en technische kennis om op korte tijd een kwalitatief filmpje op te leveren. Verzorgde en afgewerkte reportages. |
60 |
17 |
Replay Audiovisual Media Comm. V |
Wisselende kwaliteit van aangeleverde voorbeelden, dit zowel technisch als inhoudelijk. |
40 |
18 |
Sputnik TV bvba |
Voldoet aan de criteria de we zoeken. Ingediende voorbeelden geven blijk van de nodige skills en technische kennis om op korte tijd een kwalitatief filmpje op te leveren. Verzorgde en afgewerkte reportages. |
60 |
19 |
The Video Factory bvba |
Technisch geen opmerkingen, maar het beperkte portfolio (veel links werken niet) geeft onvoldoende weer wat de mogelijkheden van deze deelnemer zijn. |
30 |
20 |
Jef Vingerhoedt |
Matige technische kwaliteit van de aangeleverde voorbeelden. Inhoudelijk eenzijdig portfolio. |
30 |
21 |
Zendster bvba (Storycatchers) |
Eenzijdig portfolio. Weinig dynamisch, sluit niet aan bij de verwachtingen voor stedelijke communicatie. |
30 |
22 |
Zidis bvba |
Eenzijdig portfolio, zeer zakelijk, maar technisch sterk. Potentieel is duidelijk aanwezig. |
50 |
Gunningscriterium nr. 2: Prijs per uur, inclusief nodige voorbereidingen (styling, assistentie,…) en retouches achteraf |
|||
1 |
Cnocspot bvba |
|
21,54 |
2 |
Comsultator bvba |
|
17,72 |
4 |
Mario De Munck |
|
18,67 |
5 |
Jelle Janssens |
|
20,00 |
6 |
Emilie Plouvier |
|
28,00 |
7 |
Studio Make Stuff bvba |
|
15,56 |
8 |
Jeroen Broeckx |
|
29,91 |
10 |
Kristof Lasure |
|
29,17 |
12 |
Linking Generations bvba |
|
40,00 |
13 |
Michel Wiegandt |
|
21,54 |
14 |
Movietrix TV bvba |
|
3,21 |
16 |
Arnoud Wynants |
|
25,45 |
17 |
Replay Audiovisual Media Comm. V |
|
14,00 |
18 |
Sputnik TV bvba |
|
21,04 |
19 |
The Video Factory bvba |
|
29,17 |
20 |
Jef Vingerhoedt |
|
25,93 |
21 |
Zendster bvba (Storycatchers) |
|
28,00 |
22 |
Zidis bvba |
|
23,33 |
Finale rangschikking regelmatige offertes (gerangschikt volgens totale score)
Zoals vermeld in het bestek en gewijzigd door het erratum van 8 januari 2014 worden er meerdere dienstverleners per pool opgenomen. Voor perceel 1 worden er 16 dienstverleners opgenomen, voor perceel 2 en 3 zijn dit er 8 en voor perceel 4 ten slotte 12. Deze dienstverleners zijn hieronder in het vet vermeld.
Nr. |
Naam |
Score |
Perceel 1 (Foto (reportage)) |
||
66 |
Tom Cornille |
82,67 |
16 |
Elvire Van Ooteghem |
81,82 |
35 |
Jonathan Ramael |
79,47 |
33 |
Jonas Verhulst |
77,34 |
1 |
Ans Brys |
74,00 |
22 |
Frederik Beyens |
73,33 |
50 |
Noortje Palmers |
72,17 |
15 |
Elisabeth Verwaest |
71,67 |
6 |
Christophe Vander Eecken photography |
71,20 |
12 |
Dries Luyten Fotografie |
69,33 |
20 |
FISHEYE BVBA (Kris Goubert ) |
68,67 |
61 |
Sigrid Spinnox |
68,67 |
3 |
Benoit Vermeeren |
67,50 |
21 |
Francois De Heel |
65,69 |
49 |
Nisran Azouaghe |
65,45 |
38 |
Kathleen Michiels |
61,67 |
2 |
Banafti Susan |
61,54 |
34 |
Jonathan Debeer |
61,54 |
19 |
Filip Claessens Photography |
58,67 |
27 |
Jan Van Bostraeten |
58,00 |
55 |
Picturesque V.O.F. (Vincent Callot) |
57,50 |
70 |
Yourt (Jürgen Aerts) |
54,15 |
60 |
Sepp van Dun |
54,14 |
31 |
Joke Emmerechts |
