De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie verwijderen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De gemeenteraadsbeslissingen van 20 maart 2000 (jaarnummer 619) en 21 oktober 2002 (jaarnummer 2307) waarbij de districtsbesturen bevoegd zijn tot het verlenen van advies inzake lokaal verkeersbeleid. Indien het stadsbestuur deze adviezen niet opvolgt, dient de beslissing uitdrukkelijk gemotiveerd te worden.
Op 14 december 2009 (jaarnummer 2209) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Paulus Beyestraat in het district Deurne, goed.
Op 4 oktober 2011 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van een bewoner in de Paulus Beyestraat om een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap in de nabijheid van zijn woning te verwijderen.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
De Paulus Beyestraat bevat een zone 30 schoolomgeving.
Het Parkeerbedrijf stelt voor het aanvullend verkeersreglement aan te passen en de voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van nummer 90 te verwijderen.
De voormalige aanvrager is verhuisd.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Men moet rekening houden met:
De gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad keurt goed om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Paulus Beyestraat in het district Deurne, goedgekeurd in de gemeenteraadszitting van 14 december 2009 (jaarnummer 2209) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het eenrichtingsverkeer, uitgezonderd voor fietsers, wordt ingevoerd in het gedeelte begrepen tussen de Leeuwlantstraat en de Ter Rivierenlaan, met toegelaten rijrichting naar de Ter Rivierenlaan.
De verkeersborden C1 en F19 met onderbord worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt verboden, van maandag tot en met vrijdag, van 8.00 tot 18.00 uur, langs de oneven zijde, van tegenover het nummer 150 tot de Tirinusstraat.
Het verkeersbord E1 met onderbord wordt aangebracht.
Artikel 3: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap:
ter hoogte van het nummer 52 (een plaats);
ter hoogte van het nummer 90 (een plaats);
ter hoogte van het nummer 177 (een plaats).
De verkeersborden E9a met onderbord worden aangebracht.
Artikel 4: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor personenauto's, auto's dubbel gebruik, minibussen en motorfietsen:
in het gedeelte begrepen tussen de Leeuwlantstraat en de Ter Rivierenlaan;
van de Leeuwlantstraat tot de scheiding van de nummers 50/52;
van het nummer 54 tot de Ter Rivierenlaan.
De verkeersborden E9b worden aangebracht.
Artikel 5: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
ter hoogte van de Leeuwlantstraat;
langs beide zijden van het kruispunt met de Ter Rivierenlaan;
ter hoogte van de Tirinusstraat;
ter hoogte van de Venneborglaan.
Artikel 6: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen op de voorbehouden plaatsen voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap en het pictogram wordt op het wegdek aangebracht.
Artikel 7: parkeerzones worden gemarkeerd door middel van witte markeringen, langs beide zijden, in het gedeelte begrepen tussen de Leeuwlantstraat en de Ter Rivierenlaan.
Artikel 8: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
De gemeenteraad beslist dit aanvullend reglement ter kennisgeving over te maken aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse Overheid.