De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De gemeenteraadsbeslissingen van 20 maart 2000 (jaarnummer 619) en 21 oktober 2002 (jaarnummer 2307) waarbij de districtsbesturen bevoegd zijn tot het verlenen van advies inzake lokaal verkeersbeleid. Indien het stadsbestuur deze adviezen niet opvolgt, dient de beslissing uitdrukkelijk gemotiveerd te worden.
Het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Keizershoevestraat, in het district Wilrijk, werd op 28 januari 2008 (jaarnummer 244) door de gemeenteraad goedgekeurd.
De Keizershoevestraat is gelegen in een met Berchem districtsoverschrijdende zone 30, gekend als zone 30 nr.10, ‘Floralienlaan’.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad Antwerpen
De Keizershoevestraat werd recent heraangelegd, een plateau werd aangelegd aan de ingang van de school en aan het kruispunt met de Gustaaf Garittestraat.
Voor de Keizershoevestraat bestaat er een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer, dat echter niet langer voldoet aan de actuele verkeerssituatie. Stadsontwikkeling/ruimte, mobiliteit/mobiliteit stelt voor een nieuw aanvullend verkeersreglement op te stellen aangepast aan de huidige verkeerssituatie:
Door deze maatregel is de parkeerbalans negatief, er zijn 2 parkeerplaatsen minder door de aanleg van een plateau voor de school. Maar door deze ingreep kunnen de schoolkinderen veilig de straat oversteken.
De gemeenteraad keurt bij monde van de fractievoorzitters volgend besluit goed.
Stemden ja: sp.a, CD&V/N-VA, Open VLD, Groen!
Stemden nee: Vlaams Belang-Vlott
De gemeenteraad keurt het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor Keizershoevestraat in het district Wilrijk goed.
Artikel 1: het eenrichtingsverkeer, uitgezonderd voor fietsers, wordt ingevoerd in het gedeelte begrepen tussen de Prins Boudewijnlaan en de Gustaaf Garittestraat, met toegelaten rijrichting naar de Prins Boudewijnlaan.
De verkeersborden C1 en F19 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
Artikel 3: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van het Vlaamse gewest.