De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie aanbrengen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De gemeenteraadsbeslissingen van 20 maart 2000 (jaarnummer 619) en 21 oktober 2002 (jaarnummer 2307) waarbij de districtsbesturen bevoegd zijn tot het verlenen van advies inzake lokaal verkeersbeleid. Indien het stadsbestuur deze adviezen niet opvolgt, dient de beslissing uitdrukkelijk gemotiveerd te worden.
Op 20 december 2010 (jaarnummer 1826) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de André Hermanslaan in het district Deurne goed.
Op 23 juli 2012 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van een bewoner van de André Hermanslaan om een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap in de nabijheid van zijn woning in te richten.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
Het Parkeerbedrijf stelt voor het aanvullend verkeersreglement als volgt aan te passen:
Onderzoek heeft uitgewezen dat de aanvrager voldoet aan de voorwaarden om een parkeerplaats voorbehouden voor personen met een handicap in de nabijheid van de woning in te richten.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad keurt goed om het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de André Hermanslaan in het district Deurne, goedgekeurd in de gemeenteraadszitting van 20 december 2010 (jaarnummer 1826) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap, langs de even zijde, ter hoogte van nummer 36.
Het verkeersbord E9a met onderbord wordt aangebracht.
Artikel 2: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan, ter hoogte van de Ter Heydelaan en ter hoogte van de Generaal Slingenmeyerlaan.
Artikel 3: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen op de voorbehouden plaatsen voor personen met een handicap en het pictogram op het wegdek aangebracht.
Artikel 4: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
De gemeenteraad beslist dit aanvullend reglement ter kennisgeving over te maken aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse Overheid.