Terug

2018_CBS_01639 - Activering vluchtelingen. Project 'Integratie op de Arbeidsmarkt als Chauffeur in de Transportsectoren in Antwerpen' (I.A.C.T.A.) - Projectvoorwaarden en toelage - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 16/03/2018 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Rob Van de Velde, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, stadssecretaris

Afwezig

Marc Van Peel, schepen; Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, stadssecretaris

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_01639 - Activering vluchtelingen. Project 'Integratie op de Arbeidsmarkt als Chauffeur in de Transportsectoren in Antwerpen' (I.A.C.T.A.) - Projectvoorwaarden en toelage - Goedkeuring 2018_CBS_01639 - Activering vluchtelingen. Project 'Integratie op de Arbeidsmarkt als Chauffeur in de Transportsectoren in Antwerpen' (I.A.C.T.A.) - Projectvoorwaarden en toelage - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Argumentatie

Het door SFBC ingediende projectvoorstel voor ‘I.A.C.T.A.’ werd beoordeeld op de kwalitatieve criteria zoals omschreven in het reglement en gewogen volgens de voorziene scoretabel.

Doelgerichtheid (score: 16/20)
Met het voorgestelde opleidingstraject biedt ‘I.A.C.T.A.’ een pertinent, concreet en effectief antwoord op de uitnodiging van de stad tot projecten die een versnelde inschakeling in de arbeidsmarkt mogelijk maken voor de doelgroep van erkende vluchtelingen en subsidiair beschermden die zijn ingeschreven in het Antwerps bevolkingsregister en met een gedetecteerd professioneel perspectief.
‘I.A.C.T.A.’ biedt deze nieuwkomers, dankzij het directe en doelgerichte opleidings- en tewerkstellingstraject, een zeer reële kans op tewerkstelling  als chauffeur in de transport-, bus-, taxi- of verhuissector.
Chauffeur is een in Vlaanderen erkend knelpuntberoep. De bedrijven uit de deelnemende  sectoren ondervinden grote moeilijkheden om de openstaande vacatures in te vullen en kennen allemaal het probleem van het chauffeurstekort. Eén reden van dit chauffeurstekort is de groeiende uitstroom uit het beroep door de vergrijzing van de chauffeurs in de verschillende sectoren. Door de toenemende uitstroom moet bij gelijke economische activiteit ook de instroom van nieuwe chauffeurs in de verschillende sectoren toenemen. Daarvoor volstaan de huidige reguliere inspanningen vooralsnog niet. Chauffeurs zwaar vervoer, chauffeurs-verhuizers, autobus- / autocar- en taxichauffeurs zijn met andere woorden schaars op de arbeidsmarkt en dus gewild. Dat zal voor de binnen ‘I.A.C.T.A.’ opgeleide chauffeurs niet anders zijn.
De acties die de deelnemende transportsectoren ontplooien rond het informeren, sensibiliseren en engageren van werkgevers rond de tewerkstelling van vluchtelingen versterken de doelgerichtheid van ‘I.A.C.T.A.’ op langere termijn. Het project wil de sectoren immers ook de weg wijzen naar hoe zij anderstalige nieuwkomers het best kunnen bereiken, opleiden en finaal kunnen laten participeren aan hun sectorale arbeidsmarkten.

