Terug

2018_CBS_10149 - Correctiebestelling - Campagne Smart City - Vastlegging krediet - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 16/11/2018 - 09:00 Digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_10149 - Correctiebestelling - Campagne Smart City - Vastlegging krediet - Goedkeuring 2018_CBS_10149 - Correctiebestelling - Campagne Smart City - Vastlegging krediet - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 57 §3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Argumentatie

De betaling van de factuur kan enkel via een bijkomende vastlegging.
Dienstmededeling financiën 'Bestellen en betalen binnen de stad en de districten'.
Collegebesluit met jaarnummer 16450 van 24 december 2010: bestellingen op het exploitatiebudget onder 5.500,00 EUR (exclusief btw) die gebeuren op basis van een correctiebestelling (de vroegere regularisatiebon of R-bon), vallen ook onder de toepassing van het budgethouderschap zoals ingevoerd bij collegebesluit van 31 augustus 2007 met jaarnummer 11164. Het visum voor deze bestellingen zal verleend worden door de financieel verantwoordelijken. De budgethouder zal een maandelijks rapport over de correctiebestellingen overmaken aan financiën/cel visum. Alle andere correctiebestellingen vallen onder de bevoegdheid van het college.

Aanleiding en context

De campagne ter promotie van Antwerpen als Smart City is opgenomen in de marketing- en communicatieplanning 2018, goedgekeurd door het college in zitting van 15 december 2017 (jaarnummer 10670).

Het mediabureau Mediabrands Belgium nv heeft een offerte opgeleverd ter promotie van Antwerpen als Smart City tijdens een uitzending op Radio 1: "Hautekiet trapt het af" op 5 en 6 juni 2018. 

Er is vergeten op tijd een bestelbon op te maken voor deze bestelling. Hierdoor moet er nu een correctiebon aangemaakt worden.

Algemene financiële opmerkingen

De campagne voor Smart City 2018 is opgenomen in de marketing- en communicatieplanning 2018, goedkeurd door het college in zitting van 15 december 2017 (jaarnummer 10670).

De vastlegging voor de correctiebon bedraagt 12.251,25 EUR inclusief btw.

De aankoop van het mediaplan gebeurt via het raamcontract met Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 26 januari 2018 (jaarnummer 696).

Beleidsdoelstellingen

7 - Sterk bestuurde stad
1SSB05 - Bewoners, bezoekers, bedrijven en studenten zijn goed geïnformeerd en voelen zich betrokken zodat zij naar eigen vermogen actief kunnen deelnemen aan de stadsgemeenschap
1SSB0501 - Alle communicatie is relevant, effectief, duidelijk en toegankelijk
1SSB050102 - Alle communicatie-initiatieven van de groep stad Antwerpen zijn op elkaar afgestemd (releaseplan)

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de correctiebestelling 4105041009 goed.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Mediabrands nv Belgium
Ildefonse Vandammestraat 5/7D
1560 Hoeilaart
ondernemingsnummer:0430415229
rekeningnummer:IBAN BE60310059537070

 

12.251,25 EUR

budgetplaats: 5317500000
budgetpositie: 6141
functiegebied: 1SSB050102A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: intern
begrotingsprogramma: 1SA070119
budgetperiode: 1800

 4105041009