De bedrijfseenheid stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie verwijderen. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Volgens artikels 42§3 en 43§2 van het Gemeentedecreet is enkel de gemeenteraad bevoegd voor het vaststellen van de gemeentelijke reglementen.
De gemeenteraadsbeslissingen van 20 maart 2000 (jaarnummer 619) en 21 oktober 2002 (jaarnummer 2307) waarbij de districtsbesturen bevoegd zijn tot het verlenen van advies inzake lokaal verkeersbeleid. Indien het stadsbestuur deze adviezen niet opvolgt, dient de beslissing uitdrukkelijk gemotiveerd te worden.
Op 24 november 2008 (jaarnummer 2203) keurde de gemeenteraad het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Lammekensstraat in de districten Antwerpen en Borgerhout, goed.
Op 17 juni 2011 ontving het Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen (Parkeerbedrijf) de vraag van een bewoner in de Lammekensstraat om een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap in de nabijheid van zijn woning te verwijderen.
De te reglementeren openbare weg behoort tot het beheer van de stad.
De Lammekensstraat is gelegen in een goedgekeurde zone 30, gekend als nummer 11, ‘omgeving Laar’. Voornoemde zone 30 is een met het district Antwerpen overlappende zone 30.
In de Lammekensstraat geldt de reglementering op het parkeren met beperkte parkeertijd (binnen de Singel) met het oog op het betalend- en bewonersparkeren.
Het Parkeerbedrijf stelt voor het aanvullend verkeersreglement aan te passen en de voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van nummer 42 te verwijderen.
De voorbehouden parkeerplaats wordt niet meer gebruikt. Aanvrager is verhuisd.
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
Men moet rekening houden met:
De gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.
De gemeenteraad keurt goed om het aanvullend verkeersreglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Lammekensstraat in de districten Antwerpen en Borgerhout, goedgekeurd in de gemeenteraadszitting van 24 november 2008 (jaarnummer 2203) op te heffen en te vervangen door:
Artikel 1: het eenrichtingsverkeer, uitgezonderd voor fietsers, wordt ingevoerd met toegelaten rijrichting van Laar naar de Kerkstraat.
De verkeersborden C1 en F19, met onderbord, worden aangebracht.
Artikel 2: het parkeren wordt verboden, langs de oneven zijde, vanaf de Helmstraat tot de Kerkstraat.
De verkeersborden E1 worden aangebracht.
Artikel 3: het stilstaan en parkeren wordt verboden:
De verkeersborden E3 worden aangebracht.
Artikel 4: parkeervakken worden gemarkeerd door middel van een wegbedekking in een andere kleur, waarin de letter “P” aangebracht is:
Artikel 5: de bestaande verkeerssignalisatie blijft van kracht tot de bekendmaking van onderhavig reglement.
De gemeenteraad beslist dit aanvullend reglement ter kennisgeving over te maken aan de Afdeling Beleid, Mobiliteit en Verkeersveiligheid van de Vlaamse Overheid.