De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie verwijderen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De gemeenteraadsbeslissingen van 20 maart 2000 (jaarnummer 619) en 21 oktober 2002 (jaarnummer 2307) waarbij de districtsbesturen bevoegd werden tot het verlenen van advies inzake lokaal verkeersbeleid. Indien het stadsbestuur deze adviezen niet opvolgt, dient de beslissing uitdrukkelijk gemotiveerd te worden.
Op 29 mei 2012 (jaarnummer 562) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Aartselaarstraat in het district Hoboken goed.
Op 14 mei 2012 en 1 augustus 2012 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van een bewoner van de Aartselaarstraat om telkens een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap te verwijderen.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
Het Parkeerbedrijf stelt voor het aanvullend verkeersreglement als volgt aan te passen:
Onderzoek heeft uitgewezen dat de aanvragers overleden zijn.
Parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad keurt goed om het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Aartselaarstraat in het district Hoboken, goedgekeurd in de gemeenteraadszitting van 29 mei 2012 (jaarnummer 562) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het parkeren word verboden:
van de Kloosterstraat tot tegenover het nummer 3;
van tegenover het nummer 33 tot nummer 22;
van het nummer 280 tot de Sint-Bernardsesteenweg;
van de Sint-Bernardsesteenweg tot het nummer 279;
van het nummer 113 tot tegenover het nummer 100;
van tegenover het nummer 74 tot tegenover het nummer 46.
Een gele onderbroken streep wordt op de trottoirband aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt verboden:
van het nummer 34 tot tegenover het nummer 141;
van het nummer 194 tot het nummer 266;
van het nummer 277 tot de Caronstraat;
van het nummer 247 tot het nummer 243;
van het nummer 205 tot het nummer 129;
van de Draaiboomstraat tot de Kloosterstraat.
De verkeersborden E1 worden aangebracht.
Artikel 3: het parkeren wordt verboden, van 9.00 tot 18.00 uur, langs de oneven zijde, van het nummer 253 tot en met het nummer 247.
De verkeersborden E1 met onderborden worden aangebracht.
Artikel 4: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor motorfietsen, personenauto’s, auto’s voor dubbel gebruik en minibussen:
van tegenover het nummer 3 tot tegenover het nummer 33;
van tegenover het nummer 141 tot de scheiding van de nummers 192/194;
van het nummer 266 tot het nummer 278;
van het nummer 263 tot het nummer 247;
van het nummer 243 tot het nummer 231;
van het nummer 229 tot het nummer 211;
van het nummer 129 tot het nummer 113;
van tegenover het nummer 98 tot tegenover het nummer 76;
van het nummer 67 tot tegenover het nummer 28.
De verkeersborden E9b worden aangebracht.
Artikel 5: de rijbaan wordt tussen het nummer 32 en de Draaiboomstraat verdeeld in rijstroken.
Artikel 6: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden evenwijdig met de as van de rijbaan, ter hoogte van:
Artikel 7: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
De gemeenteraad beslist dit aanvullend reglement ter kennisgeving over te maken aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse overheid.