Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.
Met de gemeenteraadsbeslissing van 25 juni 2007 (jaarnummer 1521) werd bepaald dat aan de gemeenteraad per kwartaal kennis wordt gegeven van alle opdrachten van dagelijks bestuur die betrekking hebben op de buitengewone dienst en het bedrag van 67.000,00 EUR (exclusief btw) overschrijden.
De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimum 3 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 2 jaar, en hebben afzonderlijk een waarde van minimaal 30.000,00 euro (exclusief btw.)
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.
In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
Enkele oudere podia zijn aan vervanging toe. Het huidige contract (GAC/2014/2713) loopt in augustus dit jaar af. Het is daarom noodzakelijk een nieuw bestek in de markt te plaatsen. Omdat we onze middelen efficiënter willen inzetten, kunnen de nieuwe mobiele podia eveneens worden ingezet als tribune.
Deze overeenkomst voorziet in de aankoop van mobiele podia. Deze kosten worden afgerekend op investeringskredieten. Naast de aankoop van podia wordt ook in een onderhoudscontract en/of wisselstukkencontract voorzien voor een periode van 15 jaar vanaf de betreffende aankoop (dit is de gemiddelde economische levensduur van dergelijke mobiele podia). Deze uitgaven worden verrekend op exploitatiekredieten.
Het college keurt bestek GAC_2018_00559 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het aankopen van mobiele podia met overeenkomst voor onderhoud en herstel goed, en keurt eveneens goed dat hiervoor een openbare procedure wordt uitgeschreven met Europese bekendmaking.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
GAC |
dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen > 67.000,00 EUR (exclusief btw) |
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Het aankopen van mobiele podia |
budgetplaats: 5374000000 |
Met orderbons | |
Het aankopen van mobiele podia |
budgetplaats: 5374000000 |
Met orderbons | |
Onderhoud en herstel mobiele podia |
budgetplaats: 5374000000 |
Met orderbons | |
Onderhoud en herstel mobiele podia |
budgetplaats: 5374000000 |
Met orderbons |