De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie aanpassen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid wordt gedelegeerd aan het college.
Op 17 december 2007 (jaarnummer 2753) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Diepestraat in het district Antwerpen goed.
Op 24 oktober 2013 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van een bewoner van de Diepestraat om een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap in de nabijheid van de woning in te richten.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
In de Diepestraat geldt de reglementering op het parkeren met beperkte parkeertijd (binnen de Singel) met het oog op het betalend- en bewonersparkeren.
Het Parkeerbedrijf stelt voor om het aanvullend verkeersreglement als volgt aan te passen:
Onderzoek heeft uitgewezen dat de aanvrager, wonende op nummer 147, aan de voorwaarden voldoet om een parkeerplaats voor personen met een handicap in te richten in de nabijheid van de woning. Gezien er ter hoogte van nummer 147 geen parkeerstrook is, wordt de plaats aan de even zijde ingericht.
Onderzoek ter plaatse heeft uitgewezen dat deze signalisatie niet meer van toepassing is. De straat ligt immers in de betalende zone E9b. Het artikel moet uit het reglement.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Het college keurt goed om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Diepestraat in het district Antwerpen, gestemd in de zitting van 17 december 2007 (jaarnummer 2753) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het eenrichtingsverkeer wordt ingevoerd met toegelaten richting van de Dambruggestraat naar de Lange Beeldekensstraat.
De verkeersborden C1 en F19 worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt verboden:
van de Dambruggestraat tot de scheiding van de nummers 42/44;
van de Nachtegaalstraat tot de Sint-Elisabethstraat;
van de Sint-Elisabethstraat tot het nummer 120;
vanaf de scheiding van de nummers 25/27 tot de Maaldersstraat;
van de Korte Zavelstraat tot de Duinstraat.
De verkeersborden E1 worden aangebracht.
Artikel 3: het parkeren wordt verboden, van maandag tot en met zaterdag, van 9.00 tot 18.00 uur:
van het nummer 50 tot het nummer 52;
van de scheiding van de nummers 126-128 tot het nummer 134;
van de scheiding van de nummers 89-91 tot de Korte Zavelstraat.
De verkeersborden E1 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 4: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap:
ter hoogte van nummer 136 (een plaats);
ter hoogte van nummer 148 (een plaats);
ter hoogte van nummers 7 en 9 (twee plaatsen).
De verkeersborden E9a met onderbord worden aangebracht.
Artikel 5: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen op de voorbehouden plaatsen voor personen met een handicap en het pictogram wordt op het wegdek aangebracht.
Artikel 6: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
Artikel 7: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling beleid, mobiliteit en verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.