Terug
Gepubliceerd op 23/04/2019

2019_CBS_02592 - Winter in Antwerpen - Algemene evaluatie 2018 - 2019 en concept 2019 - 2020 - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 22/03/2019 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Tom Meeuws, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2019_CBS_02592 - Winter in Antwerpen - Algemene evaluatie 2018 - 2019 en concept 2019 - 2020 - Goedkeuring 2019_CBS_02592 - Winter in Antwerpen - Algemene evaluatie 2018 - 2019 en concept 2019 - 2020 - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Argumentatie

Na afloop van Winter in Antwerpen 2018-2019 werd het evenement met alle partners en leveranciers besproken en geëvalueerd. Dit gebeurde met alle interne en externe partijen. In dit besluit worden alle positieve en negatieve elementen beschreven en leerpunten meegegeven. Aangezien alle bestekken en concessies in 2019 opnieuw in de markt moeten worden gezet was deze grondige evaluatie zeer belangrijk. 

Ook de data van de volgende edities van Winter in Antwerpen moeten opnieuw vastgelegd worden: 

  • zaterdag 7 december 2019 tot en met zondag 5 januari 2020;
  • zaterdag 5 december 2020 tot en met zondag 3 januari 2021.

De algemene evaluatie was zeer positief, het evenement trok een recordaantal bezoekers.

Bezoekcijfers
Winter in Antwerpen trok meer dan een miljoen bezoekers.

  • openingsfeest: 100.000 bezoekers;
  • ijspiste: 45.700 schaatsers;
  • kerstmarkt: 1.000.000 passanten; 
  • tubing: 10.000 glijders; 
  • eindejaarsvuurwerk: 110.000 feestvierders;
  • winter-BBQ: 12.000 bezoekers.

Er gebeurde een marktonderzoek op basis van mobiele data en wifi tellingen. Een stijging van bezoekers tussen 5 en 13%. Een markante stijging van bezoekers uit Nederland, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Dit zorgt ook voor een langere verblijfsduur op het evenement. Net zoals de vorige edities liggen de piekmomenten op zaterdag en in de vakantieperiode. 

Evaluatie attracties

1. Ijspiste met schaatsverhuur en winterbar
Deze attractie op de Groenplaats, uitgebaat door UC Belgium, werd positief geëvalueerd. Zowel het aanbod als de programmatie in de winterbar en de ijspiste werden positief onthaald door de bezoekers. De afwerking van alle constructies was in orde en paste in de look & feel van het evenement. Het overdekte terras tussen ijspiste en winterbar heeft zeker een meerwaarde. De genomen maatregelen tegen eventuele sneeuwbelasting op de overkapping van de ijspiste waren positief. 

Wegens de hoge stook- en personeelskosten werd opnieuw een extra toelage van 30.000,00 euro (exclusief btw) aan de uitbater uitbetaald. 

Leerpunten voor een volgende editie zijn:

  • prijszetting van het schaatsen mee bepalen met de concessionaris;
  • een goede kennis van het terrein door de concessionaris. 

Er wordt een nieuwe concessie in de markt gezet voor de uitbating van een ijspiste met schaatsverhuur en winterbar gedurende de drie volgende edities van Winter in Antwerpen op de Groenplaats. 

2. Winterbar met kinderactiviteit
De winterbar, een spiegeltent, kreeg een nieuwe locatie voor deze editie, namelijk aan de ingang van het Steenplein (zijkant wandelbrug). Dit zorgde voor een grotere visibiliteit en meer bezoekers in de tent. De spiegeltent was mooi ingericht met voldoende zitplaatsen en leuke kinderanimatie. Er waren een aantal klachten over geluidsoverlast. Hier werd snel op bijgestuurd, maar het blijft een aandachtspunt, hoofdzakelijk door de aard van de constructie. 

Leerpunten voor een volgende editie zijn:

  • betere uitlichting langs de buitenkant;
  • een kleinere logistieke zone;
  • een meer geluidsdichte basisstructuur plaatsen (in plaats van een spiegeltent);
  • een kwaliteitsvoller terrasje. 

Er wordt een nieuwe concessie in de markt gezet voor de uitbating van een winterbar met kinderactiviteit gedurende de drie volgende edities van Winter in Antwerpen op het Steenplein.