54,00 |
47 |
NC Photography (Niko Caignie) |
54,00 |
11 |
Dirk Kerstens |
51,78 |
44 |
Michel Wiegandt |
51,54 |
28 |
Jelle Muller |
51,20 |
23 |
Gianni Camilleri |
51,11 |
37 |
Kan Yeung Man |
50,01 |
18 |
Evelien Jansen |
50,00 |
43 |
lrd.productions bvba |
47,50 |
29 |
Jeroen Broeckx |
46,94 |
32 |
Jonas Roosens |
44,29 |
26 |
Jan Crab |
43,33 |
54 |
Philippe Smet |
40,59 |
36 |
Joris Casaer |
39,33 |
46 |
Nathalie Van Riel |
39,33 |
53 |
Patrick De Roo |
34,74 |
72 |
Zidis BVBA (Yannick De Wael) |
33,33 |
52 |
Outline Graphics (Marc Pardoel) |
30,00 |
56 |
Positief - Kris Jacobs Photography |
24,29 |
62 |
Simon Van Ranst Photography |
24,00 |
Nr. |
Naam |
Score |
Perceel 2 (Foto (campagne)) |
||
66 |
Tom Cornille |
76,56 |
47 |
NC Photography (Niko Caignie) |
76,40 |
36 |
Joris Casaer |
70,93 |
21 |
Francois De Heel |
70,15 |
38 |
Kathleen Michiels |
69,37 |
69 |
VP gcv |
67,26 |
37 |
Kan Yeung Man |
66,73 |
4 |
bvba Fotocloet (Bart Cloet) |
66,03 |
44 |
Michel Wiegandt |
65,23 |
55 |
Picturesque V.O.F. (Vincent Callot) |
62,15 |
1 |
Ans Brys |
60,93 |
12 |
Dries Luyten Fotografie |
60,93 |
70 |
Yourt (Jürgen Aerts) |
60,00 |
31 |
Joke Emmerechts |
58,20 |
54 |
Philippe Smet |
56,73 |
23 |
Gianni Camilleri |
56,44 |
33 |
Jonas Verhulst |
55,01 |
16 |
Elvire Van Ooteghem |
51,87 |
50 |
Noortje Palmers |
51,71 |
20 |
FISHEYE BVBA (Kris Goubert ) |
49,29 |
60 |
Sepp van Dun |
48,28 |
22 |
Frederik Beyens |
48,20 |
72 |
Zidis BVBA (Yannick De Wael) |
47,33 |
28 |
Jelle Muller |
46,56 |
61 |
Sigrid Spinnox |
43,67 |
27 |
Jan Van Bostraeten |
42,80 |
3 |
Benoit Vermeeren |
42,15 |
15 |
Elisabeth Verwaest |
41,31 |
53 |
Patrick De Roo |
37,26 |
56 |
Positief - Kris Jacobs Photography |
37,26 |
11 |
Dirk Kerstens |
33,80 |
52 |
Outline Graphics (Marc Pardoel) |
33,43 |
6 |
Christophe Vander Eecken photography |
29,94 |
Nr. |
Naam |
Score |
Perceel 3 (Foto (B2B)) |
||
4 |
bvba Fotocloet (Bart Cloet) |
76,03 |
33 |
Jonas Verhulst |
70,31 |
37 |
Kan Yeung Man |
68,64 |
21 |
Francois De Heel |
68,38 |
23 |
Gianni Camilleri |
66,44 |
44 |
Michel Wiegandt |
65,23 |
32 |
Jonas Roosens |
61,31 |
60 |
Sepp van Dun |
58,28 |
3 |
Benoit Vermeeren |
58,22 |
55 |
Picturesque V.O.F. (Vincent Callot) |
58,22 |
72 |
Zidis BVBA (Yannick De Wael) |
57,33 |
56 |
Positief - Kris Jacobs Photography |
56,73 |
66 |
Tom Cornille |
56,56 |
52 |
Outline Graphics (Marc Pardoel) |
53,43 |
19 |
Filip Claessens Photography |
53,12 |
28 |
Jelle Muller |
53,12 |
31 |
Joke Emmerechts |
53,12 |
24 |
Guy Vanderelst |
50,50 |
70 |
Yourt (Jürgen Aerts) |
50,00 |
54 |
Philippe Smet |
48,64 |
43 |
lrd.productions bvba |
47,26 |
53 |
Patrick De Roo |
47,26 |
69 |
VP gcv |
47,26 |
1 |
Ans Brys |
46,40 |
50 |
Noortje Palmers |
44,26 |
11 |
Dirk Kerstens |
43,80 |
15 |
Elisabeth Verwaest |
41,01 |
6 |
Christophe Vander Eecken photography |
40,93 |
12 |
Dries Luyten Fotografie |
40,93 |
22 |
Frederik Beyens |
40,93 |
38 |
Kathleen Michiels |
39,37 |
36 |
Joris Casaer |
20,93 |
Nr. |
Naam |
Score |
Perceel 4 (Video (reportage)) |
||
51 |
Arnoud Wynants |
85,45 |
