De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende verkeersreglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid om te beslissen over aanvullende verkeersreglementen wordt gedelegeerd aan het college.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans neemt toe met vijf parkeerplaatsen.
De Atomiumlaan in het district Wilrijk:
Ten gevolge van een gewijzigde verkeerssituatie worden de voorsorteringsstroken ter hoogte van de Kleine Doornstraat aangepast. In plaats van drie afslagstroken worden er twee voorzien. Tevens wordt er een extra parkeerzone gemarkeerd.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De districtsraad geeft gunstig advies mits in de tekst van het aanvullend verkeersreglement het volgende wordt aangepast:
Er wordt niet ingegaan op deze vraag. Het vrachtwagenparkeren wordt behouden in de Atomiumlaan. In het kader van de opmaak van het RUP Oudebaan en RUP Terbeke Zuid is er een onderzoek gaande naar een clustering en herschikking van het parkeren voor vrachtwagens in de industriezone Terbekehof. Zo lang er geen alternatief beschikbaar is, blijft het bestaande vrachtwagenparkeren behouden.
Dit zou een voorsorteerstrook van meer dan 100 m extra op de in het ontwerp reeds voorziene voorsorteerstrook van 62 m zijn. Dit is te lang. De voorsorteerstrook zal zo aangepast worden dat de lengte van de twee bestaande rechtsaf voorsorteerstroken samen in één nieuwe strook wordt voorzien.
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter kennisgeving wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.