Vernieuwend karakter (score: 16/20)
Als sectorale sociale fondsen hebben SFBC, SFTL, SF Taxi en SF Verhuis als geen ander de vinger aan de pols van de sectorale arbeidsmarkt van het transport in het algemeen en de toeleidings- en opleidingsproblematiek daarbinnen in het bijzonder. Omdat het aantal chauffeurs dat momenteel jaarlijks wordt opgeleid bij opleidingspartners als VDAB en het onderwijs niet volstaat om aan de vraag van de bedrijven naar nieuwe chauffeurs te voldoen, proberen de sectoren supplementaire instroompistes te ontwikkelen en nieuwe doelgroepen aan te boren. Voor de kwalitatieve ontwikkeling van dergelijke toeleidings- en opleidingstrajecten kunnen ze bogen op hun ervaring met eerdere projecten voor kansengroepen; hun breed en dicht netwerk van bedrijfscontacten in de sector en hun uitgebreide netwerk van partnerorganisaties als VDAB, Kiem vzw en het onderwijs.
In die context passen ook hun gedeelde inspanningen binnen ‘I.A.C.T.A.’. Zo ondersteunen ze actief de instroom, opleiding en tewerkstelling van de gevraagde nieuwe chauffeurs in de sector; stellen de sectoren zich open om ook vluchtelingen te ondersteunen om toegang te vinden tot hun sectorale arbeidsmarkt en dragen ze bij aan de inzet op diversiteit en op evenredige arbeidsdeelname in de transportsectoren.
De deelnemende sectorale sociale fondsen nemen met ‘I.A.C.T.A.’ voor het eerst en gezamenlijk het voortouw in de inschakeling van vluchtelingen in hun sectoren. Binnen deze doelgroep bevinden er zich ongetwijfeld genoeg werkzoekenden met professionele rijervaring in hun land van herkomst en /of aspiraties om beroepschauffeur te worden in België. De afstand tot het beroep van professionele chauffeur blijkt evenwel vrij groot voor deze doelgroep, niet in het minst door de vereiste basiscompetenties voor het beroep, zoals een in België erkend rijbewijs B, de financiële kost van rijopleidingen en examens én de gevorderde kennis van het Nederlands die nodig is om te slagen voor de theoretische examens voor het behalen van de rijbewijzen C/CE of D.
‘I.A.C.T.A.’ is ook een experimentele zoektocht naar hoe die noden kunnen worden beantwoord. Zo realiseert ‘I.A.C.T.A.’ bijvoorbeeld een verhoging van de opleidingscapaciteit en combineert het, en dat voor het eerst, een vooropleiding met een onmiddellijk daarop aansluitende IBO en dus een snelle training-on-the-job binnen een bedrijf.

Kwaliteit projectaanvraag (score: 12/15)
De projectfasering, -aanpak en -planning is duidelijk en goed vervat in het aanvraagdossier. De rollen van de betrokken partnerorganisaties zijn helder.
De samenwerkende sectorale sociale fondsen uit de transportsectoren zijn ervaren en degelijke projectpartners, die ook binnen ‘I.A.C.T.A.’ stevige sectorkennis en gedegen ervaring in toeleidings- en opleidingsprojecten voor chauffeurs samenbrengen. Met VDAB en Kiem vzw omringen ze zich verder met de juiste opleidingspartners.
De sectorale sociale fondsen stelden strikte selectiecriteria voorop voor de deelnemers aan ‘I.A.C.T.A.’. Gezien de minimale competenties waarover alle kandidaat-chauffeurs moeten beschikken, is dat begrijpelijk. I.A.C.T.A.’ zal mee moeten uitwijzen of die hoge lat met de hier geboden omkadering voldoende kan worden gehaald voor de deelnemers uit de vooropgestelde doelgroep van anderstalige nieuwkomers.

Extra engagementen (score: 8/10)
Verschillende bedrijven uit de transportsectoren zegden hun steun toe aan dit project:

  • Antwerp Tax en DTM Taxi voor de taxisector;
  • Keolis Vlaanderen en Hansea voor de autobus- en autocarsector;
  • All Moving Company, Gosselin Mobility, Dockx Movers, Meys en zonen en Mechels Verhuisbedrijf voor de verhuissector;
  • Transport Joosen, Trafuco, Transport Van Dievel, Suez, Cotra, Transport S’Jegers, Van Rooijen Transport en Logistiek, ODTH, Katoen Natie, Apton, Schmidt Belgium, Transportgroep Geerts, Renewi, Transport Van Loon voor de sector van het vrachtvervoer.

Deze bedrijven zullen hun engagement kunnen concretiseren door de cursisten een IBO en job aan te bieden. Bedrijven en cursisten worden bij afloop van de vooropleiding gematcht door Kiem vzw en het respectieve sectoraal sociaal fonds.

