Het evenement is een samenlevingsversterkend evenement dat jongeren en buurtbewoners samenbrengt en bijdraagt tot een open en diverse samenleving.
Dit evenement wordt volgens het evenementenkader ingedeeld in categorie 5 (overige extern georganiseerde evenementen niet-winstgevend of nominatief vrijgesteld).
Op 9 maart 2018 (jaarnummer 2138) keurde het college het gewijzigde evenementenkader goed.
Op 26 maart 2018 (jaarnummer 00188) keurde gemeenteraad de wijziging van het retributiereglement inname openbaar domein voor evenementen en manifestaties goed.
Op 26 maart 2018 (jaarnummer 00192) keurde de gemeenteraad het retributiereglement voor logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2018-2019 goed.
Op 26 maart 2018 (jaarnummer 00193) keurde de gemeenteraad het gebruikersreglement voor logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2018-2019 goed.
Op 29 september 2017 diende Gaudeamus vzw, Lage Kaart 664, 2930 Brasschaat een aanvraag in voor de organisatie van de fuif "Palmbeatz" in de Royal Yacht Club, Thonetlaan 133 in Antwerpen op woensdag 9 mei 2018 en een rommelmarkt en het "Left Festival" op zaterdag 12 mei 2018 op de groenzone aan de Charles de Costerlaan.
De fuif "Palmbeatz" vindt voor de achtste keer plaats in de loods van de Royal Yacht Club. De organisatoren verwachten ongeveer 2.500 feestgangers tussen 16 en 30 jaar oud.
De rommelmarkt wordt voor de vijfde keer georganiseerd en het gratis muziekfestival "Left Festival" vindt voor de derde keer plaats op de grasvelden aan de Charles de Costerlaan. Er worden op zaterdag 12 mei 2018 ongeveer 10.000 bezoekers verwacht.
Programma
Palmbeatz
maandag 7 mei 2018 vanaf 08.00 uur | start opbouw |
woensdag 9 mei 2018 | 18.00 uur start lounge-evenement 21.00 uur start Palmbeatzfuif in de loods van de Royal Yacht Club |
donderdag 10 mei 2018 | 05.00 uur einde fuif |
vrijdag 11 mei 2018 | tot 13.00 uur afbraak van het evenement |
Left Festival en rommelmarkt
woensdag 9, donderdag 10 en vrijdag 11 mei 2018 | opbouw Left Festival |
zaterdag 12 mei 2018 | 09.00 uur start rommelmarkt 12.00 uur start muziekfestival 17.00 uur einde rommelmarkt 23.59 uur einde festival |
zondag 13, maandag 14 en dinsdag 15 mei 2018 | afbraak Left Festival |
Gaudeamus vzw vraagt aan de stad Antwerpen logistieke ondersteuning.
Voorwaarden om de kans op gehoorschade bij bezoekers te vermijden:
Let wel: de verplichting tot het meten van het geluidsniveau geldt niet als door de exploitant een geluidsbegrenzer gebruikt wordt die zo is afgesteld dat de toegestane norm gerespecteerd wordt. De geluidsbegrenzer moet voldoen aan de vereisten inzake meet- en registratieapparatuur zoals hiervoor vermeld.
Voorwaarden om geluidshinder bij omwonenden te beperken:
Advies Groendienst Palmbeatz
Gunstig mits in acht neming van de volgende specifieke richtlijnen:
Vanzelfsprekend geldt tijdens (en bij opstellen) van het evenement het parkreglement en de politiecodex.
“Bij vaststelling van schade aan het groen na het evenement zal het schadebedrag via de geijkte VVOG-berekening bepaald en doorgerekend worden.
Kosten van reparatie of vervanging van parkmeubilair of parkwegen wordt berekend en doorgerekend volgens de lopende contracten bij de stad Antwerpen.”
