Terug
Gepubliceerd op 01/04/2019

2019_CBS_02672 - Omgevingsvergunning - OMV_2019001925. Schotensesteenweg 256. District Deurne - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 29/03/2019 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Tom Meeuws, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2019_CBS_02672 - Omgevingsvergunning - OMV_2019001925. Schotensesteenweg 256. District Deurne - Goedkeuring 2019_CBS_02672 - Omgevingsvergunning - OMV_2019001925. Schotensesteenweg 256. District Deurne - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

1.      de gemeentelijke projecten;

2.      andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2019001925

Gegevens van de aanvrager:

AUTOGEMB Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen met als adres Lange Gasthuisstraat 15 te 2000 Antwerpen

Ligging van het project:

Schotensesteenweg 256 te 2100 Deurne (Antwerpen)

Kadastrale gegevens:

afdeling 30sectie A nr. 351E

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen.

Voorwerp van de aanvraag:

regulariseren van een tijdelijke klasunit voor de school 'De Leerexpert' (januari 2019 t.e.m. augustus 2019)

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          07/09/2018: voorwaardelijke vergunning (20181129) voor het slopen en uitbreiden van een bestaande school;

-          03/11/2017: vergunning (20171432) voor het verlengen van een tijdelijke vergunning voor een containerschool;

-          04/07/2012: vergunning (20123939) voor het bouwen van een tijdelijke containerschool.

Laatst vergunde toestand

-          schoolgebouwencomplex met tijdelijke containerklassen op de speelplaats.

Bestaande toestand

-          de tijdelijke prefab klasunit op steltegels bevindt zich op ongeveer 17m van de perceelgrens met de Schotensesteenweg en is direct aangesloten op de riolering;

-          de klasunit bestaat enkel uit een gelijkvloerse bouwlaag, waarvan de publiek toegankelijke oppervlakte 90m2 bedraagt en de totale opp. 95m2;

-          de klasunit heeft een totale hoogte van 2.89m met een interne hoogte van 2.58m;

-          de gevel is afgewerkt met blauwe en grijze gevelpanelen.

 

Inhoud van de aanvraag

-          het regulariseren van een tijdelijke klasunit (januari 2019 t.e.m. augustus 2019).

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

brandweer/ risicobeheer/ preventie

7 februari 2019

6 maart 2019

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

autonoom gemeentebedrijf vastgoed en stadsprojecten Antwerpen

7 februari 2019

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

stadsontwikkeling/ mobiliteit

7 februari 2019

12 februari 2019

 

Toetsing voorschriften

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een gebied voor gemeenschapsuitrusting en openbare nutsvoorziening. Onder gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen dient te worden begrepen voorzieningen die gericht zijn op de bevordering van het algemeen belang en die ten dienste van de gemeenschap worden gesteld. De idee van dienstverlening (verzorgende sector) aan de gemeenschap is derhalve rechtstreeks aanwezig. Artikel 4.4.8.van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening schrijft voor dat in gebieden die op de gewestplannen zijn aangewezen als gebied voor gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen, handelingen van algemeen belang en de daarmee verbonden activiteiten te allen tijde kunnen worden toegelaten, ongeacht het publiek of privaatrechtelijk statuut van de aanvrager of het al dan niet aanwezig zijn van enig winstoogmerk. Als gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen kunnen eveneens worden beschouwd een school, een voor het publiek toegankelijke toegangsweg tot een vergund gebouwencomplex in een gebied voor gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen en neveninrichtingen naast een autosnelweg. Alhoewel in een gebied voor gemeenschapsvoorzieningen en openbare nutsvoorzieningen in principe geen gebouwen met een woonfunctie zijn toegelaten, heeft de Raad van State bovendien niettemin geoordeeld dat service-flats voor bejaarden kunnen worden vergund in dergelijk gebied. Ook een nomadenkamp werd door de Raad van State beschouwd als een gemeenschapsvoorziening en openbare nutsvoorziening. (Artikel 17 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

 

(Ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'. Het gewestplan kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar PLANNING > Plannen > Bestemmingsplan > Gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Hemelwater)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening hemelwater op volgend punt:

  • De aanvraag voldoet niet aan de hemelwaterverordening gezien de verharding een totale oppervlakte van 95m2 bedraagt en de verordening van toepassing is vanaf 40m2, wanneer het perceel groter is dan 250m2.

 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Toegankelijkheid publieke gebouwen)

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening toegankelijkheid op volgende punten:

  • artikel 24 Draairuimte: de vrije draairuimte aan de buitendeur voldoet niet gezien de er geen vrije opstelruimte is van 1.50m gemeten vanaf de draaicirkel van de toegangsdeur.
  • artikel 29.2 en 30 Inrichting van de sanitaire ruimte. Het toilet in de klascontainer is voorbehouden voor personeel, waardoor mindervalide bezoekers naar een ander gebouw moeten om gebruik te maken van aangepast sanitair.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Overwelven waterlopen: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening inzake het overwelven of inbuizen van niet geklasseerde waterlopen en waterlopen van 3de categorie (verder genoemd verordening overwelven waterlopen), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 26 januari 2009 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 4 juni 2009.
(De verordening overwelven waterlopen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘overwelven waterlopen’)
De verordening overwelven waterlopen is niet van toepassing op de aanvraag.
 

