Terug

2018_CBS_08503 - Bedrijvenloket - Toekenning en uitbetaling renovatietoelage handelspanden Paleisstraat 77, 2018 Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 21/09/2018 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_08503 - Bedrijvenloket - Toekenning en uitbetaling renovatietoelage handelspanden Paleisstraat 77, 2018 Antwerpen - Goedkeuring 2018_CBS_08503 - Bedrijvenloket - Toekenning en uitbetaling renovatietoelage handelspanden Paleisstraat 77, 2018 Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 57, §3, 3° van het Gemeentedecreet bepaalt dat het college bevoegd is voor het financieel beheer.

Argumentatie

Het ingediende dossier werd getoetst aan het Reglement renovatietoelage voor Antwerpse handelspanden. De aanvrager voldoet aan de voorwaarden om aanspraak te maken op een toelage.

Juridische grond

De wet van 14 november 1983 betreffende de controle op de toekenning op de aanwending van toelagen verleend door gemeenten. Besluit van de gemeenteraad van 18 december 2006 (jaarnummer 2730) goedkeuring algemeen reglement op de toelagen. Besluit van de gemeenteraad van 25 juni 2018 (jaarnummer 446) goedkeuring aanpassing reglement renovatietoelage.

Aanleiding en context

Zoals bepaald in het reglement renovatietoelage voor Antwerpse handelspanden, goedgekeurd door de gemeenteraad op 25 juni 2018 (jaarnummer 446), kunnen eigenaars of huurders een aanvraag indienen voor een renovatietoelage.

Er zijn verschillende soorten toelagen: totale renovatie voorgevel gebouw, totale renovatie voorgevel winkelunit, ruwbouwwerken commerciële ruimte, inrichting commerciële ruimte, afbraak gesloten horecaconstructie, heropbouw gevel, enkel als resultaat van de afbraak van de gesloten horecaconstructie en verhoogde renovatietoelage voor handelspanden in winkelgebieden en strategische horecakernen in heraanleg.

Op 6 augustus 2018 diende Tinka Baert, Blancefloerlaan 165 bus 16, 2050 Antwerpen, ondernemingsnummer 0545.833.450, rekeningnummer BE04 3631 7175 7031 een aanvraag in voor het handelspand Paleisstraat 77, 2018 Antwerpen, voor volgende toelagen en werken:

Soort toelageAanvaarde factuur en factuurbedragSubsidiabel
Ruwbouwwerken commerciële ruimte (50% van het factuurbedrag exclusief btw met een maximum van 5.000,00 EUR)

Afbraak, elektriciteit, gyproc en bezetting

11.240,13 EUR 

5.000,00 EUR
Inrichting commerciële ruimte (50% van het factuurbedrag exclusief btw met een maximum van 5.000,00 EUR)

Maatwerk 

20.790,00 EUR 

5.000,00 EUR
Totaal subsidiabel   10.000,00 EUR

Algemene financiƫle opmerkingen

Een toelage zal enkel uitbetaald worden wanneer er geen openstaande, niet-betwiste, vervallen schulden zijn ten aanzien van de stad Antwerpen.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college beslist de toekenning van de renovatietoelage goed te keuren aan Tinka Baert, Blancefloerlaan 165 bus 16, 2050 Antwerpen, voor het handelspand Paleisstraat 77, 2018 Antwerpen, voor het bedrag van 10.000,00 EUR. 

Artikel 2

Het college beslist de uitbetaling van de renovatietoelage goed te keuren aan Tinka Baert, Blancefloerlaan 165 bus 16, 2050 Antwerpen, voor het handelspand Paleisstraat 77, 2018 Antwerpen, voor het bedrag van 10.000,00 EUR.

Artikel 3

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Tinka Baert
Blancefloerlaan 165 bus 16
2050 Antwerpen
ondernemingsnummer:
0545.833.450
rekeningnummer
BE04 3631 7175 7031
10.000,00 EUR budgetplaats: 5318500000
budgetpositie: 664500
functiegebied: 1SLW050303A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: intern
begrotingsprogramma: 1SA040500
budgetperiode: 1800
4505088636