Artikel 57 § 3, 5° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college bevoegd is voor het vaststellen van de wijze van gunning en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 42, §1, 1°, a) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking omdat de goed te keuren uitgave niet hoger is dan het bij het artikel 90, eerste lid, 1° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 vastgelegd bedrag van 144.000 EUR (zonder belasting over de toegevoegde waarde), met name de drempel vermeld in artikel 11, eerste lid, 2° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van artikel 57 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid – wanneer ze de noodzaak daartoe aantoont – een opdracht plaatsen die één of meer vaste gedeelten en één of meer voorwaardelijke gedeelten omvat. Alhoewel de sluiting van de opdracht betrekking heeft op de volledige opdracht, is de aanbestedende overheid enkel gebonden door de vaste gedeelten. De uitvoering van de voorwaardelijke gedeelten is afhankelijk van een beslissing van de aanbestedende overheid die aan de opdrachtnemer wordt meegedeeld overeenkomstig de in de opdrachtdocumenten bepaalde modaliteiten. De uitvoering van het voorwaardelijk gedeelte mag de algemene aard van de opdracht niet wijzigen.
Op 22 juni 2018 ( jaarnummer 5741) keurde het college de indiening van het projectvoorstel ‘Circulair businessmodel voor herbruikbare bekers’ goed en ondertekende de projectaanvraag.
Het project bevat een consultancyopdracht rond in de eerste plaats de ontwikkeling en in de tweede plaats de ondersteuning van de opzet van een rendabel business model voor een ketenproces rond herbruikbare bekers. Samen met een consultancybedrijf wil de stad Antwerpen waardevolle ‘partnerships’ identificeren die kunnen bijdragen aan de gedragenheid voor en de uitrol van het gebruik van herbruikbare bekers.
Het project komt in aanmerking voor subsidies van de Vlaamse Overheid. In het geval van toekenning van de subsidie, dient de stad Antwerpen de opdracht uit te voeren zoals ingediend.
Het college keurt bestek GAC_2018_00509 voor het afsluiten van een overeenkomst voor studieopdracht voor herbruikbare bekers en de implementatie goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Studieopdracht voor herbruikbare bekers en de implementatie | - | budgetplaats: 5372000000, 5311500000 budgetpositie: 613, 6141 functiegebied: 1SBR070202A00000 subsidie: OVAM_CESO_BUSHERBE fonds: intern begrotingsprogramma: 1SA050719 budgetperiode: 1900, 2000 en 2100 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid |
bestelbon bij gunning |
De financieel directeur regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Studieopdracht voor herbruikbare bekers en de implementatie | - | budgetplaats: 5372000000 budgetpositie: 7405 functiegebied: 1SBR070202A00000 subsidie: OVAM_CESO_BUSHERBE fonds: intern begrotingsprogramma: 1SA050719 budgetperiode:1900 |