Terug

2018_CBS_09586 - Correctiebestelling - Campagne Winter in Antwerpen 2018 - Vastlegging krediet - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 26/10/2018 - 09:00 Digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Caroline Bastiaens, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Claude Marinower, schepen; Marc Van Peel, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2018_CBS_09586 - Correctiebestelling - Campagne Winter in Antwerpen 2018 - Vastlegging krediet - Goedkeuring 2018_CBS_09586 - Correctiebestelling - Campagne Winter in Antwerpen 2018 - Vastlegging krediet - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 57 §3, 4° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de gunningsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Argumentatie

De betaling van de factuur kan enkel via een bijkomende vastlegging.
Dienstmededeling financiën 'Bestellen en betalen binnen de stad en de districten'.
Collegebesluit met jaarnummer 16450 van 24 december 2010: bestellingen op het exploitatiebudget onder 5.500,00 EUR (exclusief btw) die gebeuren op basis van een correctiebestelling (de vroegere regularisatiebon of R-bon), vallen ook onder de toepassing van het budgethouderschap zoals ingevoerd bij collegebesluit van 31 augustus 2007 met jaarnummer 11164. Het visum voor deze bestellingen zal verleend worden door de financieel verantwoordelijken. De budgethouder zal maandelijks een rapport over de correctiebestellingen overmaken aan financiën/cel visum. Alle andere correctiebestellingen vallen onder de bevoegdheid van het college.

Aanleiding en context

De campagne voor de Winter in Antwerpen 2018 is voor de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing een releaseproject en is opgenomen in de marketing- en communicatieplanning 2018, goedgekeurd door het college in zitting van 15 december 2017 (jaarnummer 10670).

Sinds mei 2018 bevindt zich rond het stadhuis een werfomheining van 4 meter hoog waarop illustraties zijn geplaatst. De 28 poorten vertellen het verhaal van een reiziger die aankomt en Antwerpen ontdekt samen met een dame die hij daar ontmoet. Gezien het mooie resultaat, de afmetingen en prominente plaats van dit kunstwerk is er beslist om voor de Winter in Antwerpen van 2018 een hoorspel te maken dat gebaseerd is op deze illustraties. Dit hoorspel is een uitgebreidere versie van het verhaal dat aan het stadhuis te zien is, en zal gerealiseerd worden door het Geluidshuis (goedgekeurd door het college op 8 juni 2018 (jaarnummer 05272). Het verhaal is de rode draad die doorheen de Winter zal lopen. Onderdelen uit het verhaal gaan gebruikt worden om de site van de Winter aan te kleden. Voor deze aankleding zijn er illustraties nodig die verwijzen naar het bestaande verhaal van 'de reiziger'.

De voetgangerstunnel zal bekleed worden met 20 tekeningen (patrijspoorten) die de onderwaterwereld tonen met scènes uit het verhaal. Met verschillende losse elementen uit de tekeningen zal beleving gecreëerd worden op andere delen van de site van Winter in Antwerpen, bijvoorbeeld op onder andere de Grote Markt, het Steenplein en de Handschoenmarkt. 

Door omstandigheden is er pas op 5 oktober 2018 een prijsvraag verstuurd naar drie potentiële illustratoren die deze opdracht zouden kunnen voltooien. Daardoor kwam de deadline voor de oplevering van de illustraties erg dichtbij. Op 15 oktober 2018 moesten namelijk de eerste illustraties opgeleverd worden. Deze datum valt na de gunning van de bestelbon van het college. Daarom dient er een correctiebestelling te worden opgemaakt voor de bestelbonnummer 4005304364.

Algemene financiƫle opmerkingen

De campagne voor de Winter in Antwerpen is opgenomen in de marketing- en communicatieplanning 2018, goedgekeurd door het college in zitting van 15 december 2017 (jaarnummer 10670).

De campagne Winter in Antwerpen 2018 is een releaseproject voor de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing/Publiek Domein en Vergunningen/Evenementen. De totale campagne (creatie, media, productie en acties) wordt begroot op 750.000,00 EUR inclusief btw. Hiervan komt 300.000,00 EUR van het releasebudget (functiegebied 1SSB050102A00000 en budgetplaats 5317500000) en 450.000,00 EUR is afkomstig van het budget voor externe marketing (functiegebied 1SSB060204A00000 en budgetplaats 5317500000) van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de correctiebestelling goed voor een onderdeel van de campagne Winter in Antwerpen 2018.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Ferreira Ramos Maria De Fatima
Edward Pecherstraat 27
2000 Antwerpen
NBE0891167110
BE79 0017 6510 2633

 22.652,50 EUR Functiegebied: 1SSB050102A00000
Budgetplaats: 5317500000
Budgetpositie: 6141
Fonds: INTERN
Budgetperiode: 1800
Subsidiëring: SUB_NR
Begrotingsprogramma: 1SA070119
 4005304364