Terug

2018_GR_00423 - Lokale Politie Antwerpen - Vaststelling vacature bediende medewerker Rapport en Verzending. Bijzonder tijdelijke opdracht. Buiten kader - Goedkeuring

gemeenteraad
ma 25/06/2018 - 19:30 Bernarduscentrum
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester-voorzitter; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Filip Dewinter, raadslid; Kathleen Van Brempt, raadslid; Gerolf Annemans, raadslid; André Gantman, raadslid; Robert Voorhamme, raadslid; Anke Van dermeersch, raadslid; Karim Bachar, raadslid; Monica De Coninck, raadslid; Fauzaya Talhaoui, raadslid; Fatma Akbas, raadslid; Toon Wassenberg, raadslid; Wim Van Osselaer, raadslid; Axel Polis, raadslid; Peter Mertens, raadslid; Yasmine Kherbache, raadslid; Liesbeth Homans, raadslid; Wouter Vanbesien, raadslid; Mie Branders, raadslid; Galina Matushina, raadslid; Carine Leys, raadslid; Lisa Geets, raadslid; Leyla Aydemir, raadslid; Johan Klaps, raadslid; Vic Van Aelst, raadslid; Danielle Meirsman, raadslid; Dirk Rochtus, raadslid; Martine Vrints, raadslid; Koen Laenens, raadslid; Martijn Van Esbroeck, raadslid; Franky Loveniers, raadslid; Danny Feyen, raadslid; Jean Goedtkindt, raadslid; Joris Giebens, raadslid; Kathy Kimpe, raadslid; Kevin Vereecken, raadslid; Fatima Talhaoui, raadslid; Ikrame Kastit, raadslid; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, stadssecretaris

Afwezig

Freya Piryns, raadslid; Güler Turan, raadslid; Maya Detiège, raadslid; Vera Drozdik, raadslid; Ingrid Seghers, raadslid; Glenn Verspeet, korpschef ad interim

Verontschuldigd

Philip Heylen, raadslid; Greet van Gool, raadslid; Bruno Valkeniers, raadslid; Patrick Janssen, raadslid; Mohamed Chebaa Amimou, raadslid; Dirk Van Duppen, raadslid

Secretaris

Sven Cauwelier, stadssecretaris

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester-voorzitter
2018_GR_00423 - Lokale Politie Antwerpen - Vaststelling vacature bediende medewerker Rapport en Verzending. Bijzonder tijdelijke opdracht. Buiten kader - Goedkeuring 2018_GR_00423 - Lokale Politie Antwerpen - Vaststelling vacature bediende medewerker Rapport en Verzending. Bijzonder tijdelijke opdracht. Buiten kader - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Overeenkomstig artikel 56 van de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, benoemt of werft de gemeenteraad de andere leden van de lokale politie aan, volgens de voorwaarden en nadere regels vastgesteld door de Koning.

Argumentatie

Omwille van een aankomend pensioen van één van de medewerkers van het team Verzending is er nood aan een bediende medewerker Rapport en Verzending. De medewerker die op pensioen gaat, werd omwille van een allocatie ten gevolge van de reorganisatie van 2014, als operationeel personeelslid op een CALog-functie niveau D gezet, namelijk deze van bediende medewerker Rapport en Verzending. Het betreft hier een functie buiten kader. De kandidaat die uit de selectie wordt weerhouden, zal dan ook aangeworven worden met een contract voor een bijzonder tijdelijke opdracht (buiten kader).

Omwille van de doorlooptijd van de selectie- en aanwervingsprocedure is het sterk aangewezen het potentieel aan geslaagde kandidaten maximaal te gebruiken. Daarom wordt voorgesteld de geslaagde, maar niet batig gerangschikte kandidaten op te nemen in een werfreserve volgens de vastgestelde rangschikking.

Juridische grond

  • wet van 3 juli 1978 betreffende de arbeidsovereenkomsten;
  • wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst op twee niveaus;
  • wet van 26 april 2002 houdende de essentiële elementen van het statuut van de personeelsleden van de politiediensten en houdende diverse andere bepalingen met betrekking tot de politiediensten;
  • Koninklijk Besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten, hierna RPPOL genoemd;
  • Koninklijk Besluit van 20 november 2001 tot vaststelling van de nadere regels inzake mobiliteit van het personeel van de politiediensten;
  • Koninklijk Besluit van 7 juni 2009 tot wijziging van verschillende teksten betreffende de rechtspositie van het personeel van de politiediensten;
  • Koninklijk Besluit van 26 maart 2014 tot wijziging van sommige bepalingen van het Koninklijk Besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten betreffende de geldelijke anciënniteit;
  • omzendbrief GPI 15 van 24 januari 2002 betreffende de toepassing van de mobiliteitsregeling in de geïntegreerde politie, gestructureerd op twee niveaus, ten behoeve van de lokale verantwoordelijke overheden in de politiezones;
  • omzendbrief GPI 15bis van 25 juni 2002 betreffende de mobiliteitscyclus, inzonderheid de etappe volgend op de vacantstelling van de ambten en de kandidaatstellingen houdende verduidelijkingen inzake de toepassing van de rechtspositieregeling betreffende de externe werving van CALog-personeel in de geïntegreerde politie, gestructureerd op twee niveaus, en betreffende bepaalde interne verschuivingen;
  • permanente nota met uitgiftenummer DGS/DSP/C-2011/22746 van 4 juni 2011 betreffende mobiliteit en aanwervingen van het personeel van de geïntegreerde politie – procedures en statutaire gevolgen.

Aanleiding en context

Omwille van het aankomend pensioen op 1 september 2018 van één van de medewerkers van het team Verzending binnen de directie Financiën en Logistiek (FiLog) is er versterking nodig van een bediende medewerker Rapport en Verzending.

Algemene financiële opmerkingen

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten via de weddekredieten van de politiebegroting 2018.

Besluit

De gemeenteraad keurt eenparig het volgende besluit goed.

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt de openverklaring van de vacature van één bediende medewerker Rapport en Verzending goed.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Wedde en
toelage van één personeelslid
Niveau D: D1A
Jaarwedde aan 100%
1 x 12.874,26 EUR

budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33091_11101_00
functiegebied: TDLP1SVG089901
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 1800

NVT