Terug

2018_CBS_10678 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC/2013/2020 voor de aankoop van kantoormeubilair. Vastlegging krediet 2018 - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 07/12/2018 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_10678 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC/2013/2020 voor de aankoop van kantoormeubilair. Vastlegging krediet 2018 - Goedkeuring 2018_CBS_10678 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC/2013/2020 voor de aankoop van kantoormeubilair. Vastlegging krediet 2018 - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 54 van het Koninklijk Besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie is alleen het college van burgemeester en schepenen bevoegd om tot vastleggingen over te gaan (Belgisch Staatsblad van 26 september 2001).

Argumentatie

Enerzijds zijn de vergaderstoelen bij de dienst Arrestatie-Eenheid aan vervanging toe. Anderzijds bevinden zich in het GAC-magazijn zowel kantoorartikelen als uniformkledij dat men kan bestellen, passen en afhalen. Momenteel is in het GAC-magazijn niets beschikbaar om de verschillende kledijstukken te etaleren voor het personeel.

Om het magazijn de mogelijkheid te bieden om nieuwe kledingstukken te presenteren, wenst Politiezone Antwerpen twee vitrinekasten aan te kopen. Deze kasten zullen geplaatst worden in de ontvangstruimte van het magazijn nabij de balietoog en de pashokjes.

Politiezone Antwerpen wenst daarom over te gaan tot de aankoop van volgend kantoormeubilair via het raamcontract GAC/2013/2020:

  • 30 vergaderstoelen Calado voor de prijs van 86,00 EUR + 18,06 EUR (21% btw) = 104,06 EUR (inclusief btw) per stuk, zijnde 2.580,00 EUR + 541,80 EUR (21% btw) = 3.121,80 EUR (inclusief btw) voor 30 stuks.
  • twee vitrinekasten voor de prijs van 1.035,31 EUR + 217,42 EUR (21% btw) = 1.252,73 EUR (inclusief btw). per stuk, zijnde 2.070,62 EUR + 434,83 EUR (21% btw) = 2.505,45 EUR (inclusief btw) voor 2 stuks.

Juridische grond

Wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten, en latere wijzigingen.

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, en latere wijzigingen.

Aanleiding en context

Fase Bestuursorgaan Datum Jaarnummer
Bestek GAC/2013/2020. Raamcontract voor levering en gebruiksklare opstelling van kantoormeubilair - Gunning - Goedkeuring College 19 december 2014 12743


Het college heeft op 19 december 2014 de levering en gebruiksklare opstelling van kantoormeubilair voor Politiezone Antwerpen op basis van bestek GAC/2013/2020 als volgt gegund:

  • perceel 2 - zitten, inhoudend bureaustoelen, vergaderstoelen, bezoekersstoelen gegund aan de firma BMA Ergonomics nv, Ninoofsesteenweg 55, 1760 Roosdaal, ondernemingsnummer 0472.195.505;
  • perceel 4 - opbergen (persoonlijk), inhoudend lockers en kledingkasten gegund aan de firma Buro International, Galgenveldstraat 6, 8700 Tielt, ondernemingsnummer 0423.056.986  (jaarnummer 12743).

Sedert 19 juni 2017 werd de naam van de firma BMA Ergonomics nv gewijzigd naar Flokk nv.

Algemene financiƫle opmerkingen

De totale uitgave bedraagt 5.627,25 EUR (inclusief 21% btw) en kan verrekend worden op de buitengewone politiebegroting 2018. Op budgetpositie 33000_74151 is voldoende krediet beschikbaar.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat voor de aankoop van kantoormeubilair voor Politiezone Antwerpen via het gegunde raamcontract GAC/2013/2020 de volgende bedragen worden vastgelegd:
  • 3.121,80 EUR (inclusief 21% btw) op de firma Flokk nv, Ninoofsesteenweg 55, 1760 Roosdaal;
  • 2.505,45 EUR (inclusief 21% btw) op de firma Buro International, Galgenveldstraat 6, 8700 Tielt.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Vastleggen krediet 2018 voor aankoop van 30 vergaderstoelen Calado via het raamcontract GAC/2013/2020 - perceel 2 voor de dienst Arrestatie-Eenheid.

Leverancier:  Flokk nv, Ninoofsesteenweg 55, 1760 Roosdaal, ondernemingsnummer 0472.195.505
 

104,06 EUR (inclusief 21% btw) per stuk, zijnde 3.121,80 EUR (inclusief 21% btw) voor 30 stuks  budgetplaats: 60051
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 1800 
4006041905 

Vastleggen krediet 2018 voor aankoop van twee vitrinekasten via het raamcontract GAC/2013/2020 - perceel 4 voor GAC magazijn op de Havanasite.

Leverancier: Buro International, Galgenveldstraat 6, 8700 Tielt, ondernemingsnummer 0423.056.986

1.252,73 EUR (inclusief 21% btw) per stuk, zijnde 2.505,46 EUR (inclusief 21% btw) voor twee stuks budgetplaats: 60031
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 1800
4006041938