Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17 december 2018.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast. Het college keurde onder meer goed om, met ingang van 1 januari 2019, de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad Antwerpen als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
De campagne over mode in de stad Antwerpen is voor de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing een releaseproject en is opgenomen in de marketing- en communicatieplanning 2019, die het college goedkeurde in de zitting van 14 december 2018 (jaarnummer 11138).
De campagne startte op 8 februari 2019 en is zichtbaar in treinstations en luchthavens in België en Nederland. Ze werd gelanceerd met een persconferentie op vrijdag 8 februari 2019. Op woensdag 30 januari 2019 bezorgde het mediabureau Mediabrands Belgium nv de stad Antwerpen een last minute opportuniteit voor extra visibiliteit in de stad Antwerpen. Het ging over de mogelijkheid om met een billboard in de Huidevettersstraat te communiceren tegen een zeer gunstig last minute tarief. Het kortingspercentage voor de media is ongeveer 85 procent. Het was tevens een mooie aanvulling op de campagne om ook in de stad Antwerpen zichtbaarheid te hebben.
Donderdag 1 februari 2019 is dit afgestemd met het verantwoordelijke kabinet en goedgekeurd. Na die beslissing kon de bestelbon ten vroegste op de centrale collegelijst van 15 februari 2019 komen, met gevolg dat er nu een correctiebon moet gemaakt worden.
De aankoop van het mediaplan gebeurt via het raamcontract met Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 26 januari 2018 (jaarnummer 696).
De campagne voor Mode in Antwerpen is een releaseproject voor de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. De totale campagne (creatie, media, productie en acties) werd daarin begroot op 165.000,00 EUR inclusief btw (functiegebied 1SSB060204A00000 en budgetplaats 5317600000).
De vastlegging voor het billboard in de Huidevettersstraat bedraagt 13.094,92 EUR inclusief btw en is afkomstig van het budget voor externe marketing (functiegebied 1SSB060204A00000 en budgetplaats 5317600000).
De aankoop van het mediaplan gebeurt via het raamcontract met Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 26 januari 2018 (jaarnummer 696).
Het college keurt de correctiebestelling voor een bedrag van 13.094,92 EUR inclusief BTW voor een onderdeel van de campagne Mode in Antwerpen, aan Mediabrans Belgium nv goed.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Mediabrands Belgium nv
|
13.094,92 |
budgetplaats: 5317600000 |
4005322223 |