7 |
Cnocspot bvba |
81,54 |
64 |
Sputnik Media (Roel Clerckx) |
81,04 |
41 |
LinkingGenerations |
80,00 |
10 |
De Munck, Mario |
78,67 |
8 |
Comsultator |
77,72 |
72 |
Zidis BVBA (Yannick De Wael) |
73,33 |
39 |
Kristof Lasure |
69,17 |
17 |
Emilie Plouvier |
68,00 |
25 |
Studio Make Stuff (Ilse Van Elsacker) |
65,56 |
13 |
Een Andere Wereld Films (Jelle Janssens) |
60,00 |
29 |
Jeroen Broeckx |
59,91 |
65 |
The Video Factory BVBA (Christophe Vandenbussche) |
59,17 |
71 |
Zendster bvba (Hans Mathieu) |
58,00 |
67 |
Jef Vingerhoedt |
55,93 |
58 |
Replay Audiovisual Media (Sander Verheyen) |
54,00 |
44 |
Michel Wiegandt |
41,54 |
45 |
MOVIETRIX TV (Georges Terryn) |
23,21 |
In toepassing van artikel 25 van de wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten, dient de opdracht bij open offerteaanvraag te worden gegund aan de inschrijver met de economische voordeligste regelmatige offerte, rekening houdende met de gunningscriteria.
In toepassing van artikel 58 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011, gaat de aanbestedende overheid over tot selectie van de kandidaten of inschrijvers in de mate dat de noodzakelijke inlichtingen en documenten aantonen dat ze cumulatief voldoen aan:
Het college keurt de gunning goed voor het aanleggen van een pool van freelance fotografen en videoreporters, perceel 1: Foto (reportage), op basis van bestek GAC/2013/2189 en keurt het opnemen van volgende dienstverleners in de pool goed:
Het college keurt de gunning goed voor het aanleggen van een pool van freelance fotografen en videoreporters, perceel 2: Foto (campagne), op basis van bestek GAC/2013/2189 en keurt het opnemen van volgende dienstverleners in de pool goed:
Het college keurt de gunning goed voor het aanleggen van een pool van freelance fotografen en videoreporters, perceel 3: Foto (B2B), op basis van bestek GAC/2013/2189 en keurt het opnemen van volgende dienstverleners in de pool goed:
Het college keurt de gunning goed voor het aanleggen van een pool van freelance fotografen en videoreporters, perceel 4: Video (reportage), op basis van bestek GAC/2013/2189 en keurt het opnemen van volgende dienstverleners in de pool goed:
De financieel beheerder verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Perceel 1: Foto(reportage) in 2014 |
155.000 EUR, btw inbegrepen |
budgetplaats:diverse |
met orderbons |
Perceel 1: Foto(reportage) in 2015 |
155.000 EUR, btw inbegrepen |
budgetplaats:diverse |
met orderbons |
Perceel 2: Foto(campagne) in 2014 |
50.000 EUR, btw inbegrepen |
budgetplaats:diverse |
met orderbons |
Perceel 2: Foto(campagne) in 2015 |
50.000 EUR, btw inbegrepen |
budgetplaats:diverse |
met orderbons |
Perceel 3: Foto (B2B) in 2014 |
20.000 EUR, btw inbegrepen |
budgetplaats:diverse |
met orderbons |
Perceel 3: Foto |
20.000 EUR, btw inbegrepen |
budgetplaats:diverse |
met orderbons |
Perceel 4: Video (reportage) in 2014 |
115.000 EUR, btw inbegrepen |
budgetplaats:diverse |
met orderbons |
Perceel 4: Video (reportage) in 2015 |
115.000 EUR, btw inbegrepen |
budgetplaats:diverse |
met orderbons |