De inschrijver toont zijn / haar technische bekwaamheid aan op basis van volgend selectiecriterium: de inschrijver toont aan dat minstens 6 personen die de opdracht zullen uitvoeren in het bezit zijn van een geldig attest ‘werken op hoogte’. De attesten worden toegevoegd aan de offerte.
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 35 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.
In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.
Overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten mag de aanbestedende overheid selectiecriteria als voorwaarde voor deelname opleggen aan de kandidaten of inschrijvers.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
De afdeling Technisch Onderhoud binnen Stadsbeheer staat in voor het onderhoud van gebouwen. Het reinigen van dakgoten, platte daken en fonteinbassins maakt deel uit van hun onderhoudsactiviteiten. Tot voor kort werden deze activiteiten enkel op curatieve basis uitgevoerd. Enkel wanneer verstopte goten en pompen duidelijk zichtbare problemen tot gevolg hadden, werd een onderhoudsopdracht gegeven. Aangezien zulke kleine reinigingsinterventies risico’s op structurele gebreken en waterschade sterk reduceren, worden deze werken voortaan preventief ingepland.
Aangezien het ruimen van bladeren een wederkerend fenomeen is, dient elk dak minstens jaarlijks te worden gekuist, wat resulteert in ruwweg 500 extra onderhoudsactiviteiten. Door beperkte capaciteit kan dit niet worden opgenomen in eigen beheer. Bovendien heeft Technisch Onderhoud gespecialiseerde vakmensen in dienst die meer efficiënt kunnen ingezet worden om technische herstellingen uit te voeren in plaats van de uitvoering van relatief eenvoudige reinigingswerken.
De opdracht bestaat erin om dakgoten en fonteinen vrij te maken door reiniging. Bladeren, afval en vuil moeten worden verwijderd, zodat het regenwater snel kan worden afgevoerd en waterschade in de gevel en binnenruimtes niet kan optreden. Aangezien het reinigen van fonteinbassins op erg frequente basis moet gebeuren (2-3 keer per week) om te voorkomen dat de pompen vastlopen, wordt ook dit uitbesteed aan een externe firma.
De opdracht wordt voorbehouden aan sociale economie. Dit betekent dat enkel volgende type ondernemers kunnen inschrijven op de opdracht: sociale werkplaatsen en ondernemers die de maatschappelijke en professionele integratie van gehandicapten of kansarmen tot doel hebben of programma's voor beschermde arbeid, mits ten minste dertig procent van de werknemers van deze werkplaatsen, ondernemingen of programma's gehandicapte of kansarme werknemers zijn.
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Artikel 57 § 3, 5° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college bevoegd is voor het vaststellen van de wijze van gunning en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.
Het college keurt bestek GAC/2017/4923 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het onderhouden van dakgoten en fonteinen goed en keurt eveneens goed dat:
De financieel beheerder verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Raamovereenkomst voor het onderhouden van dakgoten en fonteinen | budgetplaats: 5321500000 budgetpositie: 6103 functiegebied: 1TSB120403A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1SA070119 budgetperiode: 1800 mits goedkeuring van de budgetten door de hogere overheid |
met orderbons | |
Raamovereenkomst voor het onderhouden van dakgoten en fonteinen | budgetplaats: 5321500000 budgetpositie: 6103 functiegebied: 1TSB120403A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1SA070119 budgetperiode: 1900 en 2000 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid |
met orderbons |