De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad Antwerpen.
Het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Baron Leroystraat, in het district Deurne, werd op 20 december 2010 (jaarnummer 1873) door de gemeenteraad goedgekeurd.
De straat bevat een zone 30 schoolomgeving.
Het gedeelte van de Baron Leroystraat, gelegen tussen de Ter Rivierenlaan en de Alfons Schneiderlaan, werd heraangelegd.
Voor de Baron Leroystraat bestaat er een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer, dat echter niet langer voldoet aan de actuele verkeerssituatie. Stadsontwikkeling/ ruimte, mobiliteit/ mobiliteit stelt voor een nieuw aanvullend verkeersreglement op te stellen aangepast aan de huidige of gewenste verkeerssituatie:
De parkeerbalans neemt toe met vier parkeerplaatsen.
De gemeenteraad keurt bij monde van de fractievoorzitters volgend besluit goed.
Stemden ja: sp.a, CD&V/N-VA, Open Vld en Groen.
Hebben zich onthouden: Vlaams Belang-VLOTT.
De gemeenteraad keurt het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Baron Leroystraat in het district Deurne goed.
Artikel 1: het eenrichtingsverkeer, uitgezonderd voor fietsers, wordt ingevoerd in het gedeelte begrepen tussen de De Waillystraat en de Gallifortlei, met toegelaten rijrichting naar de Gallifortlei.
De verkeersborden C1 en F19 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt verboden, ter hoogte van het middenplein, aan beide zijden, vanaf de Alfons Schneiderlaan tot tegenover de Tirinusstraat.
Een gele onderbroken streep wordt op de trottoirband aangebracht.
Artikel 3: het parkeren wordt verboden:
langs de oneven zijde:
De verkeersborden E1 worden aangebracht.
Artikel 4: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap:
langs de even zijde:
De verkeersborden E9a met onderbord worden aangebracht.
Artikel 5: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor motorfietsen, personenauto’s, auto’s voor dubbel gebruik en minibussen:
langs de oneven zijde:
De verkeersborden E9b worden aangebracht.
Artikel 6: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
Artikel 7: haakse parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen:
Artikel 8: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen op de voorbehouden plaatsen voor personen met een handicap en het pictogram wordt op het wegdek
Artikel 9: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.