De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie aanpassen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid wordt gedelegeerd aan het college.
Op 8 maart 2013 (jaarnummer 2097) keurde het college van burgemeester en schepenen het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Lange Elzenstraat in het district Antwerpen goed.
Op 10 oktober 2013 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van de stadsdienst samenleven om een oplossing voor de problemen die schoolbussen van het bijzonder onderwijs ondervinden voor het afzetten en ophalen van leerlingen.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
In de Lange Elzenstraat geldt de reglementering op het parkeren met beperkte parkeertijd (binnen de Singel) met het oog op het betalend- en bewonersparkeren.
Het Parkeerbedrijf stelt voor om het aanvullend verkeersreglement als volgt aan te passen:
Onderzoek heeft uitgewezen dat deze laad- en loszone niet reglementair gebruikt kan worden gezien er geen markering aanwezig is. Op een voetpad is dit verplicht. Deze locatie is de perfecte oplossing voor de schoolbussen en dit zonder verlies van parkeerplaatsen.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Het college keurt goed om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Lange Elzenstraat in het district Antwerpen, gestemd in de zitting van 8 maart 2013 (jaarnummer 2097) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het eenrichtingsverkeer uitgezonderd voor fietsers wordt ingevoerd met toegelaten rijrichting naar de Balansstraat.
De verkeersborden C1 en F19 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt verboden, langs de oneven zijde:
De verkeersborden E1 worden aangebracht.
Artikel 3: het parkeren wordt verboden, van maandag tot en met zaterdag, van 7.00 tot 15.00 uur, langs de even zijde, van de scheiding van de nummers 140-138, over een afstand van 20 meter.
Het verkeersbord E1 met onderbord wordt aangebracht.
Artikel 4: het stilstaan en parkeren wordt verboden langs de even zijde, vanaf tegenover het nummer 15 tot tegenover de scheiding van de nummers 7-5.
Het verkeersbord E3 wordt aangebracht.
Artikel 5: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap, langs de oneven zijde, ter hoogte van het nummer 95 (een plaats).
Het verkeersbord E9a met onderbord wordt aangebracht.
Artikel 6: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
Artikel 7: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen:
Artikel 8: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling beleid, mobiliteit en verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.