Terug

2018_CBS_07782 - District Merksem. Logistieke ondersteuning - 51e Cluysekermis - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 31/08/2018 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_07782 - District Merksem. Logistieke ondersteuning - 51e Cluysekermis - Goedkeuring 2018_CBS_07782 - District Merksem. Logistieke ondersteuning - 51e Cluysekermis - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Dit evenement is gratis en voor iedereen toegankelijk en krijgt jaarlijks ondersteuning van de stad Antwerpen. 

De gevraagde materialen overschrijden de richtlijnen voor de maximum aantallen uit te lenen materiaal. Door de grootschaligheid van het evenement vraagt de organisator hiervoor een uitzondering.

Juridische grond

Op 26 maart 2018 (jaarnummer 00192) keurde de gemeenteraad het retributiereglement voor logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2018-2019 goed.

Op 26 maart 2018 (jaarnummer 00193) keurde de gemeenteraad het gebruikersreglement voor logistieke ondersteuning van evenementen, filmopnames en fotoreportages 2018-2019 goed.

Aanleiding en context

Het Cluysekermiscomité organiseert op zaterdag 29 september 2018 en zondag 30 september 2018 Cluysekermis. De organisator vraagt hiervoor logistieke ondersteuning aan de dienst Stadsbeheer/bijzondere opdrachten en feestmateriaal. Het gaat om volgend materiaal:

  • 4 verdeelkasten Z32 - 400/230 volt;
  • 10 voedingskabels 3 x 400 6# 25;
  • 5 verlengkabels 10 m;
  • 5 verlengkabels 20 m;
  • 4 vierwegstopcontacten;
  • 3 driewegstopcontact;
  • 1 verdeelkast M4 Diff;
  • 10 versieringsdoeken grijs 3 m x 1,50 m;
  • 3 versieringsdoeken grijs 6 m x 3 m;
  • 25 feesttenten 3 m x 3 m;
  • 1 mobiel podium 10 m x 6,60 m;
  • 7 tenten regengoten;
  • 9 boxen tafels 2 m;
  • 3 boxen tafels 1 m;
  • 10 tentoonstellingspanelen;
  • 13 grote karren klapstoelen;
  • 1 kar met partytafels;
  • 100 nadars;
  • 5 fietsnadars;
  • 1 transpallet;
  • 1 picknick box
  • 12 vlaggenpalen met vlaggen;
  • 36 spieën voor vlaggenmasten;
  • 4 vlaggen stralende 'A';
  • 4 vlaggen Europa;
  • 4 vlaggen Vlaamse Leeuw;
  • 1 geluidsinstallatie
  • 1 spoeltoog met waterdarm;
  • 4 afvalcontainers 1100 liter;
  • 12 afvalcontainers 240 liter.

Adviezen

dienst stadsbeheer/logistiek/bijzondere opdrachten en feestmateriaal Gunstig advies

Gunstig advies voor orderbevestiging B804534

Beleidsdoelstellingen

5 - Bruisende stad
1SME02 - Merksemnaars ontplooien zich, vinden ontspanning en ontmoeten elkaar binnen hun interessegebied
1SME0201 - Festiviteiten in Merksem verbinden alle Merksemnaars

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de logistieke ondersteuning aan het Cluysekermiscomité voor de organisatie van de Cluysekermis op zaterdag 29 september 2018 en zondag 30 september 2018 goed.

Artikel 2

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.

Artikel 3

Het college geeft opdracht aan:

Dienst Taak
SB/L/BOF Het leveren en plaatsen van het gevraagde materiaal op basis van orderbevesting B804534