Stakeholdersinbreng (score: 8/10)
‘I.A.C.T.A.’ wordt getrokken door vier sectorale sociale fondsen: SFBC, SFTL, SF Taxi en SF Verhuis. Elk van deze fondsen volgt de voor zijn sector lopende opleidings- en tewerkstellingstrajecten permanent en actief op. Verder ondersteunen zij de selectie van de kandidaat-chauffeurs door hen in infosessies informatie te geven over het beroep en de sector; verzorgen en ondersteunen ze de matching van cursisten en bedrijven in hun sector; ondersteunen ze de bedrijfscontacten in functie van de meerijstages en IBO’s; zorgen ze voor de bekendmaking van het project binnen hun sectoren en delen ze de algemene projectcoördinatie.
Voor deze ‘transportcluster’ treedt SFBC in ‘I.A.C.T.A.’ op als projectpromotor. SFBC verzorgt bijgevolg onder meer ook de vooropgestelde inhoudelijke en financiële evaluaties aan de stad Antwerpen.
Naast de sectorale sociale fondsen zijn Kiem vzw en VDAB cruciale partners in het project. Kiem vzw verzorgt de intakes en screeningsprocedure; de vooropleidingen binnen elk opleidingstraject; de nazorg van de kandidaten en een bevraging van de feedback over de opleiding. VDAB staat binnen ‘I.A.C.T.A.’ in voor de eerste selectie van potentiële kandidaten; verzorgt de financiering van alle vooropleidingen; de begeleiding van de IBO-trajecten via de IBO-consulenten; de voorbereidingen en examens voor de theoretische rijbewijzen D en C met vakbekwaamheid en ondersteunt de simulatortest door de beschikbaarstelling van de vrachtwagensimulatoren.
Alle betrokken partners hebben de nodige expertise en aantoonbare ervaring. De initiatieven binnen ‘I.A.C.T.A.’ genieten tenslotte ook een groot en stevig draagvlak bij zowel de representatieve werknemers- als de representatieve werkgeversorganisaties van elke deelnemende transportsector.

Versterking stedelijke beleidsdoelstelling (score: 4/5)
Dit project past volledig in de realisatie van de stedelijke doelstellingen 1SLW06 - De Antwerpse arbeidsmarktparadox is structureel aangepakt en 1SLW0601 - De stad zorgt voor een betere afstemming van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt met extra aandacht voor kansengroepen en jeugd.
‘I.A.C.T.A.’ vergroot dankzij het opleidings- en tewerkstellingstraject sterk de kansen van de deelnemers op de arbeidsmarkt; aan werkgeverszijde lenigt het de nood aan gemotiveerde en geschoolde werknemers voor de invulling van hun moeilijk in te vullen vacatures voor chauffeurs.

Kostenefficiëntie (score: 14/20)
De binnen ‘I.A.C.T.A.’ voorziene trajecten hebben zeker hun prijs, maar de problematiek van de hoge financiële kosten voor het behalen van een rijbewijs C of D is genoegzaam bekend. VDAB voorziet in co-financiering voor 'I.A.C.T.A.'.

Om goedgekeurd te kunnen worden, moet de totaalscore minstens 75% bedragen en de projectaanvraag op ieder onderdeel minimaal 50% van de punten halen. Het door SFBC ingediende projectvoorstel voor ‘I.A.C.T.A.’ scoort 78% en haalt op ieder onderdeel minstens 50% van de punten. De toelage kan bijgevolg worden goedgekeurd.

Juridische grond

De wet van 14 november 1983 betreffende de controle op de toekenning en op de aanwending van toelagen verleend door gemeenten.

Besluit van de gemeenteraad van 18 december 2006 (jaarnummer 2730) houdende goedkeuring algemeen reglement op de toelagen.

Besluit van de gemeenteraad van 19 december 2016 (jaarnummer 839) betreffende het toelagereglement voor projecten ter activering van erkende vluchtelingen en subsidiair beschermden in de periode 2017-2018.

Aanleiding en context

De stad Antwerpen kent een grote instroom van erkende vluchtelingen en wenst deze mensen zo snel mogelijk, in samenwerking met verschillende partners, te activeren naar tewerkstelling.

In zitting van 19 december 2016 (jaarnummer 839) keurde de gemeenteraad een toelagereglement goed voor projecten ter activering van erkende vluchtelingen en subsidiair beschermden in de periode 2017-2018.

Op 24 januari 2018 diende het Sociaal Fonds voor de Werklieden der Ondernemingen der Openbare en Speciale Autobusdiensten en Autocardiensten (SFBC), Metrologielaan 8, 1130 Brussel, ondernemingsnummer 0427483651, een aanvraag in voor een projecttoelage van 136.144,00 EUR voor het project ‘Integratie op de Arbeidsmarkt als Chauffeur in de Transportsectoren in Antwerpen’ (I.A.C.T.A.).

Dit project biedt tot 28 vluchtelingen of subsidiair beschermden die in Antwerpen wonen een opleidings- en begeleidingstraject tot taxi-, autobus- of vrachtwagenchauffeur, met het oog op tewerkstelling in de transport-, bus-, taxi- of verhuissector.
Het project bestaat uit:

  • toeleiding en screening van de kandidaten uit de doelgroep; 
  • (voor-)opleiding van de geselecteerde deelnemers tot taxi-, autobus- of vrachtwagenchauffeur; 
  • tewerkstelling van de geslaagden in de deelnemende sectoren;
  • opvolging en evaluatie van de gerealiseerde trajecten en het totale project.