Voor meer inlichtingen of eventuele opmerkingen mag u steeds de stadsdienst Groenvoorziening Antwerpen-Linkeroever contacteren.
Kantooradres: Halewijnlaan 86 | 2050 Antwerpen
tel 03.2109621
sonja.steurs@stad.antwerpen.be
nico.dingemans@stad.antwerpen.be
Standaardvoorwaarden stadsreiniging met feestcontainers
Dit evenement kan plaatsvinden, indien aan de voorwaarden beslist in het collegebesluit van 18 december 2009 (jaarnummer 18606) wordt voldaan. Daarin wordt ondermeer bepaald dat organisatoren zelf moeten instaan voor de (dagelijkse) reiniging van de locatie en de verwijdering van afvalstoffen, tijdens en/of na de manifestatie of het evenement.
Bij het niet naleven van deze voorwaarden worden de kosten voor de opkuis aan de organisator aangerekend.
Daarnaast moeten organisatoren er ook voor zorgen dat:
• er geen schade wordt aangericht aan het openbaar groen;
• alle zwerfvuil afkomstig van deze manifestatie (ook hetgene dat zich heeft verspreid naar omliggende straten en pleinen), onmiddellijk na afloop wordt opgeruimd;
• alle eventuele schade wordt vergoed;
• bij het bewegwijzeren zorgen dat er niets op stadsmeubilair of op de grond wordt aangebracht (zoals bijvoorbeeld plakband, krijtverf,…)
Als er gebruik gemaakt wordt van feestcontainers dan gelden de volgende voorwaarden:
in de kostprijs van een feestcontainer zitten de verwerkingskosten van het aangeboden afval en de personeelskost voor het brengen en weghalen van de container. Elke aangevraagde container zien we als één eenheid en rekenen we zo aan.
De retributie per geleverde container bedraagt:
7,00 euro voor 240 liter en 27,00 euro voor 1.100 liter inhoud.
Voor elke lediging tijdens het evenement, rekenen we een bijkomend bedrag van 7,00 euro of 27,00 euro aan per geledigde container.
U zorgt voor het beheer en de bewaking van de feestcontainers. Dat doet u voor de periode die in het aanvraagformulier staat. U levert de containers in goede staat terug aan de ophaaldienst van het bedrijf Stadsbeheer.
Bij verlies of onherstelbare beschadiging van een container betaalt u een nieuwe container.
Er mag geen afval in de containers gedumpt worden dat een risico inhoudt voor de gezondheid en veiligheid van het verwerkend personeel. Dit gaat over klein gevaarlijk afval, olie, gasflessen en glas.
Als u de container fout hebt gebruikt en dat brengt kosten mee voor de stad, dan rekenen we de kosten door in de eindfactuur.
De feestcontainers worden geleverd op een werkdag tijdens de week vóór de festiviteit.
Stadsdiensten en stedelijke vzw’s zijn vrijgesteld van retributie, alsook evenementen die ondersteund worden door de burgemeester en het schepencollege van de stad Antwerpen.
Standaardvoorwaarden stadsreiniging met feestcontainers
Dit evenement kan plaatsvinden, indien aan de voorwaarden beslist in het collegebesluit van 18 december 2009 (jaarnummer 18.606) wordt voldaan. Daarin wordt onder meer bepaald dat organisatoren zelf moeten in staan voor de (dagelijkse) reiniging van de
locatie en de verwijdering van afvalstoffen, tijdens en/of na de manifestatie of het evenement.
Bij het niet naleven van deze voorwaarden worden de kosten voor de opkuis aan de organisator aangerekend.
Daarnaast moeten organisatoren er ook voor zorgen dat:
• Er geen schade wordt aangericht aan het openbaar groen;
• Alle zwerfvuil afkomstig van deze manifestatie (ook hetgene dat zich heeft verspreid naar omliggende straten en pleinen), onmiddellijk na afloop wordt opgeruimd;
• Alle eventuele schade wordt vergoed.
