De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad Antwerpen.
Het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Kielsevest, in het district Antwerpen, werd op 27 juni 2011 (jaarnummer 852) door de gemeenteraad goedgekeurd.
De Kielsevest bevat een zone 30 schoolomgeving.
In de Kielsevest geldt de reglementering op het parkeren met beperkte parkeertijd op de stadswegen met het oog op het betalend- en bewonersparkeren enerzijds, het residentieel parkeren met parkeerschijf en bewonerskaart anderzijds.
De Kielsevest, het deel begrepen tussen de Singel en de Desguinlei en de Desguinlei, het deel begrepen tussen de Kielsevest en de Van Putlei, werden heraangelegd in het kader van verkeersbegeleidende ingrepen voor een veilige schoolomgeving.
Fietssuggestiestroken, voetpaduitstulpingen en rijbaankussens werden aangebracht.
In de Kielsevest verdwenen de verkeersgeleider ter hoogte van de nummers 50-54 en de verdrijvingsvlakken aan de uiteinde van de parkeerzones. De oversteekplaats voor voetgangers, ter hoogte van het nummer 40, werd verschoven en er kwam een bijkomende oversteekplaats voor voetgangers. Ter hoogte van de Singel loopt de fietssuggestiestrook over in een gesignaleerd fietspad.
Voor de Kielsevest bestaat er een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer, dat echter niet langer voldoet aan de actuele verkeerssituatie. Stadsontwikkeling/ruimte, mobiliteit /mobiliteit stelt voor een nieuw aanvullend verkeersreglement op te stellen aangepast aan de huidige verkeerssituatie:
Parkeerbalans: 20 parkeerplaatsen verdwenen door vernoemde ingrepen in de Desguinlei en de Kielsevest.
De gemeenteraad keurt bij monde van de fractievoorzitters volgend besluit goed.
Stemden ja: sp.a, CD&V/N-VA, Open Vld en Groen.
Hebben zich onthouden: Vlaams Belang-VLOTT.
De gemeenteraad keurt het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Kielsevest in het district Antwerpen goed.
Artikel 1: het eenrichtingsverkeer, uitgezonderd voor fietsers, wordt ingevoerd in het gedeelte begrepen tussen de Montignystraat en de Balansstraat, met toegelaten rijrichting naar de Balansstraat.
De verkeersborden C1 en F19 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2: een fietspad wordt aangelegd over een afstand van25 meter ter hoogte van de Singel.
Het verkeersbord D7 wordt aangebracht.
Artikel 3: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen die gebruikt worden door personen met een handicap, langs de oneven zijde, tegenover het nummer 80 (een plaats).
Het verkeersbord E9a met onderbord wordt aangebracht.
Artikel 4: de rijbaan wordt verdeeld in rijstroken, vanaf de verkeersgeleider ter hoogte van de Singel over een afstand van25 meter.
Artikel 5: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
Artikel 6: een verkeersgeleider wordt gemarkeerd door middel van witte evenwijdige schuine strepen, in het midden van de rijbaan, ter hoogte van de Singel.
Artikel 7: een parkeervak wordt gemarkeerd door middel van witte markeringen op de voorbehouden plaats voor personen met een handicap en het pictogram wordt op het wegdek aangebracht.
Artikel 8: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.