De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie verwijderen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De gemeenteraadsbeslissingen van 20 maart 2000 (jaarnummer 619) en 21 oktober 2002 (jaarnummer 2307) waarbij de districtsbesturen bevoegd zijn tot het verlenen van advies inzake lokaal verkeersbeleid. Indien het stadsbestuur deze adviezen niet opvolgt, dient de beslissing uitdrukkelijk gemotiveerd te worden.
Op 28 februari 2011 (jaarnummer 278) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Van Hersbekelei in het district Deurne, goed.
Op 28 oktober 2011 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van een bewoner in de Van Hersbekelei om een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap in de nabijheid van zijn woning te verwijderen.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
De Van Hersbekelei maakt deel uit van de wijk Te Boelaerpark waar het parkeren beperkt wordt tot voertuigen met een maximale toegelaten massa van niet meer dan 3,5 ton.
Het Parkeerbedrijf stelt voor het aanvullend verkeersreglement aan te passen en de voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van nummer 11 te verwijderen.
De voormalige aanvrager is verhuisd.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Men moet rekening houden met:
De gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad keurt goed om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Van Hersbekelei in het district Deurne, goedgekeurd in de gemeenteraadszitting van 28 februari 2011 (jaarnummer 278) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het eenrichtingsverkeer wordt ingevoerd met toegelaten rijrichting naar de Van Notenstraat.
De verkeersborden C1 en F19 worden aangebracht.
Artikel 2: de verplichting wordt opgelegd om rechts te rijden, ter hoogte van de Van Notenstraat, uitgezonderd fietsers.
Het verkeersbord D1, met onderbord, wordt aangebracht.
Artikel 3: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan, ter hoogte van de Boekenberglei.
Artikel 4: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
De gemeenteraad beslist dit aanvullend reglement ter kennisgeving over te maken aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse Overheid.