Er is versterking met een bijkomende VTE voorzien om het beheer van de reeds bestaande installaties te verzekeren, de reparaties bij schadegevallen te verzorgen en de technische begeleiding van de nieuwe camera’s te organiseren. Voor deze bijkomende VTE wordt vanuit de stad een medewerker op B-niveau voorzien ter ondersteuning van de dienst camerabeleid van de Lokale Politie Antwerpen.
In Antwerpen worden sinds enige jaren camera’s ingezet op het terrein voor meerdere doeleinden zoals Buurtobservatie, Automatische Nummerplaat Herkenning (ANPR) en andere.
Op dit ogenblik zijn er meer dan 400 camera’s geïnstalleerd via diverse projecten van Politie (buurtobservatie en ANPR) en de Stad (lage emissie zone, voetgangerszones en verkeersdetectie).
De stad vordert de uitbetaalde loonkosten voor de geleverde prestaties terug. De loonkosten komen rechtstreeks uit de payroll en kunnen dus pas na de prestaties teruggevorderd worden. De terugvorderingen zijn volledig en transparant op te volgen via dit digitale randpakket. Voor dit specifieke geval zal er vooraf geen verkooporder aangemaakt worden.
Het college bekrachtigt de dienstverleningsovereenkomst beheer camerasystemen tussen de stad Antwerpen en de Lokale Politie Antwerpen met ingang van 1 maart 2018 tot en met 29 februari 2020.
De financieel directeur regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Terugvordering werkgeverskost dienstverleningsovereenkomst Lokale politie Antwerpen 2018 |
Geraamd op 63.927,00 EUR |
Budgetplaats: 5202500000 |
Niet van toepassing |
Terugvordering werkgeverskost dienstverleningsovereenkomst Lokale politie Antwerpen 2019 |
Geraamd op 76.430,00 EUR |
Budgetplaats: 5202500000 |
Niet van toepassing |
Terugvordering werkgeverskost dienstverleningsovereenkomst Lokale politie Antwerpen 2020 |
Geraamd op 12.013,00 EUR |
Budgetplaats: 5202500000 |
Niet van toepassing |