De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie plaatsen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De gemeenteraadsbeslissingen van 20 maart 2000 (jaarnummer 619) en 21 oktober 2002 (jaarnummer 2307) waarbij de districtsbesturen bevoegd zijn tot het verlenen van advies inzake lokaal verkeersbeleid. Indien het stadsbestuur deze adviezen niet opvolgt, dient de beslissing uitdrukkelijk gemotiveerd te worden.
Op 21 september 2009 (jaarnummer 1621) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Van der Keilenstraat in het district Borgerhout, goed.
Op 4 januari 2012 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van de consulente openbaar domein Borgerhout, de vraag om parkeerverboden in te richten in de Van der Keilenstraat.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
De Van der Keilenstraat is gelegen in de zone 30, gekend als districten Borgerhout en Antwerpen.
In de Van der Keilenstraat geldt de reglementering op het parkeren met beperkte parkeertijd (binnen de Singel) met het oog op het betalend- en bewonersparkeren.
Het Parkeerbedrijf stelt voor om het aanvullend verkeersreglement als volgt aan te passen:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Men moet rekening houden met:
De gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad keurt goed om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Van der Keilenstraat in de districten Antwerpen en Borgerhout, goedgekeurd in de gemeenteraadszitting van 21 september 2009 (jaarnummer 1621) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het eenrichtingsverkeer, uitgezonderd voor fietsers, wordt ingevoerd met toegelaten rijrichting naar de Kerkstraat.
De verkeersborden C1 en F19 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt verboden:
vanaf ter hoogte van het huisnummer 43 tot ter hoogte van het huisnummer 19;
vanaf het huisnummer 30 tot de Kerkstraat;
vanaf de Helmstraat tot ter hoogte van het huisnummer 56.
De verkeersborden E1 worden aangebracht.
Artikel 3: parkeerzones worden gemarkeerd door middel van witte markeringen:
vanaf de Kerkstraat tot ter hoogte van het huisnummer 17;
vanaf ter hoogte van het huisnummer 45 tot de Helmstraat;
vanaf ter hoogte van het huisnummer 32 tot ter hoogte van het huisnummer 54.
Artikel 4: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
De gemeenteraad beslist dit aanvullend reglement ter kennisgeving over te maken aan de Afdeling Beleid, Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse Overheid.