‘I.A.C.T.A.’ is een gezamenlijk initiatief van vier sectoren uit de transport en logistiek, hier vertegenwoordigd door de sectorale sociale fondsen SFBC, Sociaal Fonds voor Transport en Logistiek (SFTL), Sociaal Fonds Verhuizingen (SF Verhuis) en het Sociaal Fonds voor de Taxiondernemingen en diensten voor de verhuur van voertuigen met chauffeur (SF Taxi).
Als pilootproject van de deelnemende transportsectoren voor deze specifieke doelgroep wil ‘I.A.C.T.A.’ de sectoren eveneens de weg wijzen naar hoe zij deze doelgroep het best kunnen bereiken en finaal kan laten participeren aan hun sectorale arbeidsmarkt.
Dit project loopt tot en met december 2018.

Kennisgeving projectvoorstel ‘I.A.C.T.A.’ aan partners in het ESF-project ‘Activering vluchtelingen Antwerpen’:

  • verkennende en voorbereidende gesprekken in aanloop van het projectvoorstel en de toelage-aanvraag voor ‘I.A.C.T.A.’ met de coördinator van het ESF-project;
  • rapportage van de lopende en aankomende werkgeversacties in het ‘jobhunteroverleg’ van het ESF-project;
  • presentatie van de werkgeversacties in het Forum Werkgelegenheid (17/01/2018) en de Stuurgroepvergadering van het ESF-project ‘Activering vluchtelingen Antwerpen’ (15/02/2018)’.

Toeleiding en screening
Gezien de minimale competenties waarover alle kandidaat-chauffeurs moeten beschikken, stelden de deelnemende sectoren vrij strikte selectiecriteria op, waaraan de geïnteresseerde kandidaten binnen de doelgroep van erkende vluchtelingen en subsidiair beschermden moeten voldoen om weerhouden te worden voor ‘I.A.C.T.A.’.
Zo moeten de kandidaat-cursisten:

  • slagen voor een medische schifting; 
  • over een rijbewijs B beschikken; 
  • een minimale kennis van het Nederlands hebben (niveau 2.1.); 
  • positieve resultaten behalen voor zowel de intake- en screeningsprocedure van de vooropleidingspartner als een rijtest op simulater en / of de openbare weg; 
  • de ambitie en motivatie hebben om chauffeur te worden.

VDAB, OCMW en andere organisaties die werkzoekenden uit de doelgroep begeleiden naar werk, kunnen kandidaten toeleiden. VDAB verzorgt naast de toeleiding ook de eerste selectie van de kandidaten. SFBC, SFTL, SF Taxi en SF Verhuis verzorgen infosessies over hun sectoren en de chauffeursberoepen.

Vooropleiding en opleiding
De in ‘I.A.C.T.A.’ voorziene opleidingen verschillen naargelang het door de kandidaat geambieerde beroep.

Voor een geselecteerde kandidaat-autobuschauffeur ziet het opleidingstraject er als volgt uit:

  • negen weken voltijdse vooropleiding bij Kiem vzw met lesmodules rond wegcode en vakbekwaamheid voor rijbewijs D, vaktechnisch rekenen, routeplanning en kaartlezen, communicatie, zelfstandig leren leren en begeleide zelfstudie, informatie over het beroep van buschauffeur, oefenen op de bussimulator en een meerijstage in een bedrijf uit de sector;
  • voorbereiding en examen voor het theoretisch rijbewijs D met vakbekwaamheid (door VDAB);
  • matching tussen de kandidaat en een bedrijf uit de sector door Kiem vzw en SFBC;
  • opleiding voor het praktische rijbewijs D met vakbekwaamheid binnen een individuele beroepsopleiding (IBO).
    De IBO wordt uitgevoerd op basis van een individueel leerplan en is gebaseerd op het door de sector en VDAB opgestelde referentieel sectoraal leerplan. Tijdens de IBO wordt voor de praktijkopleiding van het rijbewijs samengewerkt met een erkende rijschool en wordt voor elke kandidaat 35 uur praktijkles voorzien. Daarnaast wordt binnen het bedrijf verdere specifieke opleiding voorzien rond bijvoorbeeld kennis van de ritten, de voertuigen en documenten. Voor zij die een functie in het openbaar geregeld vervoer ambiëren, wordt tijdens de IBO ook een opleiding tot het gebruik van het ticketingsysteem met bijhorend examen georganiseerd. Gedurende de hele IBO wordt de kandidaat ondersteund door een peter of meter binnen het bedrijf.
    Het praktijkexamen voor het rijbewijs D met vakbekwaamheid wordt afgelegd bij de Groepering van erkende ondernemingen voor autokeuring en rijbewijs vzw (GOCA vzw).

