Artikel 57 §3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Het mediabureau Mediabrands Belgium nv heeft op 30 maart 2018 een definitief mediaplan opgeleverd voor de promotie van de winkelzondagen tussen eind april 2018 en december 2018.
Het afronden van deze deelopdracht met de Nederlandse partner van Mediabrands Belgium nv nam echter meer tijd in beslag dan voorzien. Hierdoor kon het mediabureau pas erg laat de definitieve prijsofferte bezorgen, waardoor de voorziene bestelbon voor deze opdracht niet meer tijdig voor het college kon worden geagendeerd: de prestaties werden reeds eind juni 2018 aangevangen.
Dit moet nu rechtgezet worden met een correctiebon, zodat het mediabureau en zijn Nederlandse partner correct betaald kunnen worden.
De betaling van de factuur kan enkel via een bijkomende vastlegging.
Dienstmededeling financiën 'Bestellen en betalen binnen de stad en de districten'.
Collegebesluit met jaarnummer 16450 van 24 december 2010: bestellingen op het exploitatiebudget onder 5.500,00 EUR (exclusief btw) die gebeuren op basis van een correctiebestelling (de vroegere regularisatiebon of R-bon), vallen ook onder de toepassing van het budgethouderschap zoals ingevoerd bij collegebesluit van 31 augustus 2007 met jaarnummer 11164. Het visum voor deze bestellingen zal verleend worden door de financieel verantwoordelijken. De budgethouder zal een maandelijks rapport over de correctiebestellingen overmaken aan financiën/cel visum. Alle andere correctiebestellingen vallen onder de bevoegdheid van het college.
Sinds 2013 voert de stad Antwerpen continu campagne voor de winkelzondagen (elke eerste zondag van de maand). De winkelzondagen zijn belangrijk om de lokale economie te steunen en Antwerpen op de kaart te zetten als shoppingstad. Ook dit jaar is er door de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing 150.000,00 EUR voorzien om de winkelzondagen te promoten binnen Vlaanderen en Zuid-Nederland.
De campagne is opgenomen in de marketing- en communicatieplanning 2018, goedgekeurd door het college in zitting van 15 december 2017 (jaarnummer 10670).
Het college keurt de vastlegging voor de aankoop van mediaruimte in Zuid-Nederland voor de promotie van winkelzondagen 2018 voor een bedrag van 10.668,13 EUR goed.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Mediabrands Belgium NV Ildefonse Vandammestraat 5/7D 1560 Hoeilaart OND: 0430 415 229 IBAN: BE60 3100 5953 7070 |
10.668,13 EUR | Budgetplaats: 5311500000 Budgetpositie: 6141 Functiegebied: 1SLW050304A00000 Subsidie: SUB_NR Fonds: intern Begrotingsprogramma: 1SA040500 Budgetperiode: 1800 |
4005288803 |