Na goedkeuring van het definitief ontwerp maakte de bedrijfseenheid Stadsontwikkeling de 'aanvraag van een stedenbouwkundige vergunning' op en legt deze ter goedkeuring voor.
Het college merkt op dat aan het woonerf de betonverharding van het plein tot midden de aslijn van het woonerf doorgetrokken is. Hierdoor is het voor pleingebruikers onduidelijk waar de pleinzone zonder autoverkeer stopt, en de woonerfzone met gemengd verkeer begint. Dit kan leiden tot gevaarlijke situaties aangezien deze plek ook net gelegen is aan de ingang van het woonerf, en aan een kruispunt. Om deze reden dient de betonverharding van het plein ingekort te worden tot de verkeerspaaltjes zoals op onderstaande schets weergegeven (bovenste rode lijn).
In uitvoering van artikel 4.7.1.§1 en artikel 4.7.26.§1 van de ‘Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening’ worden de stedenbouwkundige vergunningen, voor handelingen van algemeen belang of voor aanvragen ingediend door publiekrechtelijke of semipublieke rechtspersonen, afgeleverd door de gewestelijke stedenbouwkundige ambtenaar binnen de bijzondere procedure.
Fase | Actie | Datum | Jaarnummer |
definitief ontwerp | goedkeuring districtscollege van Wilrijk | 14 november 2016 | 372 |
---|
Het districtscollege van Wilrijk keurde op 14 november 2016 (jaarnummer 372) het definitief ontwerp voor de wegeniswerken, op het Michel Willemsplein en de Gillis Verdonckstraat, district Wilrijk goed en gaf opdracht aan de bedrijfseenheid Stadsontwikkeling om de aanvraag tot stedenbouwkundige vergunning op te maken.
Het college keurt goed dat de aanvraag tot stedenbouwkundige vergunning voor de wegeniswerken, op het Michel Willemsplein en de Gillis Verdonckstraat, district Wilrijk, wordt ingediend bij de bevoegde instantie van het Vlaamse gewest, mits voorgaandelijke aanpassing van het grondplan nieuwe aanleg.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
SW/O&U/ADM |
de aanvraag tot stedenbouwkundige vergunning indienen bij de bevoegde instantie van het Vlaams gewest, na aanpassing grondplan. |
SW/O&U/ONT |
het grondplan nieuwe aanleg aan te passen zoals omschreven in de argumentatie - inkorten betonverharding zodat deze niet meer binnen de rijzone van het woonerf komt. |