De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie verwijderen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De gemeenteraadsbeslissingen van 20 maart 2000 (jaarnummer 619) en 21 oktober 2002 (jaarnummer 2307) waarbij de districtsbesturen bevoegd zijn tot het verlenen van advies inzake lokaal verkeersbeleid. Indien het stadsbestuur deze adviezen niet opvolgt, dient de beslissing uitdrukkelijk gemotiveerd te worden.
Op 24 januari 2011 (jaarnummer 114) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Karel Van Overmeirelaan in het district Deurne, goed.
Op 27 september 2011 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van een bewoner in de Karel Van Overmeirelaan om een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap in de nabijheid van zijn woning te verwijderen.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
De Karel Van Overmeirelaan maakt deel uit van de zone Schotensesteenweg en omgeving waar de toegang verboden wordt voor vrachtwagens.
Het Parkeerbedrijf stelt voor om het aanvullend verkeersreglement aan te passen en de voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van nummer 51 te verwijderen.
De voormalige aanvrager is overleden.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Men moet rekening houden met:
De gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad keurt goed om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Karel Van Overmeirelaan in het district Deurne, goedgekeurd in de gemeenteraadszitting van 24 januari 2011 (jaarnummer 114) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het parkeren wordt uitsluitend toegelaten voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap, langs de even zijde, ter hoogte van het nummer 32 (een plaats).
Het verkeersbord E9a met onderbord wordt aangebracht.
Artikel 2: een oversteekplaats voor voetgangers wordt gemarkeerd door witte banden, evenwijdig met de as van de rijbaan:
Artikel 3: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van witte markeringen op de voorbehouden plaatsen voor voertuigen gebruikt door personen met een handicap en het pictogram wordt op het wegdek aangebracht.
Artikel 4: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
De gemeenteraad beslist dit aanvullend reglement ter kennisgeving over te maken aan de Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse Overheid.