3. Reuzenrad
De algemene evaluatie van het reuzenrad was positief, maar met opmerkingen:

  • de beloofde gesloten gondels werden niet geleverd;
  • de opbouw en afbraakplanning werd niet voldoende opgevolgd, de opgelegde timings werden nipt gehaald;
  • de afwerking van het rad was van mindere kwaliteit dan de voorbije jaren en het rad bleek verouderd.

Er wordt een nieuw bestek in de markt gezet voor de uitbating van een reuzenrad gedurende de drie volgende edities van Winter in Antwerpen. Om een kwaliteitsvol rad te garanderen zal het bestek inclusief vergoeding zijn.

4. Tubingbaan
De tubingbaan kreeg dit jaar een nieuwe locatie, namelijk het Koningin Astridpein en dit in samenspraak met de Zoo en het China Light Festival.  
De attractie trok minder bezoekers dan vorige edities. Het was immers het vierde (en laatste) jaar dat deze opstelling werd geplaatst zonder echt vernieuwende elementen. 

Er zal dus geen nieuwe concessie voor het uitbaten van een tubingbaan in de markt gezet worden. Er wordt gezocht naar een nieuwe innovatieve beleving. 

5. Eyecatcher met Joe Christmas House
De eyecatcher was deze editie een grote overkapping, de Perfect Sky, waarrond consumptie chalets en het Joe Christmas House gepositioneerd stonden. Deze overkapping met groendecoratie werkte zeer goed. De Grote Markt was een echt afspreekpunt waar de bezoeker kon genieten van live muziek, mooie zitplekken en een feërieke uitlichting. 

Gezien het grote succes wordt deze constructie en de samenwerking met Joe herhaald en geoptimaliseerd. 

Er wordt een nieuw bestek in de markt gezet voor het plaatsen van een grote overkapping met groendecoratie op de Grote Markt. 
Er worden nieuwe gesprekken opgestart met radiozender Joe om opnieuw een live studio te plaatsen op de Grote Markt. 

6. Vuurelementen
Aan de ijspiste kon de bezoeker opnieuw genieten en opwarmen aan de vuurlijn. Op de Grote Markt stond een nieuwe installatie met water- en rookelementen, het was geen warmte-element maar zorgde wel voor een knusse verzamelplek. Op het Steenplein stonden de traditionele vuurkachels met zitplaatsen en ingebouwde roetfilters. Deze vuurkachels zijn publiekstrekkers, maar moeten geëvalueerd worden met het oog op schadelijke uitstoot van fijn stof en CO². 

Er is nood aan een knusse, warme plek waar de bezoeker kan opwarmen, er wordt dus onderzoek gedaan naar mogelijke alternatieven van deze houtkachels. Een nieuw bestek wordt hiervoor uitgeschreven voor de volgende drie edities van Winter in Antwerpen.

7. Wensenmuur
De interactieve wensenmuur kreeg een nieuwe locatie op het Steenplein en was opnieuw een schot in de roos. Met 16.000 verstuurde wensen was het nog een groter succes dan de vorige editie. De wenskaarten waren in thema van Portico & Bijou en het LED scherm werd ook geoptimaliseerd. 

Gezien het succes zal deze attractie opnieuw geplaatst worden. Als geplande actie wordt de optimalisatie van de werking en structuur opnieuw bekeken. 

8. Kerststal
De kerststal nam zijn klassieke plaats op de Handschoenmarkt opnieuw in. De klassieke invulling werd door iedereen gesmaakt.

Voor de volgende editie staat gepland om een nieuwe locatie of opstelling te zoeken aangezien de Handschoenmarkt kampt met een grote werfzone waardoor de brandweerdoorgangen niet meer gerespecteerd kunnen worden. 

9. Zingende kerstboom
De Zingende kerstboom werd positief geëvalueerd. De samenwerking met Koor & Stem verliep vlot, er was veel interesse en de programamtie was snel gevuld. 

Voor de volgende editie staat gepland om te onderzoeken of deze opstelling nog op de Handschoenmarkt kan staan gezien de grote werfzone. 

