De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie aanpassen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid wordt gedelegeerd aan het college.
Op 26 oktober 2009 (jaarnummer 1835) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Violetstraat in het district Antwerpen goed.
Op 6 november 2013 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van een bewoner van de Violetstraat om een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap in de nabijheid van de woning in te richten.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
De Violetstraat bevat een zone 30 schoolomgeving.
In de Violetstraat geldt de reglementering op het parkeren met beperkte parkeertijd (binnen de Singel) met het oog op het betalend- en bewonersparkeren.
Het Parkeerbedrijf stelt voor om het aanvullend verkeersreglement als volgt aan te passen:
Onderzoek heeft uitgewezen dat de aanvrager, wonende op nummer 42, aan de voorwaarden voldoet om een parkeerplaats voor personen met een handicap in te richten in de nabijheid van de woning. De aanvrager heeft aangegeven dat hij geen 7 meter nodig heeft. Daarom richt het Parkeerbedrijf een voorbehouden parkeerplaats van 5 meter in, tussen 2 garages. Zo wordt er telkens genoeg afstand van de poorten gehouden om het vlot in- en uitrijden te garanderen.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Het college keurt goed om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Violetstraat in het district Antwerpen, gestemd in de zitting van 26 oktober 2009 (jaarnummer 1835) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het eenrichtingsverkeer, uitgezonderd voor fietsers, wordt ingevoerd in het gedeelte begrepen tussen de Lavendelstraat en de Korte Beeldekensstraat, met toegelaten rijrichting naar de Korte Beeldekensstraat.
De verkeersborden C1 en F19 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt verboden, langs de oneven zijde, over de ganse lengte van de straat.
Het verkeersbord E1 wordt aangebracht.
Artikel 3: het parkeren wordt verboden, van maandag tot en met vrijdag, van 8.00 tot 17.00 uur, langs de even zijde, van de scheiding van de nummers 12/14, over een afstand van 20 meter.
Het verkeersbord E1 met onderbord wordt aangebracht.
Artikel 4: het parkeren wordt verboden, langs de even zijde, van de scheiding der nummers 64/66 tot 5 meter voor de hoek met de Korte Beeldekensstraat.
Een gele onderbroken streep wordt op de trottoirband aangebracht.
Artikel 5: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap, langs de even zijde:
De verkeersborden E9a met onderbord worden aangebracht.
Artikel 6: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen op de voorbehouden plaatsen voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap en het pictogram wordt op het wegdek aangebracht.
Artikel 7: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling beleid, mobiliteit en verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.