De stad rekent een eenmalige vergoeding van 1.250,00 euro aan IMEA aan.
Vanaf 1 januari 2016 worden de facturen met betrekking tot de huurinkomsten van de bedrijfseenheid Stadsbeheer rechtstreeks vanuit Planon gegenereerd naar SAP. Bijgevolg kunnen geen ordernummers op voorhand gemeld worden.
Artikel 43, §2, 12° van het Gemeentedecreet stelt dat de gemeenteraad bevoegd is voor het stellen van daden van beschikking tot roerende en onroerende goederen voor zover de verrichting niet behoort tot de aangelegenheden van dagelijks bestuur en niet nominatief in het vastgestelde budget is opgenomen.
Op 29 januari 2016 (jaarnummer 796) keurde het college de nieuwe operationele werking goed met betrekking tot de beleidsvoorbereiding en –advisering voor huisvesting en huisvestingsbehoeften van alle stadsdiensten en stedelijke processen in of op stedelijk bedrijfsvastgoed.
Op 21 december 2016 (jaarnummer 752) nam het managementteam kennis van de geactualiseerde uitgangspunten voor goed beheer van de stedelijke vastgoedportefeuille waarin de bepalingen rond de terbeschikkingstellingen aan distributienetbeheerders werden goedgekeurd, in het bijzonder de terbeschikkingstelling voor een periode van 50 jaar.
Op 18 oktober 2013 (jaarnummer 10570) keurde het college de uitgangspunten goed voor het beheer van het stedelijk patrimonium en gaf het college opdracht aan AG VESPA en de bedrijfseenheid Patrimoniumonderhoud om deze krijtlijnen verder uit te werken.
Op 5 december 2014 (jaarnummer 12408) keurde het college de basisafspraken tussen AG VESPA en de bedrijfseenheid Stadsbeheer, met betrekking tot het beheer van het stedelijk patrimonium en de daaraan gekoppelde financiële consequenties, goed. Hierin werd de verticale opdeling van de eigendommen in financieel en niet-financieel patrimonium vastgelegd. Het college nam kennis van de lijsten financieel patrimonium en stedelijk bedrijfsvastgoed.
De gemeenteraad nam op 2 maart 2015 (jaarnummer 127) kennis van de basisafspraken tussen AG VESPA en de bedrijfseenheid Stadsbeheer, met betrekking tot het beheer van het stedelijk patrimonium en de daaraan gekoppelde financiële consequenties.
In uitvoering van de gemeenteraadsbeslissing van 25 april 2016 (jaarnummer 26) ondertekenden IMEA en de stad een overeenkomst van erfpacht voor het plaatsen door Eandis van een distributiecabine tegen de oostelijke muur van de ruimte onder het wandelterras aan het Steenplein z/n. De overeenkomst loopt voor een periode van 35 jaar. De authentieke akte werd nog niet verleden.
Aangezien de stad inmiddels bereid is aan distributienetbeheerders een zakelijk recht voor een periode van 50 jaar te verlenen vraagt IMEA deze erfpacht ook voor 50 jaar te verlenen (managementteam 21 december 2016, jaarnummer 752).
De dienst Ruimtebeheer stelt voor de erfpacht met IMEA voor het plaatsen door Eandis van een distributiecabine tegen de oostelijke muur van de ruimte onder het wandelterras aan het Steenplein z/n voor een periode van 50 jaar te verlenen. Voor het overige blijven de voorwaarden van de goedgekeurde erfpacht ongewijzigd behouden.
De gemeenteraad beslist de erfpachtovereenkomst met IMEA voor het plaatsen van een distributiecabine tegen de oostelijke muur van de ruimte onder het wandelterras aan het Steenplein Z/N voor een periode van 50 jaar goed te keuren.
Dienst | Omschrijving |
AG VESPA | het formaliseren van de overeenkomst via notariële akte |
De financieel beheerder regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Aanrekening van eenmalige erfpachtvergoeding aan IMEA (ondernemingsnummer BE 0204.647.243), Merksemsesteenweg 233, 2100 Deurne) | 1.250,00 euro |
budgetplaats: 5325000000 budgetpositie: 702 functiegebied: 1TSB120401A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1SA070119 budgetperiode: 1700 |
zie opmerking onder rubriek financiële opmerkingen |