Voor een geselecteerde kandidaat-vrachtwagenchauffeur ziet het opleidingstraject er als volgt uit:

  • negen weken voltijdse vooropleiding bij Kiem vzw met lesmodules rond wegcode en vakbekwaamheid voor rijbewijs C, vaktechnisch rekenen, routeplanning en kaartlezen, communicatie, zelfstandig leren leren en begeleide zelfstudie, informatie over het beroep van vrachtwagenchauffeur, oefenen op de vrachtwagensimulator en een meerijstage in een bedrijf uit de sector;
  • voorbereiding en examen voor het theoretisch rijbewijs C/CE met vakbekwaamheid (door VDAB);
  • matching tussen de kandidaat en een bedrijf uit de sector door Kiem vzw en SFTL of SF Verhuis;
  • opleiding voor het praktische rijbewijs CE met vakbekwaamheid binnen een individuele beroepsopleiding (IBO).
    De IBO wordt uitgevoerd conform het door de sector en VDAB raamakkoord over de IBO voor vrachtwagenchauffeurs. Tijdens de IBO wordt voor de praktijkopleiding van het rijbewijs samengewerkt met een erkende rijschool. Het praktijkexamen voor het rijbewijs C/CE met vakbekwaamheid groep C wordt afgelegd bij GOCA vzw.
    Wanneer het rijbewijs C/CE en de vakbekwaamheid is behaald, wordt de IBO-cursist binnen het bedrijf verder opgeleid via on-the-job-training. De inhoud daarvan is gekoppeld aan het specifieke karakter van de vervoerde goederen (bijvoorbeeld tanktransport of containervervoer) en de daaraan gekoppelde benodigde competenties. Tijdens de IBO wordt de kandidaat ondersteund door één of meerdere ervaren vrachtwagenchauffeurs die optreden als werkplekbegeleider.

Voor een geselecteerde kandidaat-taxichauffeur ziet het opleidingstraject er als volgt uit:

  • negen weken voltijdse vooropleiding bij Kiem vzw met lesmodules rond ‘ken de stad’ (stratenkennis en routeplanning in theorie en praktijk), taalcoaching, vaktechnisch rekenen, routeplanning en kaartlezen, communicatie, informatie over het beroep van taxichauffeur, begeleide zelfstudie, wegcode B en een meerijstage in een bedrijf uit de sector;
  • examen brevet taxichauffeur stad Antwerpen bij het bedrijvenloket van de stad;
  • matching tussen de kandidaat en een bedrijf uit de sector door Kiem vzw en SF Taxi;
  • vierdaagse opleiding binnen het bedrijf.

Tewerkstelling en nazorg
Voor de trajecten van autobus- en vrachtwagenchauffeurs volgt na een positieve evaluatie automatisch een tewerkstelling in het bedrijf waar de IBO plaatsvond. Voor de autobuschauffeurs betekent dit een tewerkstelling binnen het autonoom paritair subcomité 140.01; voor de vrachtwagenchauffeurs een tewerkstelling binnen het autonoom paritair subcomité 140.03 (transport en logistiek) of 140.05 (verhuis).
Voor de trajecten van taxichauffeurs vloeit uit een matching tussen een kandidaat en een bedrijf een tewerkstelling voort binnen het autonoom paritair subcomité 140.02.
Kiem vzw verzorgt waar nodig nazorg na het behalen van de rijbewijzen respectievelijk het taxibrevet: als om welke reden ook extra ondersteuning of bemiddeling nodig is, wordt deze geboden aan de kandidaten en deelnemende bedrijven.

Opvolging en evaluatie
Elk deelnemend fonds volgt de voor zijn sector lopende opleidingstrajecten op en evalueert de tewerkstelling.

Algemene financiƫle opmerkingen

Het budget voor het toelagereglement wordt voorzien op de doelstellingen onder 1SWL0601. Het is beschikbaar op boekingsadres van de dienst Business en Innovatie van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing met functiegebied 1SLW060101A00000, budgetplaats 5318500000 en budgetpositie 649800.

De toelage zal worden uitbetaald in schijven per kwartaal mits naleving van de hieronder genoemde projectvoorwaarden.

