Artikel 57 § 3, 5° van het Gemeentedecreet van 15 juli 2005 stelt dat het college bevoegd is voor het vaststellen van de wijze van gunning en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht van dagelijks bestuur.
Met de gemeenteraadsbeslissing van 25 juni 2007 (jaarnummer 1521) werd bepaald dat aan de gemeenteraad per kwartaal kennis wordt gegeven van alle opdrachten van dagelijks bestuur die betrekking hebben op de buitengewone dienst en het bedrag van 67.000,00 EUR (exclusief btw) overschrijden.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de financiële situatie van de inschrijver te beoordelen aan de hand van de jaarrekeningen (die de overheid zelf zal opvragen). In voorkomend geval zal de aanbestedende overheid de currentratio, acid ratio, brutomarge, nettorendabiliteit van het totaal activa voor belastingen en solvabiliteit berekenen.
De inschrijver dient over een voldoende financiële en economische draagkracht te beschikken om deze opdracht te kunnen uitvoeren. De financiële ratio’s moeten overwegend positief zijn, tenzij kan aangetoond worden dat deze negatief zijn o.a. ten gevolge van bepaalde investeringen, een overname, fusie, interne structureringen, … .
De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende draagkracht heeft om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
Voor percelen 1 tot en met 4
Voor perceel 5
In toepassing van artikel 35, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden geplaatst bij openbare procedure.
In toepassing van artikelen 66 en 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, gaat de aanbestedende overheid over tot selectie van de kandidaten of inschrijvers in de mate dat de noodzakelijke inlichtingen en documenten aantonen dat ze cumulatief voldoen aan:
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
De stedelijke bedrijfseenheid Stadsbeheer vraagt om voor het leveren van kantoormeubilair te kunnen beschikken over een raamovereenkomst. De huidige raamovereenkomst eindigt op 22 december 2018. Meerdere entiteiten wensen gebruik te maken van de raamovereenkomst.
De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om voor deze aankopen openbare procedure met Europese bekendmaking GAC_2018_00240 uit te schrijven.
Deze raamovereenkomst voorziet in de aankoop van kantoormeubilair gedurende een periode van 4 jaar. Deze kosten worden afgerekend op de investeringskredieten.
Naast de aankoop van het meubilair wordt ook in een voorwaardelijk deel voorzien voor het leveren van wisselstukken gedurende 10 jaar vanaf de laatste levering (dit is de gemiddelde economische levensduur van dergelijk meubilair). Aangezien de periode van 10 jaar begint te lopen na de laatste bestelling, dienen budgetten voorzien te worden tot het budgetjaar 3300. Deze uitgaven worden verrekend op exploitatiekredieten.
Aangezien er meerdere bedrijfseenheden wensen af te nemen van de raamovereenkomst, zijn de financiële dimensies divers.
Het college keurt bestek GAC_2018_00240 voor "Raamovereenkomst voor het leveren van divers kantoormeubilair (inclusief wisselstukken)" goed en keurt eveneens goed dat:
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Raamovereenkomst voor het leveren van divers kantoormeubilair |
budgetplaats: Diverse |
met orderbons | |
budgetplaats: Diverse |
met orderbons | ||
Raamovereenkomst voor het leveren van divers kantoormeubilair - voorwaardelijk deel wisselstukken |
budgetplaats: Diverse |
met orderbons | |
budgetplaats: Diverse |
met orderbons |
Het college geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
GAC | dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen >67.000,00 EUR (exclusief btw) |