Het totale subsidiabele bedrag vanuit ESFwordt begroot op 149.914,86 euro voor alle partners samen, welke als volgt wordt gefinancierd:
1. Maximaal 40% ESF ten bedrage van 59.965,96 euro
2. Maximaal 30% VCF ten bedrage van 44.974,45 euro
3. Minimaal 20,57% publieke middelen
4. Minimaal 9,43% private middelen
Overzicht financiering
|
Total kost project |
Promotor CVO Antwerpen |
Partner CVO Encora |
Partner VVSG - Diverscity |
ESF |
59 965,96 |
25 203,07 |
25 226,34 |
9 536,55 |
Vlaams cofinancieringsfonds |
44 974,45 |
18 902,30 |
18 919,75 |
7 152,40 |
Andere regionale en lokale cofinancieringsbronnen – regionale en lokale besturen |
30 839,56 |
7 289,05 |
18 919,74 |
4 630,77 |
Federale cofinancieringsbronnen |
|
|
|
|
Sectormiddelen |
|
|
|
|
Andere |
|
|
|
|
Private middelen – Algemeen |
14 134,89 |
11 613,24 |
|
2 521,65 |
TOTAAL |
|
|
|
|
Ontvangsten – Andere |
|
|
|
|
TOTAAL FINANCIERING |
149 914,86 |
63 007,66 |
63 065,82 |
23 841,38 |
Encora zet het totale bedrag (63 065,82) in voor het betalen van een deel van de loonkost van drie medewerkers (25% FTE onderzoekslijn cursist + 2 x 15% coördinatie). Encora betaalt zelf 18 919,74 euro uit eigen reguliere middelen (uren). Daarnaast wordt de 25 226,34 euro van de ESF-subsidie en het bedrag van het Vlaams cofinancieringsfonds (18 919,75 euro) hiervoor ingezet.
De drie medewerkers werken al in vast dienstverband bij Encora en krijgen door dit project een uitbreiding van hun opdracht.
De partnerschapsovereenkomst met CVO Antwerpen en Diverscity loopt van 1 maart 2019 tot 31 augustus 2020. De raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen is bevoegd om partnerschapsovereenkomsten die langer dan 1 schooljaar duren aan te gaan met derde partijen.
Vanaf 1 september 2019 gaat het duaal leren van start in het secundair onderwijs in Vlaanderen. In het volwassenenonderwijs en het hoger onderwijs is de regelgeving in ontwikkeling. Het AG SO neemt, conform het bestuursakkoord, een voortrekkersrol op in de uitrol van duaal leren. In het volwassenenonderwijs is dat op dit moment onder de vorm van een projectmatige samenwerking.
Het AG SO neemt een pioniersrol op bij het uitrollen van duaal leren. Dit project zal bijdragen tot het formuleren van (beleids)aanbevelingen op één of meerdere deelaspecten van duaal leren in het volwassenenonderwijs. Het projectvoorstel, de beoogde output en de taakverdeling worden in bijlage opgenomen. We leggen de focus op vier verschillende opleidingen binnen het secundair volwassenonderwijs uit uiteenlopende studiegebieden en die sectoroverstijgend zijn:
- Computeroperator (studiegebied: ICT)
- Secretariaatsmedewerker (studiegebied: Administratie)
- Lassen (Studiegebied: Lassen)
- Begeleider in de kinderopvang (studiegebied: specifieke personenzorg)
Door het onderzoek te richten op sectoroverstijgende opleidingen willen we ervoor zorgen dat resultaten ook sectoroverstijgend zijn. Op die manier zijn de resultaten ook transfereerbaar naar andere studiegebieden en sectoren en kan dit ook als voorbereiding bieden voor duaal leren in het volwassenenonderwijs als geheel.
Het project biedt ook de uitdaging om het concept van duaal leren te toetsen aan de diversiteit die het volwassenenonderwijs in haar organisatie, cursisten en partners kenmerkt. Inhoudelijk verschillen deze opleidingsprofielen zeer sterk en zijn ze gericht op functies in de industrie, diensten, publieke diensten en de zorgsector. Met de vier geselecteerde opleidingen kan duaal leren op een breed scala aan werkplekken getoetst worden aan de hand van verschillende organisatievormen.
Het volwassenenonderwijs stemt af met alle partners van duaal leren uit het AG SO. In het bijzonder wordt samen met de scholen van het Stedelijk Lyceum een traject uitgestippeld om expertise te delen.
Startnota's: duaal leren in het hoger onderwijs en volwassenenonderwijs (zie bijlagen)
In de startnota's wordt vanuit een situering ingezoomd op de bouwstenen terminologische afbakening, curriculum, student/cursist en kwaliteitszorg. Het Managementcomité Onderwijs, Vorming en Werk zal op basis van de startnota's het beleidsvoorbereidend proces voor het duaal leren in het hoger onderwijs en volwassenenonderwijs verder uitwerken.
Het project loopt van 1 maart 2019 tot en met 31 augustus 2020. Binnen deze tijdslijn zijn drie projectfases te onderscheiden.
Fase 1: voorbereiding – 1 maart 2019 tot 30 juni 2019
Fase 2: realisatie en opvolging – 1 juli 2019 tot 30 juni 2020
Fase 3: evaluatie, conclusies en eindrapportering – 1 juli 2020 tot 31 augustus 2020
De raad van bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen keurt de partnerovereenkomst goed.
Bedrag |
Boekingsadres - INKOMSTEN |
€ 44 146.09 |
Budgetplaats: B700 |
Bedrag |
Boekingsadres - UITGAVEN |
€ 44 146,09 |
Budgetplaats: B700 |