De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie verwijderen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
Op 17 december 2007 (jaarnummer 2810) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Sint-Rochusstraat in het district Deurne, goed.
Op 16 augustus 2011 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) van de lokale verkeerspolitie de vraag om een parkeerverbod te verwijderen langs de even zijde, van de scheiding van de nummers 38/40 tot de scheiding van de nummers 46/48.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
De Sint-Rochusstraat omvat een zone 30 schoolomgeving.
In de Sint-Rochusstraat geldt de reglementering op het parkeren met beperkte parkeertijd met het oog op het residentieel parkeren met parkeerschijf en bewonerskaart.
Het Parkeerbedrijf stelt voor het aanvullend verkeersreglement aan te passen en het parkeerverbod ter hoogte van de scheiding van de nummers 38/40 tot de scheiding van de nummers 46/48 te verwijderen.
De laad- en loszone was bestemd voor de wasserij. Deze is verhuisd en zodoende kan het parkeerverbod verwijderd worden.
De parkeerbalans neemt toe met 4 parkeerplaatsen.
Men moet rekening houden met:
De gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad keurt goed om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Sint-Rochusstraat in het district Deurne, goedgekeurd in de gemeenteraadszitting van 17 december 2007 (jaarnummer 2810) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het parkeren wordt verboden, van maandag tot en met vrijdag, van 8.00 tot 17.00 uur, langs de oneven zijde, vanaf de scheiding van de nummers 121/123 tot de scheiding van de nummers 129/131.
De verkeersborden E1 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap, langs de even zijde:
De verkeersborden E9a met onderbord worden aangebracht.
Artikel 3: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
Artikel 4: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen op de voorbehouden plaatsen voor personen met een handicap en het pictogram wordt op het wegdek aangebracht.
Artikel 5: parkeerzones worden gemarkeerd door middel van witte markeringen, over de ganse lengte van de straat.
Artikel 6: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
De gemeenteraad beslist dit aanvullend reglement ter kennisgeving over te maken aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse Overheid.