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘bouwcode’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • artikel 21 Minimale hoogte van ruimten: de interne hoogte van klasunit bedraagt 2.58m en voldoet bijgevolg niet aan de minimumhoogte van 2.60m opgelegd door de bouwcode;
  • artikel 29 Fietsstalplaatsen en fietsparkeerplaatsen: er zijn geen fietsstallingen voorzien;
  • artikel 43 septische putten: er werd geen septische put voorzien en de sanitaire voorziening werden rechtstreeks aangesloten op het openbare riolering.

 

Sectorale wetgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.

Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 8 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het algemeen waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.
 

-          Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.
 

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > OVERIGE REGELGEVING)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag. 

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Beoordeling afwijkingen van de voorschriften

De aanvraag wijkt af van de bouwcode artikel 21 Minimale hoogte van ruimten. De binnenhoogte van 2.58m wijkt af van de minimum vereiste 2.60m in verblijfsruimtes. Echter betreft dit een containervolume met standaard prefab afmetingen. Bovendien is de lichtinval voldoende om het tekort aan hoogte te compenseren. Een afwijking is dus aanvaardbaar.

 

De aanvraag wijkt af van de bouwcode artikel 29 Fietsstalplaatsen en fietsparkeerplaatsen. Voor de bijkomende klascontainer worden geen extra fietsstallingen voorzien. Echter werden deze in de vorige vergunning (2018) reeds voorzien, met volgende motivatie:

Vermits het een school voor bijzonder onderwijs betreft, kan er afgeweken worden van de stallingsnormen voor gewoon onderwijs. Alle leerlingen van deze school komen ofwel met de bus naar school of worden met de auto tot aan de school gebracht. Omwille van hun beperkingen zijn de kinderen niet in staat om zelfstandig met de fiets naar school te komen.

Er worden wel 3 fietsstalplaatsen voorzien voor het personeel uitgaande van een modal split van 50/50. Deze fietsstalplaatsen komen op de site van de reeds bestaande school aan de overzijde van de straat. Vermits ook de lerarenkamer e.d. zich daar bevinden, is dit geen probleem. De fietsstalplaatsen moeten wel overdekt zijn en afgesloten kunnen worden.

 

De aanvraag wijkt af van de bouwcode artikel 43 Septische putten. De sanitaire voorzieningen werden rechtstreeks aangesloten op het rioleringsnet in plaats van op een septische put. Als voorwaarde bij de vergunning wordt opgelegd om ofwel een septische put te voorzien conform de minimaal verplichte afmetingen van de bouwcode, ofwel aan te takken op een bestaande septische put mits deze voldoende groot is.

 

De aanvraag wijkt af van de hemelwaterverordening. De constructie is groter dan 40m², en het perceel is groter dan 250m². In dat geval is het verplicht om een infiltratievoorziening te plaatsen conform de hemelwaterverordening. Als voorwaarde wordt opgelegd om ofwel een nieuwe infiltratievoorziening te voorzien, ofwel aan te takken op een bestaande infiltratie mits deze voldoende groot is.

 

De aanvraag wijkt af van de verordening toegankelijkheid artikel 24 Draairuimte. De minimaal vereiste draaicirkel van 1.50m diameter is niet aanwezig. Als voorwaarde wordt opgelegd een draaicirkel conform artikel 24 te voorzien, van minstens 1.50m diameter, rakend aan de draaicirkel van het deurblad. Daarbij is het wenselijk om de helling ook te vergroten tot een vrije breedte van 1.50m tussen de leuningen.

 

De aanvraag wijkt af van de verordening toegankelijkheid artikel 29.2 en 30 Inrichting van de sanitaire ruimte. Op de plannen is het toilet echter voorbehouden voor personeel. Rekening houdend met het gunstige advies van Inter VZW is een afwijking op artikel 29.2 aanvaardbaar.

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag betreft een regularisatie van een tijdelijke container op het domein van de school De Leerexpert (buitengewoon onderwijs). De container wordt als klaslokaal gebruikt, de functie is dan ook inpasbaar in deze onderwijsomgeving. 

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De containerklas staat links vooraan op het terrein van de school ingepland, temidden op het grasveld. Deze heeft één bouwlaag met plat dak, een verwijderbare fundering, een eenvoudig rechthoekig grondplan van +/- 95m², een sanitaire ruimte voor personeel, en een klasruimte in drie delen. Deze biedt plaats aan 6 leerlingen en 2 begeleiders.

 

De containerklas werd als noodoplossing geplaatst voor een 8-tal maanden. In 2018 werd namelijk een vergunning verleend (OMV_2018049241) voor het plaatsen van 6 klascontainers aan de overzijde (Schotensesteenweg 261). Maar door problemen met de ondergrond op nr. 261 en door wegenwerken aan de Schotensesteenweg,  zit er vertraging op de werken voor het plaatsen van deze 6 units. In afwachting wordt nu tijdelijk (8 maanden) 1 klasunit gezet op Schotensesteenweg 256.