Evaluatie randevenementen

1. Openingsfeest 
Het evenement had dit jaar een nieuwe invalshoek, namelijk pop-up kooroptredens op verschillende plekken in de stad Antwerpen en als afsluiter een groots concert van K's Choice met honderden zangers op het Operaplein. Ondanks het noodweer waren de bezoekers zeer enthousiast en aangenaam verrast door deze invulling. 

Voor de volgende editie staat gepland:

  • een nieuw concept en locatie uitwerken;
  • inzet bekijken van een extra logistieke partner ter ondersteuning van opbouw en afbraak.

2. Eindejaarsvuurwerk

Het eindejaarsvuurwerk werd positief geëvalueerd. Het weer was dit jaar een meevaller. Dat zorgde voor een sterke stijging in bezoekers. Ook op Linkeroever groeit het aantal bezoekers voor dit evenement. Het vuurwerk werd door vuurwerkmaker HC Pyrotechnics gebracht. Het was goed, professioneel en innovatief. Het vuurwerk werd vooraf gegaan door een DJ-set van 5napback dat startte om 22.30 uur. Voor de opnames werd samengewerkt met VRT en live uitgezonden op één. De samenwerking met alle partijen verliep goed en zonder noemenswaardige incidenten. 
Het stijgende bezoekersaantal en de korte tijdspanne van het evenement blijft een aandachtpunt qua veiligheid en crowd management. Deze editie liep de concessie voor de uitbating van een bar voor de tweede keer via Bert&Co. De samenwerking met de concessionaris verliep vlot. 

Voor de volgende editie staan onderstaande acties gepland:

  • uitschrijven van een nieuwe concessie voor het uitbaten van een bar;
  • mogelijkheden bekijken om de site op Linkeroever meer te betrekken;
  • uitschrijven van een nieuw bestek voor het gunnen van een vuurwerkmaker. Extra aandacht gaat hierbij uit naar de beschikbaarheid van de opbouwlocatie op de Droogdokkensite en de heraanleg van de kaaien;
  • verder inzetten op veiligheid en crowd management.  

3. Winter-BBQ

De Winter-BBQ en de samenwerking met de concessionaris Melis Events werden positief geëvaleerd. Voor de derde keer werd de Winter-BBQ  gehouden op de Scheldekaaien ter hoogte van de Voetgangerstunnel. De bezoeker vond de locatie vlot. Voor de start van het evenement stonden er lange aanschuifrijen aan de verdeeltenten voor de gratis bonnetjes. In kader van duurzaamheid werd voor een eerste keer gewerkt met glas op de site. Er werd door de concessionaris ingezet op het ophalen van lege glazen en ter plaatse afwassen. 

Voor de volgende editie staan volgende acties gepland: 

  • het gebruik van glas herbekijken; 
  • uitschrijven van een nieuwe concessievraag voor dit evenement. 
4. Kerstboomverbranding
 
De kerstboomverbranding werd algemeen positief geëvalueerd. De organisatie was opnieuw in handen van vzw Linkeroever Leeft mits een toelage en logistieke ondersteuning van de vzw Stadsmarketing en Toerisme. 
Alles is vlot verlopen, de bezoeker vond zijn weg naar dit evenement. 
 
Voor de volgende editie staan volgende acties gepland: 
  • vzw Linkeroever Leeft neemt de organisatie terug op zich;
  • vzw Stadsmarketing en Toerisme zorgt opnieuw voor en toelage en logistieke ondersteuning.

Evaluatie standhouders en kerstmarkt

De kerstmarkt werd algemeen positief geëvalueerd. De kerstmarkt vond plaats op de Groenplaats, Grote Markt, Suikerrui en Steenplein. Deze vormde opnieuw een slinger door de historische stad.
De standplaatsen voor de categorie consumptie (voeding en dranken ter plaatse te consumeren) werden voor een zesde maal via een openbare veiling toegewezen en was opnieuw een succes. In totaal werden er 36 plaatsen in de markt gezet, verdeeld in verschillende categorieën. De nieuwe opstelling op de Grote Markt was een groot succes en zal herhaald worden. 
 
Voor de volgende editie staan volgende acties gepland in functie van de consumptie chalets: 
  • optimaliseren van de inplanting van de Grote Markt;
  • de categorieën bekijken en nieuwe bepalen om voor vernieuwing te blijven gaan. De markt blijft evolueren en de bezoeker wordt ook in eten en drinken een meerwaarde zoeker.   
  
