De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie aanpassen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid wordt gedelegeerd aan het college.
Op 25 januari 2010 (jaarnummer 186) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement tot de politie van het wegverkeer voor de Kruisbaanvelden in het district Merksem goed.
Op 4 maart 2013 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van een bewoner van de Kruisbaanvelden om een parkeerplaats voorbehouden voor personen met een handicap in de nabijheid van de woning in te richten.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
De Kruisbaanvelden is gelegen in de zone 30, gekend als district Merksem.
Het Parkeerbedrijf stelt voor het aanvullend verkeersreglement als volgt aan te passen:
Onderzoek heeft uitgewezen dat de aanvrager, wonende op nummer 59, voldoet aan de voorwaarden om een parkeerplaats voorbehouden voor personen met een handicap in de nabijheid van de woning in te richten.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Het college keurt goed om om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Kruisbaanvelden in het district Merksem gestemd in de zitting van 25 januari 2010 (jaarnummer 186) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het eenrichtingsverkeer, uitgezonderd voor fietsers, wordt ingevoerd met toegelaten rijrichting naar de Rodeloopstraat.
De verkeersborden C1 en F19, met onderbord, worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt verboden op woensdag, van 7.00 tot 15.00 uur:
De verkeersborden E1 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 3: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap, langs de oneven zijde, ter hoogte van het nummer 59 (een plaats).
Het verkeersbord E9a met onderbord wordt aangebracht.
Artikel 4: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan, ter hoogte van de Rodeloopstraat.
Artikel 5: een parkeervak wordt gemarkeerd door middel van witte markeringen op de voorbehouden plaats voor personen met een handicap en het pictogram wordt op het wegdek aangebracht.
Artikel 6: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van
onderhavig reglement.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de afdeling beleid, mobiliteit en verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.