De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad Antwerpen.
Voor de Baljuwlaan, in het district Ekeren, werd nog geen aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer goedgekeurd.
De straat is gelegen in een goedgekeurd wijkcirculatieplan, gekend als “Ekeren-Donk”.
Tijdens een plaatsbezoek is vastgesteld dat in de straat signalisatie aanwezig is die nog niet is opgenomen in een aanvullend reglement.
Voor de Baljuwlaan bestaat er nog geen aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer. Stadsontwikkeling/ruimte, mobiliteit/mobiliteit stelt voor een aanvullend verkeersreglement op te stellen aangepast aan de actuele verkeerssituatie:
Voor dit deel van het district werd het wijkcirculatieplan “Ekeren-Donk” door de gemeenteraad goedgekeurd op 20 september 2010 (jaarnummer 1092): dit wijkcirculatieplan noemt de Baljuwlaan een wijkontsluitingsweg.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd, omdat er niets verandert aan de parkeersituatie in de straat.
De gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad keurt het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Baljuwlaan in het district Ekeren goed.
Artikel 1: de rijbaan wordt ter hoogte van de Prinshoeveweg verdeeld in rijstroken.
Artikel 2: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
Artikel 3: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.