De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad Antwerpen.
Voor de Korte Ypermanstraat, in het district Antwerpen, werd nog geen aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer goedgekeurd.
De Korte Ypermanstraat is deels opgenomen in een zone 30 schoolomgeving
In deze straat geldt de reglementering op het parkeren met beperkte parkeertijd op de stadswegen met het oog op het betalend- en bewonersparkeren enerzijds, het residentieel parkeren met parkeerschijf en bewonerskaart anderzijds.
De Korte Ypermanstraat werd heraangelegd.
De Duinstraat, Perenstraat, Van Urselstraat, Meetingstraat, Korte- en Lange Ypermanstraat werden heraangelegd. De voetpaden werden verbreed en waar mogelijk het parkeren langs beide zijden ingevoerd. Kruispunten werden compacter uitgevoerd, het sluipverkeer werd geweerd en snelheidsremmende maatregelen werden genomen.
Voor de Korte Ypermanstraat bestaat er nog geen aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer.
Stadsontwikkeling/ruimte, mobiliteit/mobiliteit stelt voor een nieuw aanvullend verkeersreglement op te stellen aangepast aan de huidige verkeerssituatie:
Parkeerbalans: er verdwenen in totaal 16 parkeerplaatsen na de heraanleg van bovenvernoemde straten.
De gemeenteraad keurt bij monde van de fractievoorzitters volgend besluit goed.
Stemden ja: sp.a, CD&V/N-VA, Open Vld en Groen.
Stemden nee: Vlaams Belang-VLOTT.
De gemeenteraad keurt het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Korte Ypermanstraat in het district Antwerpen goed.
Artikel 1: het eenrichtingsverkeer, uitgezonderd voor fietsers, wordt ingevoerd met toegelaten rijrichting naar de Lange Ypermanstraat.
De verkeersborden C1 en F19 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt verboden, langs de even zijde, ter hoogte van het nummer 36.
Het verkeersbord E1 wordt aangebracht.
Artikel 3: een laad-en loszone wordt gemarkeerd door middel van witte markeringen op het voetpad, ter hoogte van het nummer 36.
Artikel 4: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.