De aanbestedende overheid stelde bij het openen van de offerte vast dat de offerte van Willemen nv enkel het offerteformulier bevatte met vermelding "geen deelname aan deze opdracht". Om voormelde reden wordt de firma Willemen nv niet geselecteerd.
Inzake de kwalitatieve selectie werd de firma Karcher nv geschikt bevonden. De offerte werd door de Gemeenschappelijke Aankoopcentrale administratief nagekeken en onregelmatig bevonden. De percelen 1 tot en met 7 kunnen niet worden gegund omdat er voor deze percelen ofwel geen ofwel enkel onregelmatige inschrijvingen gebeurden op bestek GAC/2017/4398. Er werd een gemotiveerd verslag van nazicht opgemaakt dat als bijlage bij dit besluit werd toegevoegd.
Omdat de operationele nood aangaande het huren van machines voor grasbeheer en bladslag ongewijzigd is gebleven, stelt de Gemeenschappelijke Aankoopcentrale voor om voor deze opdracht openbare procedure met Europese bekendmaking GAC_2018_00293 uit te schrijven.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de financiële situatie van de inschrijver te beoordelen aan de hand van de jaarrekeningen (die de overheid zelf zal opvragen). In voorkomend geval zal de aanbestedende overheid de currentratio, acid ratio, brutomarge, nettorendabiliteit van het totaal activa voor belastingen en solvabiliteit berekenen.
De inschrijver dient over een voldoende financiële en economische draagkracht te beschikken om deze opdracht te kunnen uitvoeren. De financiële ratio’s moeten overwegend positief zijn, tenzij kan aangetoond worden dat deze negatief zijn onder andere ten gevolge van bepaalde investeringen, een overname, fusie of interne structureringen.
De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende draagkracht heeft om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimum twee referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten (verhuren van machines voor grasbeheer).
De totale waarde (exclusief btw, alle referenties samen over een periode van drie jaar) wordt als volgt bepaald:
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 83 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, samen gelezen met artikel 76 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderzoekt de aanbestedende overheid de regelmatigheid van de offertes.
In toepassing van artikel 35, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden geplaatst bij openbare procedure.
In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.
In toepassing van artikelen 66 en 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, gaat de aanbestedende overheid over tot selectie van de kandidaten of inschrijvers in de mate dat de noodzakelijke inlichtingen en documenten aantonen dat ze cumulatief voldoen aan:
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
Fase | Bestuursorgaan | Datum | Jaarnummer |
GAC/2017/4398. Bestek en procedure. Goedkeuring | college | 1 december 2017 | 10400 |
Voor het afsluiten van een raamovereenkomst, voor het huren van verschillende machines voor grasbeheer en bladslag, werd een openbare procedure met Europese bekendmaking GAC/2017/4398 uitgeschreven. Op 11 januari 2018 dienden de volgende firma’s een offerte in:
Artikel 57 § 3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Artikel 57 § 3, 5° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college bevoegd is voor het vaststellen van de wijze van gunning en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.
Het college keurt de stopzetting goed van de openbare procedure met Europese bekendmaking GAC/2017/4389 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het huren van machines voor grasbeheer en bladslag.
Het college keurt bestek GAC_2018_00293 voor het afsluiten van een raamovereenkomst huren van machines voor grasbeheer en bladslag goed en keurt eveneens goed dat:
De financieel beheerder verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Raamovereenkomst 2018 |
budgetplaats:5327000000 |
met |
|
Raamovereenkomst 2019,2020,2021,2020 |
budgetplaats:5327000000 |
met orderbons |