Het reglement van 28 mei 2018 (jaarnummer 00345 - artikel 15) voorzag dat een vergunning voor een chalet 'producten niet ter plaatse te consumeren' jaarlijks verlengd kan worden, met een maximum van twee verlengingen. De modaliteiten die het college vastlegde, bepalen de criteria waaraan een standhouder moet voldoen. Op donderdag 4 januari 2018 deed de jury aan de hand van deze criteria haar rondgang. Onderstaande standhouders komen in aanmerking voor een verlenging van hun vergunning. Zij worden hiervan op de hoogte gebracht:
  • Eenmanszaak Bodet;
  • Karibo;
  • Hardy Prints;
  • Peruga; 
  • La Gourmandise; 
  • Zouari Ahmed; 
  • Hildegard Stück;
  • Dotremont;
  • AJM Bernadon;
  • Palais du nougat;
  • La Gourmandise III;
  • Comic Station Antwerp;
  • Spiritual all the way;
  • Deckers bvba;
  • La dame o fleurs;
  • HM - Livluv;
  • Rockman;
  • Borremans; 
  • Sarl Art Cuir;
  • Perlkönig Gmb;
  • Leendert;
  • Tête de choco; 
  • All-in-events solutions;
  • Breba trading bvba;
  • Let's go bananas;
  • Sampo Rügen;
  • Janssens Eric bvba;
  • Box-box;
  • Swift current la;
  • Tv het kaarsenhof;
  • La Tribu;
  • Grimoires et compagnie;
  • De Klok nv;
  • Canada socks;
  • Imkerij Grooten; 
  • Color Lights;
  • Nuyts - Degenaers; 
  • Casa Millefori;
  • Shalom SCL;
  • Tre Commerce bvba;
  • Brahimi.
Volgende standhouders kregen ook een positieve beoordeling maar werden ondertussen voor twee edities verlengd en komen dus niet meer in aanmerking. Deze standhouders moeten zich opnieuw kandidaat stellen, maar de verlengingen krijgen voorrang om een standplaats te kiezen. Deze standhouders hiervan ook op de hoogte gebracht:
  • Rocky Events - Verhaert;
  • Sonnenstein;
  • Katsign;
  • Camiche.
Volgende standhouders behaalden geen 70 punten en komen dus niet in aanmerking voor een verlenging. Deze standhouders worden hiervan eveneens op de hoogte gebracht:
  • Deleersnyder;
  • H&Z corporation LTD;
  • Salsa color;
  • New Amsterdam LLC – Nomads art;
  • Mundo ambachten;
  • Ivo Luyckx;
  • Severyns Steve en Edmond bvba;
  • Jan Vanmassenhove. 

De standhouders kregen opnieuw een evaluatieformulier toegestuurd om het evenement en hun standplaats te evalueren. Hieronder de resultaten:

  • 86% van de standhouders was tevreden over afgelopen kerstmarkt;
  • 84% van de standhouders was tevreden over de aanwezigheid van Joe op de site;
  • 94% van de standhouders was tevreden over het aangepaste sluitingsuur op 24 en 31 december en op 6 januari;
  • 97% van de standhouders was tevreden over de communicatie van het Winter in Antwerpen team;
  • 50% van de standhouders was niet tevreden over de openingsuren van de kerstmarkt. Hoofdzakelijk de koopwaar chalets hadden hierover klachten. In functie daarvan worden de openingsuren opnieuw onderzocht. 
Evaluatie chalets

Volgens de raamovereenkomst voor het huren van chalets voor de kerstmarkt werd voor een vierde en laatse keer samengewerkt met All Events. De leverancier werkte stipt, nauwkeurig en zeer zelfstandig. Voor de eerste keer tekende de leverancier zelf de chalets ter plekke uit voor het plaatsen wat een grote meerwaarde bleek tijdens de opbouw. De chalets zijn van een degelijke kwaliteit en het systeem laat een snelle opbouw en afbraak toe. 
De samenwerking werd langs beide kanten positief geëvalueerd, verbeterpunten van vorige edities werden in acht genomen. 
 
Voor de volgende vier edities wordt een nieuwe raamovereenkomst in de markt gezet. 
 
