De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie plaatsen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De gemeenteraadsbeslissingen van 20 maart 2000 (jaarnummer 619) en 21 oktober 2002 (jaarnummer 2307) waarbij de districtsbesturen bevoegd zijn tot het verlenen van advies inzake lokaal verkeersbeleid. Indien het stadsbestuur deze adviezen niet opvolgt, dient de beslissing uitdrukkelijk gemotiveerd te worden.
Op 11 oktober 1999 (jaarnummer 2328) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Van den Hautelei in het district Deurne, goed.
Op 15 april 2011 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van een bewoner in de Van den Hautelei om een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap in de nabijheid van zijn woning in te richten.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
De Van den Hautelei bevat een zone 30 schoolomgeving.
De Van den Hautelei maakt deel uit van de wijk Te Boelaerpark waar het parkeren beperkt wordt tot voertuigen met een maximale toegelaten massa van niet meer dan 3,50 ton.
In de Van den Hautelei geldt de reglementering op het parkeren met beperkte parkeertijd met het oog op het residentieel parkeren met parkeerschijf en bewonerskaart.
Het Parkeerbedrijf stelt voor het aanvullend verkeersreglement aan te passen en een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van nummer 32 in te richten.
Onderzoek ter plaatse heeft uitgewezen dat de persoon voldoet aan alle voorwaarden.
Overeenkomstig het collegebesluit van 6 juli 2007 (jaarnummer 8652) werd na het gunstig advies van de verkeerspolitie en het bedrijf stadsontwikkeling/beleid/mobiliteit en verkeer, gevraagd de verkeerssignalisatie voor de parkeerplaats voorbehouden voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap al te plaatsen.
Men moet rekening houden met:
De gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad keurt goed om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Van den Hautelei in het district Deurne, goedgekeurd in de gemeenteraadszitting van 11 oktober 1999 (jaarnummer 2328) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het parkeren wordt verboden:
van de Jaak Embrechtsstraat tot de scheiding van de nummers 68-70;
van de Karel Govaertsstraat tot de scheiding van de nummers 122-124;
van de Dascottalei tot de scheiding van de nummers 214-216;
van het Eksterlaar tot de scheiding van de nummers 203-201;
van de Dascottalei tot de scheiding van de nummers 123-121;
van de scheiding van de nummers 99-97 tot het nummer 63;
van de scheiding van de nummers 25-23 tot de Herentalsebaan.
De verkeersborden E1 worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap, langs de even zijde, ter hoogte van het nummer 32 (één plaats).
De verkeersborden E9a met onderbord worden aangebracht.
Artikel 3: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
Artikel 4: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen op de voorbehouden plaatsen voor personen met een handicap en het pictogram wordt op het wegdek aangebracht.
Artikel 5: parkeerzones worden gemarkeerd door witte markeringen:
van de Herentalsebaan tot de Jaak Embrechtsstraat;
van de scheiding van de nummers 76-78 tot de Karel Govaertsstraat;
van de scheiding van de nummers 122-124 tot de Dascottelei;
van het nummer 216 tot de scheiding van de nummers 236-238;
van de scheiding van de nummers 203-201 tot de Dascottelei;
van de scheiding van de nummers 123-121 tot de Karel Govaertsstraat;
van de scheiding van de nummers 61-59 tot de Jaak Embrechtsstraat.
Artikel 6: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
De gemeenteraad beslist dit aanvullend reglement ter kennisgeving over te maken aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse Overheid.