Terug

2017_CBS_10211 - Lokale Politie Antwerpen - Openbare procedure LPA/2017/272. Verhuizing afdelingen en diensten - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 01/12/2017 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Rob Van de Velde, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, stadssecretaris

Secretaris

Sven Cauwelier, stadssecretaris

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2017_CBS_10211 - Lokale Politie Antwerpen - Openbare procedure LPA/2017/272. Verhuizing afdelingen en diensten - Goedkeuring 2017_CBS_10211 - Lokale Politie Antwerpen - Openbare procedure LPA/2017/272. Verhuizing afdelingen en diensten - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

De juridische situatie van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgend criterium (uitsluitingscriterium): 

Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten (impliciete verklaring op erewoord).

De financiële draagkracht van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgend criterium (selectiecriterium):

Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.

De technische bekwaamheid van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgende criteria (criteria):

  • een referentielijst van soortgelijke opdrachten gedurende de afgelopen drie jaar met vermelding van bedrag, datum, voor welke publiek- of privaatrechtelijke instanties deze opdrachten werden uitgevoerd en de contactpersoon;
  • de inschrijver dient een transportlicentie te hebben volgens titel III van de wet van 3 mei 1999 aangaande transport van zaken;
  • de inschrijver dient lid te zijn van een nationale of internationale Kamer van Verhuizers of van een samenwerkingsverband van verhuizers;
  • de inschrijver dient ingeschreven te zijn in het handelsregister in de hoedanigheid van verhuizer; 
  • een verklaring die de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de dienstverlener zal beschikken voor de uitvoering van de diensten. De inschrijver dient aan te tonen dat hij over al het benodigde materiaal beschikt om de dienst uit te voeren. De inschrijver maakt ook de keuringsbewijzen van deze materialen over (conformiteit ARAB); 
  • de studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de uitvoering van de diensten. De inschrijver dient aan te tonen dat hij over voldoende geschoold personeel beschikt om de dienst te kunnen verlenen. Hiervoor voegt hij een lijst toe van het aantal personeelsleden dat hij in dienst heeft; 
  • de inschrijver en zijn onderaannemers zullen verklaren dat zij al het ingezette personeel zullen onderwerpen aan een veiligheidsscreening zoals voorzien in de procedures van Lokale Politie Antwerpen; 
  • de inschrijver zal een lijst van het aantal beschikbare verhuiswagens met volume bij zijn offerte voegen; 
  • de gevraagde attesten en certificaten; 
  • volledig ingevuld en ondertekend offerteformulier (Bijlage A);
  • volledig ingevulde en ondertekende inventaris (Bijlage B);
  • volledig ingevulde en ondertekende verklaring 'Plicht tot geheimhouding' (Bijlage C).

De offertes zullen beoordeeld worden aan de hand van volgende gunningscriteria:

criterium weging
prijs 60 punten
plan van aanpak 20 punten
uitwerken casus 20 punten

Juridische grond

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten. 

Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen. 

Aanleiding en context

Lokale Politie Antwerpen heeft periodiek nood aan ondersteuning voor het verhuizen van diensten en materiaal zoals kantoormeubilair met bijhorende kantooruitrusting, de inhoud van kasten, burelen en archieven en informaticamateriaal van één locatie naar een andere locatie of binnen dezelfde locatie. De raamovereenkomst die hiervoor werd gesloten in januari 2014 vervalt op 31 december 2017. Teneinde de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen, is het wenselijk dat een nieuw contract wordt opgemaakt.

Daarom wenst Lokale Politie Antwerpen een raamovereenkomst te sluiten voor het organiseren van verhuizingen voor verschillende afdelingen en bijhorende diensten voor 2018, 2019, 2020 en 2021 tot aan de verhuis naar het mastergebouw, met de mogelijkheid om de overeenkomst per drie maanden op te zeggen.

Hiertoe wordt een open procedure met Europese bekendmaking met referentie LPA/2017/272 uitgeschreven.

Algemene financiƫle opmerkingen

De uitgave kan verrekend worden op de gewone politiebegroting. Op budgetpositie 33000_12506 zal voor de dienstjaren 2018, 2019, 2020 en 2021 voldoende krediet worden voorzien onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 236 van de Nieuwe Gemeentewet stelt het college de gunningsprocedure in en gunt zij de opdracht.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat Lokale Politie Antwerpen een raamovereenkomst sluit voor het aanstellen van een verhuisfirma voor het organiseren van verhuizingen van afdelingen en diensten voor de dienst Vastgoed van Lokale Politie Antwerpen en dat hiervoor een open procedure met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven met referentie LPA/2017/272.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Boekingsadres Bestelbon
verhuizingen afdelingen en diensten budgetplaats: 60031
budgetpositie: 33000_12506
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 1800- 1900- 2000- 2100

Voor de dienstjaren 2018 tot en met 2021 zal voldoende krediet voorzien worden onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.
Nog niet van toepassing

Bijlagen

  • bestek verhuizen.doc