Terug

2018_CBS_06363 - Correctiebestelling. Leveren ergonomische bureaustoel - Regularisatie ondergeraamde bestelbon - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 06/07/2018 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, stadssecretaris

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, stadssecretaris

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_06363 - Correctiebestelling. Leveren ergonomische bureaustoel - Regularisatie ondergeraamde bestelbon - Goedkeuring 2018_CBS_06363 - Correctiebestelling. Leveren ergonomische bureaustoel - Regularisatie ondergeraamde bestelbon - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 57 §3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Argumentatie

De betaling van de factuur kan enkel via een bijkomende vastlegging.
Dienstmededeling financiën 'Bestellen en betalen binnen de stad en de districten'.
Collegebesluit met jaarnummer 16450 van 24 december 2010: bestellingen op het exploitatiebudget onder 5.500,00 EUR (exclusief btw) die gebeuren op basis van een correctiebestelling (de vroegere regularisatiebon of R-bon), vallen ook onder de toepassing van het budgethouderschap zoals ingevoerd bij collegebesluit van 31 augustus 2007 met jaarnummer 11164. Het visum voor deze bestellingen zal verleend worden door de financieel verantwoordelijken. De budgethouder zal een maandelijks rapport over de correctiebestellingen overmaken aan financiën/cel visum. Alle andere correctiebestellingen vallen onder de bevoegdheid van het college.

Via deze correctiebestelbon zal de factuur van FLOKK kunnen betaald worden voor het leveren van een aangepaste ergonomische bureaustoel voor een medewerker van Stadsbeheer/Voertuigencentrum.

Aanleiding en context

Op vraag van de arbeidsgeneesheer werd een aangepaste ergonomische bureaustoel besteld voor een medewerker van de dienst Stadsbeheer/Voertuigencentrum. 

De leverancier waarmee de stad Antwerpen een raamcontract heeft, de firma FLOKK, stelde een demonstratiestoel ter beschikking zodat de bureaustoel door de medewerker getest kon worden. Na een testperiode werd de stoel positief geëvalueerd. De leverancier heeft in overleg met de betrokken patrimoniumverantwoordelijke beslist om de demonstratiestoel definitief aan de medewerker toe te wijzen.

Aangezien de ergonomische bureaustoel reeds geleverd is en er vooraf geen bestelbon is opgemaakt voor deze levering, moet er een correctiebestelbon opgemaakt worden. Hiervoor zal het investeringsbudget voor meubilair van Stadsbeheer aangesproken worden.

Algemene financiƫle opmerkingen

De bedrijfseenheid Stadsbeheer zal voor deze uitgave het investeringsbudget voor meubilair aanspreken voor een bedrag van 450,12 EUR inclusief btw.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de correctiebestelling voor de reeds geleverde aangepaste ergonomische bureaustoel die besteld is bij de leverancier FLOKK NV goed.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Leveren van een aangepaste ergonomische bureaustoel

FLOKK NV
Ninoofsesteenweg 55, 1760 Roosdaal

Ondernemingsnummer: BE 0472.195.505
Rekeningnummer: BE47 4340.1518.8180

450,12 EUR, inclusief btw budgetplaats:5320500000
budgetpositie:240
functiegebied:1TSB120404A00000
subsidie:SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma:1SA070119
budgetperiode:1800
 4005288894