Rekening houdend met de nood aan capaciteitsuitbreiding is deze container dan ook aanvaardbaar, op voorwaarde van een beperking in tijd voor maximaal 2 jaar. Deze termijn wordt als voorwaarde bij de vergunning opgelegd.

 

Vanuit stedenbouwkundig standpunt wordt wel aangeraden om een masterplan voor het volledige schooldomein op te maken.

 

Het perceel kent namelijk hoe langer hoe meer een versnipperde open ruimte, omdat doorheen de jaren diverse afzonderlijke volumes en verhardingen worden bijgebouwd. Hierbij een groot aandeel containerklassen die er reeds enkele jaren staan (de oudste sinds 2012).

 

Ruimtelijk is het niet wenselijk om de schaarse open ruimte bijkomend te versnipperen. Ook zijn containers vaak een aanvaardbare tijdelijke oplossing, maar eerder onvoldoende leefbaar in geval van langdurig of permanent gebruik. Bovendien kunnen containers afbreuk doen aan de vrijwel unieke brutalistische architectuur van de schoolgebouwen die zijn opgenomen in de Inventaris Bouwkundig Erfgoed. Bijkomend kan deze invulling een impact hebben op het aangrenzende waardevolle landschap (beschermd stads- en dorpsgezicht Domein Ertbrugge – Zwarte Arend).

 

Visueel-vormelijke elementen

De container werd bekleed met marineblauwe en grijze panelen, en wit schrijnwerk. Als tijdelijke bekleding is dit aanvaardbaar.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een bouwaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen de facto de algemene beleidslijn voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 0 parkeerplaatsen.

Voor de school de Leerexpert (Buitengewoon Onderwijs) werd in 2018 (OMV_2018049241) een vergunning verleend voor het plaatsen van 6 units op de Schotensesteenweg 261. Hiervoor werd een parkeerbehoefte bepaald.

 

Omdat er in het dossier van 2018 al een parkeerbehoefte bepaald werd voor deze klasunit wordt er nu geen nieuwe parkeerbehoefte opgelegd. De werkelijke parkeerbehoefte voor deze klascontainer is dan ook nul.

 

De plannen voorzien in 0 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.

Dit aantal is toereikend.

 

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Mits voldaan aan de voorwaarden voldoet de aanvraag aan de goede ruimtelijke ordening.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1.      de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      conform bouwcode artikel 43 ofwel een septische put te voorzien conform de minimaal verplichte afmetingen, ofwel aan te takken op een bestaande septische put mits deze voldoende groot is;

3.      conform de hemelwaterverordening ofwel een nieuwe infiltratievoorziening te voorzien, ofwel aan te takken op een bestaande infiltratie mits deze voldoende groot is;

4.      conform verordening toegankelijkheid artikel 24 een draaicirkel conform van minstens 1.50m diameter, rakend aan de draaicirkel van het deurblad. Daarbij is het wenselijk om de helling ook te vergroten tot een vrije breedte van 1.50m tussen de leuningen;

 

Geldigheidsduur

De handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet langer dan 2 jaar na de datum waarop de huidige vergunning een definitief en niet langer voor administratief beroep vatbaar karakter verkrijgt, in stand blijven. Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de vergunning moet de begunstigde het terrein herstellen in de staat waarin het zich bevond vóór de tenuitvoerlegging van de vergunning van bepaalde duur.

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

24 januari 2019

Volledig- en ontvankelijk

7 februari 2019

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

8 april 2019

Verslag GOA

20 maart 2019

naam GOA

Helia Dezhpoor

 

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en de vergunning af te leveren aan de aanvrager, die ertoe gehouden is volgende voorwaarden strikt na te leven:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken, strikt na te leven.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1.      de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      conform bouwcode artikel 43 ofwel een septische put te voorzien conform de minimaal verplichte afmetingen, ofwel aan te takken op een bestaande septische put mits deze voldoende groot is;

3.      conform de hemelwaterverordening ofwel een nieuwe infiltratievoorziening te voorzien, ofwel aan te takken op een bestaande infiltratie mits deze voldoende groot is;

4.      conform verordening toegankelijkheid artikel 24 een draaicirkel conform van minstens 1.50m diameter, rakend aan de draaicirkel van het deurblad. Daarbij is het wenselijk om de helling ook te vergroten tot een vrije breedte van 1.50m tussen de leuningen;

 

Geldigheidsduur

De handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet langer dan 2 jaar na de datum waarop de huidige vergunning een definitief en niet langer voor administratief beroep vatbaar karakter verkrijgt, in stand blijven. Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de vergunning moet de begunstigde het terrein herstellen in de staat waarin het zich bevond vóór de tenuitvoerlegging van de vergunning van bepaalde duur.

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan overzicht als bijlage bij dit besluit gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.