De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad Antwerpen.
Voor de Maanstraat, in het district Antwerpen, werd nog geen aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer goedgekeurd.
De straat maakt deel uit van een goedgekeurde zone 30, gekend als nummer 67 “Omgeving Werkstraat”.
In deze straat geldt de reglementering op het parkeren met beperkte parkeertijd op de stadswegen met het oog op het betalend- en bewonersparkeren enerzijds, het residentieel parkeren met parkeerschijf en bewonerskaart anderzijds.
De Maanstraat is een smal straatje, die de Zonnewijzerstraat en de Haringrodestraat verbindt. Metalen palen, waaronder een breekpaal, aan beide uiteinden van de straat, sluiten deze af voor gemotoriseerd verkeer.
Voor de Maanstraat bestaat er nog geen aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer. Stadsontwikkeling/ruimte, mobiliteit/mobiliteit stelt voor een aanvullend verkeersreglement op te stellen aangepast aan de huidige en gewenste verkeerssituatie:
Parkeerbalans: er zijn geen parkeerplaatsen aanwezig.
De gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad keurt het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor Maanstraat in het district Antwerpen goed.
Artikel 1: de toegang wordt verboden, in beide richtingen, voor ieder bestuurder, uitgezonderd voor fietsers.
De verkeersborden C3 met onderbord worden aangebracht.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.