Vooropgezet resultaat
Tot 28 erkende vluchtelingen en subsidiair beschermden die in Antwerpen wonen, hebben in 2018 het binnen ‘I.A.C.T.A.’ voorziene opleidingstraject doorlopen en zijn begeleid naar een tewerkstelling in een van de deelnemende transportsectoren.
Er wordt daarbij uitgegaan van acht deelnemers aan het binnen ‘I.A.C.T.A.’ vooropgestelde traject voor vrachtwagenchauffeur; acht deelnemers aan het traject voor autobuschauffeur en 12 aan het traject voor taxichauffeur.

Meetindicatoren

  • aantal toegeleide kandidaten;
  • aantal gescreende kandidaten;
  • aantal kandidaten in de vooropleiding Kiem vzw, per sector en in totaal;
  • aantal afgelegde theoretische examens rijbewijs C;
  • aantal afgelegde theoretische examens rijbewijs D;
  • aantal afgelegde taxi-examens stad Antwerpen;
  • aantal afgelegde praktijkexamens rijbewijs C/CE;
  • aantal afgelegde praktijkexamens rijbewijs D;
  • aantal opgeleide kandidaten tewerkgesteld in autonoom paritair subcomité 140.01, 140.02, 140.03 of 140.05;
  • aantal bedrijven die deelnemen aan het project;
  • aantal IBO’s (enkel bij SFTL, SFV en SFBC);
  • aantal tewerkstellingen in de respectieve subsectoren.

Kiem vzw doet in het kader van de nazorg een bevraging naar de feedback over het opleidingstraject.

De kwaliteit van de opleiding binnen de IBO (enkel bij SFTL, SFV en SFBC) wordt bewaakt door de IBO-consulent van VDAB.

Projectopvolging, -evaluatie en –rapportering
Bij aanvang van het project zal een opstartvergadering worden georganiseerd met alle betrokken partners.
Elk deelnemend sociaal fonds volgt de voor zijn sector lopende opleidings- en tewerkstellingstrajecten permanent en actief op.
De voortgang van het project wordt daarnaast opgevolgd en indien nodig bijgestuurd door het specifiek voor ‘I.A.C.T.A.’ opgerichte stuurcomité met een vertegenwoordiging van alle projectpartners: SFBC, SFTL, SF Verhuis, SF Taxi, Kiem vzw, VDAB en stad Antwerpen. Tijdens de duur van het project zal dit stuurcomité minstens tweemaal samenkomen.
SFCB rapporteert als projectpromotor in juni 2018 tussentijds inhoudelijk over ‘I.A.C.T.A.’ aan de stad. Aan dit schriftelijk verslag wordt een bespreking en evaluatie van de voortgang en voorziene resultaten verbonden. Uiterlijk twee maanden na afloop van het project moet het totale project inhoudelijk en financieel worden gerapporteerd. SFBC ontvangt hiervoor alle nodige opleidings- en tewerkstellingsgegevens van de projectpartners.

Communicatie
SFBC en de andere projectpartners verbinden zich ertoe elke externe communicatie-actie rond ‘I.A.C.T.A.’ te organiseren in samenspraak met de dossierbeheerder van de stad Antwerpen.

Een toelage zal enkel uitbetaald worden wanneer er geen openstaande, niet-betwiste, vervallen schulden zijn ten aanzien van de stad Antwerpen.

Beleidsdoelstellingen

4 - Lerende en werkende stad
1SLW06 - De Antwerpse arbeidsmarktparadox is structureel aangepakt
1SLW0601 - De stad zorgt voor een betere afstemming van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt met extra aandacht voor kansengroepen en jeugd

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college beslist aan Sociaal Fonds voor de Werklieden der Ondernemingen der Openbare en Speciale Autobusdiensten en Autocardiensten een toelage toe te kennen van 136.144,00 EUR voor het project ‘I.A.C.T.A.’.

Artikel 2

Het college keurt de projectvoorwaarden goed.

Artikel 3

De financieel beheerder verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag         Boekingsadres Bestelbon
Sociaal Fonds voor de Werklieden der
ondernemingen der Openbare en Speciale
Autobusdiensten en Autocardiensten (SFBC)
Metrologielaan 8
1130 Brussel
ondernemingsnummer: 0427.483.651
IBAN: BE10 4389 2151 8104
136.144,00 EUR budgetplaats: 5318500000
budgetpositie: 649800
functiegebied: 1SLW060101A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: intern
begrotingsprogramma: 1SA040550
budgetperiode:1800
4505080632