Evaluatie eindejaarsverlichting 

Volgens de raamovereenkomst voor het huren, plaatsen en in bedrijf stellen van eindejaarsverlichting en decoratie werd voor een vierde en laatste keer samengewerkt met MK Illuminations. Gezien de werken aan het Steen en het stadhuis was er een grote budgetverschuiving en zag de uitlichting er iets anders uit dan tijdens voorbij edities. De Suikerrui werd extra uitgelicht in plaats van het Steen. De overkapping en de werfdoek aan het stadhuis kregen extra aandacht, wat veel voorbereiding vroeg maar het resultaat werd zeer positief onthaald. 
De samenwerking verliep vlot, de opbouw en afbraakplanning werd gerespecteerd.  
 
Voor de volgende vier edities wordt een nieuwe raamovereenkomst in de markt gezet.

Evaluatie acties

1. A-kaart
De acties van de A-kaart werden positief geëvalueerd. 

Tijdens Winter in Antwerpen konden bewoners genieten van verschillende voordelen met de A-kaart. De acties werden gecommuniceerd in de nieuwsbrieven van december en zorgde voor heel wat deelnemers en trafiek op de website. 

2. Antwerp City Card

Er werden 500 winterse voucherboekjes verkocht bij de Antwerp City Card. De gebruiker had recht op verschillende acties via deze kaart: van kortingen tot gratis drankjes/ritjes. Het systeem is heel populair bij de bezoeker.
 
Voor de volgende editie wordt bekeken om een digitale versie te maken van deze voucher. 

3. Sodipa

Er werden 200 vouchers online aangeboden om met korting te schaatsen. Deze waren quasi uitverkocht.

Evaluatie Winterterrassen

De werking rond de winterterrassen werd positief geëvalueerd en zal volgende editie herhaald worden. Er wordt gezocht naar meer robuuste, stevigere chalets om te verhuren aan de horeca uitbaters. 

Evaluatie veiligheid en calamiteiten

De Lokale Politie had geen noemenswaardige incidenten tijdens deze editie. De politie zat mee in het productiedorp wat zorgde voor een productieve samenwerking. Deze werking werd positief geëvalueerd.

Voor de tweede keer werd er gewerkt met een calamiteitenwachtdienst, die zorgde ervoor dat er een constante efficiente opvolging was op het terrein. Communicatie tussen alle betrokken partijen werd zeer secuur opgevolgd in een overkoepelende groep waardoor er geen noemenswaardige incidenten zijn gebeurd tijdens het evenement, enkel tijdens opbouw was er sprake van een werkongeval bij een externe leverancier. Er werden meteen extra maatregelen getroffen: er kwam extra toezicht op veiligheidstaken, exta opleidingen en er werden extra Persoonlijke Beschermings Middelen aangekocht.

Evaluatie gezondheid

De aandacht voor gezondheid tijdens Winter in Antwerpen werd algemeen positief geëvalueerd.
Er werd extra ingezet op gezondheid door middel van volgende acties:
  • op elk plein was er een aanbod van niet-alcoholische dranken aanwezig;
  • standhouders werden uitvoerig geïnformeerd over de minimumleeftijd voor alcoholverkoop;
  • er was controle op de naleving van de alcoholwetgeving;
  • er was een sensibiliserende actie op de kerstmarkt om jongeren te informeren over leeftijdsgrenzen van alcoholverkoop;
  • er was een mobiel alcolab op het Steenplein. Bezoekers konden hier gratis gebruik van maken.

De controle van de alcoholwetgeving gebeurde tijdens drie onaangekondigde momenten en dit ook bij de winterterrassen. Er werden 11 pv's opgemaakt. Het merendeel van de pv's werd uitgeschreven aan één winterterras, zij verkochten het vaakst aan minderjarigen. Deze chalet heeft een finale waarschuwing gekregen, bij een overtreding tijdens een volgende editie kan er opgelegd worden dat deze uitbater zijn winterterras één of meerdere dagen moet sluiten. 

Voor de volgende editie worden volgende acties gepland:

  • strenger toekijken op promoties bij winterterrassen;
  • blijvende controles op verkoop aan minderjarigen en doorgedreven sensibilisering bij de uitbaters;
  • alternatief bekijken voor mobiel alcolab.

