Terug

2019_CBS_01583 - Correctiebestelling - Campagne Mode in Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 22/02/2019 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Tom Meeuws, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Annick De Ridder, schepen; Glenn Verspeet, Plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2019_CBS_01583 - Correctiebestelling - Campagne Mode in Antwerpen - Goedkeuring 2019_CBS_01583 - Correctiebestelling - Campagne Mode in Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Argumentatie

Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17 december 2018.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast. Het college keurde onder meer goed om, met ingang van 1 januari 2019, de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad Antwerpen als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):

  • uitgaven exploitatie en investering, onder 5.500,00 EUR: goedkeuring door de algemeen directeur na decentraal visum:
    - de algemeen directeur kan bovengenoemde bevoegdheden delegeren aan personeelsleden van de administratie van stad en OCMW Antwerpen;
    - de medewerker aan wie de bevoegdheid tot goedkeuren gedelegeerd wordt, kan ten allen tijde beslissen om een bepaalde correctiebestelling voor te leggen aan een hoger orgaan voor expliciete goedkeuring;
  • uitgaven exploitatie en investering, boven 5.500,00 EUR: goedkeuring door het college na centraal visum.

Aanleiding en context

De campagne over mode in de stad Antwerpen is voor de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing een releaseproject en is opgenomen in de marketing- en communicatieplanning 2019, die het college goedkeurde in de zitting van 14 december 2018 (jaarnummer 11138). 

De campagne startte op 8 februari 2019 en is zichtbaar in treinstations en luchthavens in België en Nederland. Ze werd gelanceerd met een persconferentie op vrijdag 8 februari 2019. Op woensdag 30 januari 2019 bezorgde het mediabureau Mediabrands Belgium nv de stad Antwerpen een last minute opportuniteit voor extra visibiliteit in de stad Antwerpen. Het ging over de mogelijkheid om met een billboard in de Huidevettersstraat te communiceren tegen een zeer gunstig last minute tarief. Het kortingspercentage voor de media is ongeveer 85 procent. Het was tevens een mooie aanvulling op de campagne om ook in de stad Antwerpen zichtbaarheid te hebben. 

Donderdag 1 februari 2019 is dit afgestemd met het verantwoordelijke kabinet en goedgekeurd. Na die beslissing kon de bestelbon ten vroegste op de centrale collegelijst van 15 februari 2019 komen, met gevolg dat er nu een correctiebon moet gemaakt worden.

De aankoop van het mediaplan gebeurt via het raamcontract met Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 26 januari 2018 (jaarnummer 696).

Algemene financiële opmerkingen

De campagne voor Mode in Antwerpen is een releaseproject voor de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. De totale campagne (creatie, media, productie en acties) werd daarin begroot op 165.000,00 EUR inclusief btw (functiegebied 1SSB060204A00000 en budgetplaats 5317600000).

De vastlegging voor het billboard in de Huidevettersstraat bedraagt 13.094,92 EUR inclusief btw en is afkomstig van het budget voor externe marketing (functiegebied 1SSB060204A00000 en budgetplaats 5317600000).

De aankoop van het mediaplan gebeurt via het raamcontract met Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 26 januari 2018 (jaarnummer 696).

Beleidsdoelstellingen

7 - Sterk bestuurde stad
1SSB05 - Bewoners, bezoekers, bedrijven en studenten zijn goed geïnformeerd en voelen zich betrokken zodat zij naar eigen vermogen actief kunnen deelnemen aan de stadsgemeenschap
1SSB0501 - Alle communicatie is relevant, effectief, duidelijk en toegankelijk
1SSB050102 - Alle communicatie-initiatieven van de groep stad Antwerpen zijn op elkaar afgestemd (releaseplan)

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de correctiebestelling voor een bedrag van 13.094,92 EUR inclusief BTW voor een onderdeel van de campagne Mode in Antwerpen, aan Mediabrans Belgium nv goed.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Mediabrands Belgium nv
Ildefonse Vandammestraat 5/7D
1560 Hoeilaart
ondernemingsnummer:0430415229
rekeningnummer:IBAN BE60310059537070

 

13.094,92

budgetplaats: 5317600000
budgetpositie: 6141
functiegebied: 1SSB060204A00000
subsidiëring: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 1SA070119
budgetperiode: 1900

4005322223