De gemeenteraadsbeslissing van 28 januari 2013 (jaarnummer 50) waarin, krachtens het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende verkeersreglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, de bevoegdheid om te beslissen over aanvullende verkeersreglementen wordt gedelegeerd aan het college.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De proefopstelling "hinderlijk parkeren aan inritten" werd uitgevoerd, parkeerzones werden gemarkeerd. Omdat er langs beide zeiden van nummer 27 huizen grenzen die ook een garage hebben, is er aan de situatie van de aanvrager niets veranderd. De tussenruimte tussen 25 -27 en 27-29 bedraagt respectievelijk 3,40 meter en 4,16 meter. Dit is te weinig om daar markeringen aan te brengen. Wat er voor zorgt dat er op de ruimte van 4,16 meter soms nog wel geparkeerd wordt, soms staan ze dan een deel voor de inrit geparkeerd en kunnen de bewoners niet uit de garage rijden. Door een verdrijvingsvlak ter hoogte van nummer 27 aan te brengen wordt het parkeren tussen beide garages verhinderd (artikel 3).
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
De Lemméstraat in het district Antwerpen:
De bewoner van nummer 27 vraagt om het hinderlijk parkeren tussen zijn garagepoort en die van nummer 29 te verhinderen.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter kennisgeving wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.