• Bij het bewegwijzeren zorgen dat er niets op stadsmeubilair of op de grond wordt aangebracht (zoals bijvoorbeeld plakband, krijtverf,…)
Als er gebruik gemaakt wordt van feestcontainers dan gelden de volgende voorwaarden:
In de kostprijs van een feestcontainer zitten de verwerkingskosten van het aangeboden afval en de personeelskost voor het brengen en weghalen van de container. Elke aangevraagde container zien we als één eenheid en rekenen we zo aan.
De retributie per geleverde container bedraagt:
7,00 euro voor 240 liter en 27,00 euro voor 1.100 liter inhoud.
Voor elke lediging tijdens het evenement, rekenen we een bijkomend bedrag van 7,00 euro of 27,00 euro aan per geledigde container.
U zorgt voor het beheer en de bewaking van de feestcontainers. Dat doet u voor de periode die in het aanvraagformulier staat. U levert de containers in goede staat terug aan de ophaaldienst van het bedrijf Stadsbeheer.
Bij verlies of onherstelbare beschadiging van een container betaalt u een nieuwe container.
Er mag geen afval in de containers gedumpt worden dat een risico inhoudt voor de gezondheid en veiligheid van het verwerkend personeel. Dit gaat over klein gevaarlijk afval, olie, gasflessen en glas.
Als u de container fout hebt gebruikt en dat brengt kosten mee voor de stad, dan rekenen we de kosten door in de eindfactuur.
De feestcontainers worden geleverd op een werkdag tijdens de week vóór de festiviteit.
Stadsdiensten en stedelijke vzw’s zijn vrijgesteld van retributie, alsook evenementen die ondersteund worden door de burgemeester en het schepencollege van de Stad Antwerpen.
Specifiek inzake verkeerscirculatie
Gunstig met standaardvoorwaarden.
Voorwaarden om de kans op gehoorschade bij bezoekers te vermijden:
Let wel: de verplichting tot het meten van het geluidsniveau geldt niet als door de exploitant een geluidsbegrenzer gebruikt wordt die zo is afgesteld dat de toegestane norm gerespecteerd wordt. De geluidsbegrenzer moet voldoen aan de vereisten inzake meet- en registratieapparatuur zoals hiervoor vermeld.
Voorwaarden om geluidshinder bij omwonenden te beperken:
Gunstig zonder risico-analyse FOD Volksgezondheid.
Gunstig mits in acht neming van de volgende specifieke richtlijnen:
Vanzelfsprekend geldt tijdens (en bij opstellen) van het evenement het parkreglement en de politiecodex;
“Bij vaststelling van schade aan het groen na het evenement zal het schadebedrag via de geijkte VVOG-berekening bepaald en doorgerekend worden.
Kosten van reparatie of vervanging van parkmeubilair of parkwegen wordt berekend en doorgerekend volgens de lopende contracten bij de Stad Antwerpen.”
Voor meer inlichtingen of eventuele opmerkingen mag u steeds de stadsdienst Groenvoorziening Antwerpen-Linkeroever contacteren.
Kantooradres: Halewijnlaan 86 | 2050 Antwerpen
tel 03.2109621
sonja.steurs@stad.antwerpen.be
nico.dingemans@stad.antwerpen.be
Gunstig zonder risico-analyse FOD Volksgezondheid.
Gunstig met standaardvoorwaarden
Het college keurt de effectieve organisatie van de fuif "Palmbeatz" op 9 mei 2018 en het muziekfestival "Left Festival" met rommelmarkt op 12 mei 2018 in de omgeving van de Thonetlaan in Antwerpen door Gaudeamus vzw goed. Gaudeamus vzw dient hierbij de voorwaarden die in de adviezen worden vermeld na te leven.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
SB/Bijzondere Opdrachten en Feestmateriaal | om de logistieke ondersteuning te voorzien volgens bonnummer B800194 |