De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie aanbrengen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De gemeenteraadsbeslissingen van 20 maart 2000 (jaarnummer 619) en 21 oktober 2002 (jaarnummer 2307) waarbij de districtsbesturen bevoegd werden tot het verlenen van advies inzake lokaal verkeersbeleid. Indien het stadsbestuur deze adviezen niet opvolgt, dient de beslissing uitdrukkelijk gemotiveerd te worden.
Op 25 januari 2010 (jaarnummer 169) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Lovelingstraat in het district Antwerpen goed.
Op 6 augustus 2012 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van Cambio om 2 voorbehouden parkeerplaats voor autodelen in te richten.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
De Lovelingstraat bevat een zone 30 schoolomgeving.
In de Lovelingstraat geldt de reglementering op het parkeren met beperkte parkeertijd binnen de Singel met het oog op het betalend- en bewonersparkeren.
Het Parkeerbedrijf stelt voor het aanvullend verkeersreglement als volgt aan te passen:
Onderzoek heeft uitgewezen dat de vraag van Cambio om voorbehouden parkeerplaatsen voor autodelen in te richten, tegenover huisnummer 62, uitvoerbaar is. De autodeelplaatsen zijn een onderdeel van de uitbreiding van het Cambionetwerk. In het kader van duurzame mobiliteit staat het Parkeerbedrijf achter deze uitbreiding.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad keurt goed om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Lovelingstraat in het district Antwerpen, gestemd in de zitting van 25 januari 2010 (jaarnummer 169) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het eenrichtingsverkeer, uitgezonderd voor fietsers, wordt ingevoerd met toegelaten rijrichting naar de Kerkstraat.
De verkeersborden C1 en F19 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt verboden, van maandag tot en met vrijdag, van 8.00 uur tot 16.00 uur, langs de oneven zijde, van het nummer 11 tot het nummer 15.
Het verkeersbord E1 met onderbord wordt aangebracht.
Artikel 3: het stilstaan en parkeren wordt verboden, langs de oneven zijde, vanaf tegenover het nummer 62 tot aan de Kerkstraat.
De verkeersborden E3 worden aangebracht.
Artikel 4: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor autodelen, langs de oneven zijde op de haakse parkeervakken, tegenover het nummer 62 (twee plaatsen).
Het verkeersbord E9a met onderbord wordt aangebracht.
Artikel 5: haakse parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen, langs de oneven zijde, vanaf tegenover het nummer 50 tot het nummer 62.
Artikel 6: parkeerzones worden gemarkeerd door middel van witte markeringen:
Artikel 7: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
De gemeenteraad beslist dit aanvullend reglement ter kennisgeving over te maken aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse overheid.