De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de financiële situatie van de inschrijver te beoordelen aan de hand van de jaarrekeningen (die de overheid zelf zal opvragen). In voorkomend geval zal de aanbestedende overheid de currentratio, acid ratio, brutomarge, nettorendabiliteit van het totaal activa voor belastingen en solvabiliteit berekenen. De inschrijver dient over een voldoende financiële en economische draagkracht te beschikken om deze opdracht te kunnen uitvoeren. De financiële ratio’s moeten overwegend positief zijn.
De geschiktheid van de inschrijver wordt aangetoond aan de hand van minimum 3 referenties die betrekking hebben op het leveren van dezelfde klapbuffetten als deze die aangeboden werden in de inventaris van de inschrijver, en die geleverd werden tijdens de voorbije 3 jaar. De inschrijver toont bijkomend aan dat hij gedurende de afgelopen 3 jaar in totaal minstens 25 stuks heeft geleverd, verdeeld over 3 of meer referenties.
De aanbestedende overheid kiest de economisch voordeligste offerte, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 26§2, 1° d) van de wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij(vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht zonder belasting over de toegevoegde waarde de door het artikel 105 §2, 2° van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 vastgestelde bedragen niet bereikt, die alleszins lager moeten zijn dan de bedragen voor de Europese bekendmaking.
Het geraamde opdrachtenbedrag bedoeld in artikel 26§2, 1° d) mag de drempels vermeld in artikel 32, eerste lid, 2° voor de opdrachten voor leveringen, niet bereiken.
In toepassing van artikel 58 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 betreffende de overheidsopdrachten, dient de leverancier van een opdracht voor leveringen overeenkomstig de bepalingen van artikelen 67 en 71, zijn financiële en economische draagkracht en zijn technische bekwaamheid aan te tonen.
In toepassing van artikel 50 van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 betreffende de overheidsopdrachten, vermeldt de aanbestedende overheid het gunningscriterium of de gunningscriteria in de uitnodiging om een offerte in te dienen of in de opdrachtdocumenten.
In toepassing van artikel 2, 4° van de wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze overheidsopdrachten of raamovereenkomsten met betrekking tot werken plaatst die bestemd zijn voor aanbestedende overheden, overheidsbedrijven of aanbestedende entiteiten.
Jaarlijks vinden er in Antwerpen bijna 7.000 evenementen plaats. Al deze evenementen worden logistiek ondersteund door de stedelijke bedrijfseenheid Stadsbeheer afdeling Bijzondere Opdrachten en Feestmateriaal. Om de organisatoren zo kwalitatief mogelijk materiaal aan te bieden, kijkt de stad Antwerpen uit naar vernieuwing en verbetering van het feestmateriaal. De oude togen zijn gedateerd, niet opklapbaar en ze zijn onderhevig aan slijtage. Doordat ze niet opklapbaar zijn nemen ze ook te veel plaats in het magazijn in. Geregeld worden er togen uit stock genomen die te gehavend zijn om nog aan te bieden. Ter vervanging van deze verouderde togen/buffetten zijn er nieuwe, duurzame en innovatieve opklapbare togen/buffetten nodig.
De stedelijke bedrijfseenheid Stadsbeheer afdeling Bijzondere Opdrachten Feestmateriaal vraagt om voor deze aankopen een raamovereenkomst af te sluiten. De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om voor deze aankopen vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking GAC/2016/4348 uit te schrijven.
De looptijd van de raamovereenkomst overschrijdt de limiet van 48 maanden.
Rechtvaardiging:
Voor de levering van de klapbuffetten houdt de aanbestedende overheid zich aan de limiet van 48 maanden. Voor het leveren van onderdelen baseert de aanbestedende overheid zich op de geraamde levensduur van de klapbuffetten. Dit om de leverbaarheid van de onderdelen - specifiek voor de aangekochte klapbuffetten - te kunnen garanderen gedurende de volledige levensduur ervan.
Artikel 57 § 3, 5° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college bevoegd is voor het vaststellen van de wijze van gunning en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.
Met de gemeenteraadsbeslissing van 25 juni 2007 (jaarnummer 1521) werd bepaald dat aan de gemeenteraad per kwartaal kennis wordt gegeven van alle opdrachten van dagelijks bestuur die betrekking hebben op de buitengewone dienst en het bedrag van 67.000,00 EUR (exclusief btw) overschrijden.
Het college keurt bestek GAC/2016/4348 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van klapbuffetten goed en keurt eveneens goed dat:
Het college geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
GAC | dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen >67.000,00 EUR (exclusief btw) |
De financieel beheerder verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Raamovereenkomst klapbuffetten |
budgetplaats: 5324500000 budgetpositie: 231 functiegebied: 1SBR070202A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma:1SA050719 budgetperiode: 1700 |
met orderbons | |
Raamovereenkomst klapbuffetten 2018, 2019, 2020, 2021 |
budgetplaats: 5324500000 budgetpositie: 231 functiegebied: 1SBR070202A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma:1SA050719 budgetperiode: 1800, 1900, 2000, 2100 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid |
met orderbons | |
Raamovereenkomst onderdelen klapbuffetten 2017 |
budgetplaats: 5324500000 budgetpositie: 231 functiegebied: 1SBR070202A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma:1SA050719 budgetperiode: 1700 |
met orderbons | |
Raamovereenkomst onderdelen klapbuffetten 2018 t.e.m. 2027 |
budgetplaats: 5324500000 budgetpositie: 231 functiegebied: 1SBR070202A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma:1SA050719 budgetperiode: 1800, 1900, 2000, 2100, 2200, 2300, 2400, 2500, 2600, 2700 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid |
met orderbons |