De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 6 maart 2015 (jaarnummer 1794) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
Hardenvoort in het district Antwerpen:
Op 14 juli 2017 (jaarnummer 6421) keurde het college de proefopstelling voor Hardenvoort goed. In het brede gedeelte van de straat werd het haaks parkeren ingevoerd. De proefopstelling wordt nu bestendigd.
Op 6 maart 2018 werd een aanvraag ingediend om de twee publieke voorbehouden parkeerplaatsen voor personen met een handicap ter hoogte van huisnummer 35 te verwijderen.
De parkeerplaats voor personen met een handicap ter hoogte van huisnummer 6 wordt verplaatst.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
Bij de heraanleg van de Bredastraat zal de parking leunend aan Hardenvoort eveneens voorzien in twee extra parkeerplaatsen voorbehouden voor personen met een handicap.
De parkeerbalans neemt toe met zes plaatsen.
De districtsraad Antwerpen keurt eenparig het volgende besluit goed.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor Hardenvoort in het district Antwerpen, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 29 juni 2018 (jaarnummer 6119).