Concept 2019-2020

Winter in Antwerpen zal plaatsvinden van zaterdag 7 december 2019 tot en met zondag 5 januari 2020. 
Onderstaande elementen zullen op de evenementensite aanwezig zijn: 

  • kerstmarkt op Groenplaats, Grote Markt, Suikerrui en Steenplein;
  • ijspiste met schaatsverhuur en winterbar op Groenplaats;
  • winterbar met kinderactiviteiten op Steenplein; 
  • reuzenrad aan Cruise Terminal;
  • reuzenkerstbomen om Grote Markt en Koningin Astridplein;
  • kerstverlichting op de via Sinjoor-as en de site van Winter in Antwerpen;
  • kerststal.
De opstelling van de Grote Markt was zeer positief en zal herhaald worden. De opstelling op Groenplaats en Steenplein wordt verder bekeken in functie van de nieuwe uitbaters van de ijspiste en winterbar. 

Alle bestekken en concessies voor dit evenement worden opnieuw in de markt gezet: 

  • eindejaarsverlichting;
  • huren en plaatsen van chalets;
  • kerstbomen;
  • eindejaarsvuurwerk;
  • decoratieve elementen;
  • overkapping Grote Markt;
  • ijspiste met schaatsverhuur en winterbar;
  • winterbar met kinderactiviteiten;
  • geluid. 

Programma
De bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing houdt bij de opmaak van het concept maximaal rekening met opmerkingen en suggesties. De volgende uitgangspunten zijn bepalend voor de uitwerking van het concept:

  • vanuit marketingstrategie wordt er opnieuw een rode draad en koepel voorzien voor het concept Winter in Antwerpen;
  • maximaal optimaliseren en vernieuwen zonder aan herkenbaarheid in te boeten;
  • blijvend inzetten op een kwalitatief aanbod, qua verlichting, decoratie, invulling chalets, activiteiten,..;
  • de bieding, inschrijving en werking van de kerstmarkt optimaliseren, maar verderzetten;
  • onderzoeken hoe het openingsfeest conceptueel hernieuwd kan worden.
Onder de hangars van de Cruiseterminal komt opnieuw het productiedorp te staan. Hier zullen alle diensten (Evenemententeam, Lokale Politie Antwerpen...) zowel in de voorbereiding als tijdens het evenement samenzitten en werken.

Aanleiding en context

Op 30 maart 2018 (jaarnummer 2902) nam het college kennis van de evaluatie van Winter in Antwerpen 2017-2018 en keurde het basisconcept voor de editie van 2018-2019 goed.
 
Op 4 mei 2018 (jaarnummer 4097) keurde het college de aanpassing van het gebruikersreglement van de kerstmarkt goed.
 
Op 25 mei 2018 (jaarnummer 4735) keurde het college de uitbetaling van de toelage Winter in Antwerpen 2018-2019 en Winter-BBQ 2019 goed.
 
Op 28 mei 2018 (jaarnummer 345) keurde de gemeenteraad de aanpassing van het gebruikersreglement van de kerstmarkt goed. Hierbij gaf de gemeenteraad aan het college de bevoegdheid om een aantal modaliteiten vast te leggen.
 
Op 8 juni 2018 (jaarnummer 5299) keurde het college de aanvullende modaliteiten van de kerstmarkt goed.
 
Op 24 augustus 2018 (jaarnummer 7668) keurde het college de toewijzing van de standplaatsen van de kerstmarkt goed.
 
Op 23 november 2018 (jaarnummer 10385) keurde het college het definitieve programma van Winter in Antwerpen 2018-2019 goed. 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college neemt kennis van de evaluatie van Winter in Antwerpen 2018-2019.

Artikel 2

Het college keurt het vooropgestelde concept van Winter in Antwerpen 2019-2020 goed.

Artikel 3

Het college keurt de data van de volgende edities van Winter in Antwerpen goed. 

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.

Artikel 5

Het college geeft opdracht aan:

Dienst Taak
 OS/VA/E

om het basisconcept te concretiseren en uit te werken en om alle nodige bestekken en concessies opnieuw in de markt te zetten;

om de standhouders met producten niet ter plaatse te conumeren te informeren over hun al dan niet verlengde deelname.